سودان جنوبی: “هیچ کودکی در هیچ جایی نباید از فلج اطفال رنج ببرد” – آژانس بهداشتی سازمان ملل |

برای جلوگیری از شیوع ، وزارت بهداشت برای پاسخ سریع و افزایش نظارت ، گروه ویژه ای اضطراری را متشکل از سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و سایر شرکا تشکیل داده است.

اولوشایو اولو ، نماینده WHO در سودان جنوبی ، گفت: “هیچ كودكی نباید در هر كجا از فلج اطفال رنج ببرد ، یك بیماری كاملاً قابل پیشگیری.”

در حالی که موارد نادر و ویروس فلج اطفال ناشی از واکسن می تواند هنگامی رخ دهد که ویروس زنده ضعیف شده در واکسن فلج اطفال خوراکی از میان جمعیت های کم ایمن عبور می کند. اگر جمعیتی با واکسن فلج اطفال به اندازه کافی ایمن سازی شود ، هم از فلج اطفال وحشی و هم از ویروس های فلج اطفال حاصل از واکسن محافظت می شود.

کمپین تلقیح

به گفته WHO ، از آنجا که ایمن سازی تنها راه جلوگیری از گسترش ویروس بالقوه کشنده است ، سودان جنوبی از چهارشنبه کمپینی را با هدف واکسیناسیون 1.5 میلیون کودک علیه فلج اطفال آغاز کرد.

محمد ایویا ، نماینده یونیسف سودان جنوبی ، گفت: “در هر سوزن سوزن عشق زیادی وجود دارد ، به این ترتیب ما از نسل بعدی محافظت می کنیم”.

دور اول کودکان 45 کشور در هفت ایالت از جمله بحر الغزال شمالی ، بحر الغزال غربی ، وارراپ ، دریاچه ها و استوا شرقی را هدف قرار خواهد داد ، جایی که 15 مورد تأیید شده است.

پیگیری های بعدی برای پوشش بیشتر ایالت ها و شهرستانها از دسامبر برنامه ریزی شده است.

قبل و در طول مبارزات ، بسیج کنندگان اجتماعی با درگیر کردن جوامع و رهبران جامعه ، آگاهی و مشارکت در مورد ایمن سازی را افزایش می دهند.

الیزابت آچوو وزیر بهداشت کشور تشویق کرد: “من از همه والدین می خواهم که فرزندان خود را برای واکسیناسیون فلج اطفال از جمله کسانی که قبلاً واکسینه شده اند ، ببرند.” “دریافت دوز اضافی بی خطر است و ما می خواهیم مطمئن شویم كه از هر كودكی محافظت می شود”.

فلج اطفال قابل پیشگیری

WHO خاطرنشان كرد كه كمتر از 50 درصد كودكان در سودان جنوبي در برابر فلج اطفال و ساير بيماري هاي تهديد كننده زندگي مصونيت دارند و آنها را در معرض ناتواني مادام العمر و مرگ قرار مي دهند.

علاوه بر این ، جابجایی گسترده و حرکات مستمر جمعیت همراه با محدودیت های COVID-19 ، پوشش ایمن سازی کشور را بیش از پیش تشدید کرده و آسیب پذیری کودکان را در برابر فلج اطفال ، به ویژه در مناطقی که صعب العبور هستند ، تشدید کرده است.

“با وجود بیماری همه گیر COVID-19 و جاری شدن سیل [that is] با دامن زدن به بیشتر کشور ، این کمپین فرصت بیشتری را برای افراد آسیب پذیر برای دریافت مداخلات حیاتی فراهم می کند که می تواند بیماری های تهدید کننده زندگی مانند ناتوانی ناشی از فلج اطفال را از بین ببرد. “، دکتر اولو گفت.

در 25 آگوست ، سودان جنوبی به همراه دیگر کشورهای آفریقایی بدون فلج اطفال اعلام شد زیرا بیش از ده سال هیچ شیوع ویروس وحشی فلج اطفال در این کشور وجود نداشته است.

هوشیار باشید

برای حفظ واکسن های محافظت شده ، م effectiveثر و ایمن از هر کودک – همراه با تعهد والدین ، ​​سایر مراقبان و کارمندان بهداشت – که منجر به ریشه کنی ویروس در 47 کشور آفریقا می شود ، باید ادامه یابد.

نماینده یونیسف تأكید كرد: “ایمن سازی لازم است و خود ارادی می تواند باعث مرگ شود.” “ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه کودکان در سودان جنوبی برای ایمن سازی معمول ، که شامل واکسن فلج اطفال است ، گرفته می شوند ، بنابراین با مهار شیوع این اتفاق دیگر رخ نمی دهد”.