میانمار: كشته شدن “تكان دهنده” كودكانی كه گفته می شود به عنوان سپر انسانی استفاده می شود |

این دو پسر در تیراندازی میان ارتش میانمار ، معروف به تاتماو و ارتش جدایی طلب آراکان کشته شدند. آژانس های سازمان ملل در بیانیه ای روز چهارشنبه گفتند ، این حادثه در 5 اکتبر در شهرستان Buthidaung رخ داد – نقطه اوج سو ab استفاده ارتش از کودکان برای اهداف غیر جنگی ، از اواسط سال 2019 ، آژانس های سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کردند.

این کودکان بخشی از یک گروه 15 نفره از کشاورزان محلی بودند که گفته می شود همه آنها مجبور شدند جلوی یک واحد تاتمداو بروند تا اطمینان حاصل شود که مسیر به سمت اردوگاه نظامی از مین پاک نشده است و از سربازان در برابر آتش احتمالی دشمن محافظت می شود.

در راه ، درگیری بین تاتمداو و ارتش آراکان درگرفت ، پس از آن دو پسر پس از اصابت گلوله کشته شدند.

“قاتلان را مسئول بدانید”

آژانس ها خاطرنشان کردند ، این حادثه در 12 ماه از حذف تاتمداو برای استخدام زیر سن قانونی در گزارش سالانه دبیرکل سازمان ملل در مورد کودکان و درگیری های مسلحانه (CAAC) در سال 2020 رخ داده است.

در این بیانیه ، آژانس های سازمان ملل متحد – روسای گروه ویژه کار سازمان ملل متحد در زمینه نظارت و گزارش در مورد تخلفات شدید علیه کودکان در میانمار (CTFMR) – خواستار “تحقیق کامل ، شفاف و سریع” در مورد حادثه “و برای هر کسی که مسئولیت آن را داشته باشد” برای استفاده و برای کشتن کودکان پاسخگو باشد.

آژانس ها گفتند: “این حادثه ناگوار یادآوری جدی است که کودکان هر زمان که با نیروهای مسلح و گروه هایی با هر ظرفیت و عملکردی در ارتباط باشند ، بدون در نظر گرفتن مدت زمان ارتباطشان ، در معرض خطر کشته یا زخمی قرار می گیرند.”

افزایش “نگران کننده” در تخلفات

آژانس های سازمان ملل همچنین “هشدار عمیق” را در مورد افزایش نگران کننده گزارش های مربوط به قتل و زخمی شدن کودکان در میانمار اعلام کردند.

بیش از 100 کودک در طی درگیری ها در طی سه ماه اول سال 2020 کشته یا معلول شده اند ، که بیش از نیمی از کل تعداد در سال 2019 است و به طور قابل توجهی از تعداد کل تلفات کودکان در سال 2018 فراتر رفته است.

“در حالی که میانمار با تجدید حیات COVID-19 مقابله می کند ، ما از همه طرفین درگیری می خواهیم تا تلاش خود را برای اطمینان از محافظت کودکان در برابر هرگونه تخلفات شدید ، اطمینان از دسترسی به کمک های بشردوستانه و خدمات و اعمال حداکثر خویشتنداری در استفاده از زور افزایش دهند. جایی که غیرنظامیان حضور دارند ، “آنها اصرار کردند.

“تخلفات سنگین”

قطعنامه 1612 درمورد کودکان و درگیریهای مسلحانه که به اتفاق آرا توسط شورای امنیت تصویب شده است ، سازمان ملل متحد را موظف می سازد تا در کشورهایی که شواهد تأیید شده ای وجود دارد مبنی بر اینکه تخلفات سنگین علیه کودکان توسط طرف های درگیری ، توسط نیروهای مسلح و / یا توسط گروههای مسلح.

از طریق مکانیزم نظارت و گزارش دهی ، گروه وظیفه در مورد شش مورد نقض شدید: قتل یا معلول کردن ، اسناد را تأیید کرده و به شورای امنیت گزارش می دهد. استخدام و استفاده در نیروهای مسلح و گروه های مسلح. حملات علیه مدارس یا بیمارستان ها ؛ تجاوز جنسی یا خشونت جنسی دیگر آدم ربایی؛ و انکار دسترسی بشردوستانه.

در میانمار این گروه وظیفه در سال 2007 تأسیس شد و توسط هماهنگ کننده مقیم و بشردوستانه سازمان ملل و نماینده یونیسف در این کشور به ریاست مشترک انجام می شود.