میلیون ها نفر در اثر حمله توفان ویرانگر به ویتنام |

همچنین گزارش هایی مبنی بر فوت یا مفقود شدن 174 نفر گزارش شده است.

طوفان مولاوه ، که در حوالی ساعت 11 صبح به وقت محلی روز چهارشنبه به زمین رسید ، یکی از قوی ترین طوفان هایی است که در طی 20 سال گذشته به ملت جنوب شرقی آسیا برخورد کرده است.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در بیانیه ای گفت ، “بارندگی شدید” حاصل می تواند طی روزهای آینده ادامه یابد ، و اوضاع ناخوشایند بسیاری از خانواده ها را بدتر کند.

“برای جمعیت آسیب دیده ، خانه های آنها به شدت آسیب دیده ، ذخایر غذایی آنها از بین رفته است ، آنها به آب تمیز برای آشامیدن ، شستن و پخت و پز دسترسی ندارند. و سیستم های بهداشتی و آب آسیب دیده اند. ”

مراکز تخلیه سیلاب شده است

هزاران نفر به مراکز تخلیه منتقل شده اند که خود در معرض سیل است و در نتیجه شرایط بهداشتی و بهداشتی برای آوارگان ، در درجه اول زنان ، کودکان و افراد مسن ، دشوار است. مراکز بهداشتی نیز آسیب دیده اند و بدون دسترسی به خدمات اولیه مراقبت های بهداشتی از این مرکز خارج شده اند.

خدمات UNICEF / Pham / AFP | یک زن هنگام عبور از کنار ویرانه ها فرزند خود را حمل می کند
از خانه ای که توسط سیل اخیر در ویتنام مرکزی تخریب شده است. (اکتبر 2020)

یونیسف افزود: “به این آسیب ، طوفان های شدید و آبهای شتابان اضافه شده است که برای جمعیتی که بسیاری از آنها قادر به شنا نیستند ، ترس ایجاد می کند و بر سلامت روان تأثیر می گذارد.”

این طوفان همچنین به زیرساخت های حیاتی ، از جمله برق و جاده ها آسیب رسانده است و باعث شده بسیاری از جوامع از کمک و حفاظت قطع شوند.

جمعیت های مبتلا

دفتر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در ویتنام اواخر روز چهارشنبه در یک به روز رسانی بشردوستانه گفت که تخمین زده می شود 7.7 میلیون نفر در مناطق آسیب دیده زندگی می کنند ، از جمله 1.5 میلیون نفر که “مستقیماً تحت تأثیر قرار گرفته اند”.

این گزارش افزود ، از این تعداد ، حدود 177،000 نفر در معرض آسیب پذیری (فقیر یا تقریباً فقیر) باید برای کمک های فوری بشردوستانه در اولویت قرار گیرند.

واکنش

به گفته دفتر هماهنگ کننده مقیم ، آژانس ها و شرکای سازمان ملل متحد در حال توسعه هستند و طی روزهای آینده یک طرح پاسخ چند بخشی را برای پشتیبانی از اقدامات امدادی اضطراری منتشر می کنند.

در بیانیه آمده است ، در کوتاه مدت ، یونیسف برای تأمین آب اضطراری ، تغذیه ، بهداشت ، آموزش و حفاظت بسیج شده است. این برنامه همچنین با آژانس های دولتی و بازیگران بشردوستانه در حال هماهنگی برای دسترسی به آسیب پذیرترین افراد و بیشتر آسیب دیدگان است.

ارتش ویتنام همچنین نیروها و وسایل نقلیه را برای مأموریت های جستجو و نجات مستقر کرده است.