یادگیری درسهایی از COVID-19 در میانمار |

تاو لای ، دانش آموز دبیرستانی از یانگون ، پایتخت میانمار ، می دانست که این سال تحصیلی شباهت به سالهای دیگر نخواهد داشت. او یادآوری می کند: “من هیجان زده شدم ، اما همچنین می دانستم که وقتی مدرسه در اواخر امسال باز شود ، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود”.

Thaw Lay و هم دانش آموزانش با اختلالات بی سابقه ای در تحصیل خود روبرو هستند: در 21 ژوئیه ، به دنبال کاهش سرعت انتقال محلی جدید ویروس ، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که بازگشایی مرحله ای ، از مدارس متوسطه آغاز می شود.

مین جئونگ کیم ، رئیس دفتر آژانس آموزش سازمان ملل (یونسکو) در میانمار ، گفت: “از تعطیلی مدارس تا اخلال در اصلاحات جاری ، ما امروز با یکی از بزرگترین بحران ها در بخش آموزش روبرو هستیم.” پیش بینی می شود همه گیری COVID-19 به طور نامتناسبی بر آسیب پذیرترین کودکان و جوانان در میانمار تأثیر بگذارد و نابرابری های آموزشی موجود را تشدید کند. “

مداد ، خودکار ، ماسک و محافظ

تصمیمات برای تعطیلی یا افتتاح مدارس طبق برنامه پاسخ و بازیابی COVID-19 که توسط وزارت آموزش و پرورش میانمار و با حمایت یونسکو اجرا شده است ، با هدف اطمینان از تداوم آموزش در کشور در طول و بعد از آن انجام می شود. همه گیری ، در حالی که دانش آموزان و کارکنان را ایمن نگه می دارد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از مقامات میانمار در تهیه دستورالعمل هایی برای جلوگیری از شیوع ویروس در مدارس حمایت کرد ، که پیام ها و اطلاعات واضحی را به معلمان ، دانش آموزان و مراقبان برای اطمینان از ایجاد محیط یادگیری ایمن ارائه می دهد. بیش از 90،000 مرکز آموزشی و آموزشی در میانمار اخیراً این کتابچه را دریافت کرده اند.

در طی بازگشایی مختصر مدارس میانمار ، پروتکل های اضافی و اقدامات ایمنی برای اطمینان از ایمنی دانش آموزان ، معلمان و همه اعضای کارکنان وضع شد: ماسک و محافظ صورت رایگان برای هر دانش آموز و معلم توزیع شد ، حدود 75000 دماسنج در اختیار مدارس قرار گرفت در سراسر میانمار ، ایستگاه های اضافی شستن دست نیز نصب شد.



یونسکو / آندرس لی

دانش آموزان در میانمار به مدرسه برمی گردند.

به دانش آموزان گفته شد قبل از ورود به محوطه مدرسه برای شستن دستهای خود صف آرایی كنند. سپس ، معلمان دمای بدن دانش آموزان را می گرفتند و کسانی که دمای بالایی داشتند یا به خانه فرستاده می شدند یا به دکتر منتقل می شدند.

قبل از اینکه از درب دانش آموزان پذیرایی کنند ، مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش مورد بازرسی قرار می گرفتند ، و از چک لیست تهیه شده توسط مقامات بهداشتی برای طبقه بندی دبیرستان ها در مقاطع مختلف استفاده می شد: فقط افرادی که دارای بالاترین درجه هستند مجاز به بازگشایی هستند.

برای آن دسته از مدارس با نمره های برتر ، اقدامات دیگری از جمله شیفت های دو یا سه گانه و روزهای متناوب تحصیل برای اطمینان از رعایت فاصله فیزیکی در کلاس ها انجام شد. برای به حداقل رساندن تأثیر همه گیری در پیشرفت دانش آموزان به سطح آموزشی بعدی در پایان این سال تحصیلی ، از برنامه درسی استفاده شد.

مدرسه بیرون است

متأسفانه ، موج دوم موارد COVID-19 منتقل شده به صورت محلی به این محلول دقیقاً کالیبره شده پرداخت می شود: در پایان ماه اوت ، به دبیرستان هایی که اخیراً بازگشایی شده اند سریع دستور داده شد که درهای خود را ببندند و دانش آموزان خود را به خانه بفرستند.

برای به حداقل رساندن شکاف یادگیری ، وزارت آموزش و پرورش در حال همکاری با صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و سایر شرکا برای تهیه مواد یادگیری در خانه برای کودکان و معلمان است. این به کودکان کمک می کند تا درگیر یادگیری شوند و انتقال آرام آنها به کلاس جدید را تسهیل می کند. یونیسف ، با حمایت ژاپن اینترنشنال

آژانس همکاری (JICA) همچنین از چاپ مطالب یادگیری خانگی برای کودکان دبستانی حمایت می کند تا دروس قبلی را که منتظر شروع سال تحصیلی جدید هستند مرور کنند.

Thaw Lay می گوید: “برای یادگیری در خانه ، من از طریق خودآموزی در دروس خود شرکت می کنم و معلمان ما به ما کارهایی می دهند که باید در خانه به پایان برسانیم.”

وزارت آموزش و پرورش ، همراه با حمایت یونسکو ، ادامه خواهد داد تا بر اساس نیازهای فراگیران ، با شرایط سازگار شود تا اطمینان حاصل شود که هنگام بازگشایی مدارس ، دانش آموزانی مانند Thaw Lay می توانند به یک محیط یادگیری امن در مدارس خود بازگردند ، و اینکه درسهایی که از این همه گیری گرفته شده است ، باعث تقویت انعطاف پذیری سیستم آموزشی در برابر بحران های آینده می شوند.

خانم کیم گفت: “همه گیری همه ما را از بسیاری جهات به چالش کشیده است”. “بسیار ضروری است که ما به همکاری خود با وزارت آموزش و پرورش در حمایت از برنامه پاسخ و بازیابی COVID-19 برای یافتن راه حل های نوآورانه با فن آوری پیشرفته ، سطح پایین و بدون فن آوری برای اطمینان از تداوم آموزش ادامه می دهیم. برای همه زبان آموزان در میانمار ، به ویژه برای آسیب پذیرترین کودکان و جوانان. “