دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نگران قتل در استان های اندونزی پاپوآ و غرب پاپوآ است. |

راوینا شمداسانی ، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر (OHCHR) ، “ما با تشدید خشونت در هفته ها و ماه های گذشته در استان های پاپوآ و پاپوآ اندونزی و افزایش خطر تنش و خشونت آشفته شده ایم”. ، در بیانیه ای گفت.

وی گفت که OHCHR نگران گزارشاتی مبنی بر درگیر شدن نیروهای نظامی و امنیتی و شبه نظامیان ملی گرا در خشونت در منطقه است ، جایی که گزارش های مکرر در مورد قتل های غیرقضایی ، استفاده بیش از حد از زور ، دستگیری و آزار و اذیت و ارعاب مداوم معترضین و مدافعان حقوق بشر.

“در یک حادثه در 22 نوامبر ، یک جوان 17 ساله در اثر اصابت تیراندازی پلیس به ضرب گلوله کشته شد و یک جوان 17 ساله دیگر زخمی شد ، با اجساد پیدا شده در کوه لیمباگا ، منطقه گوم در غرب پاپوآ.”

این خشونت ها و دستگیری ها بخشی از روندی است که از زمانی آغاز شد که عناصر مسلح پاپوآ در دسامبر 2018 19 نفر را که در بزرگراه ترانس پاپوآ کار می کردند ، در نگوگا به قتل رساندند ، و در اوت 2019 با اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت گسترده پس از بازداشت ، تشدید شد. و تبعیض آمیز با دانشجویان پاپوآ در جاوا.

خانم شمداسانی گفت که در سپتامبر و اکتبر سال جاری حداقل هشت نفر کشته شدند ، از جمله دو نفر از نیروهای امنیتی و فعالان و کارگران کلیسا.

“تحقیقی توسط کمیسیون ملی حقوق بشر (Komnas HAM) نشان داد که یک کارگر کلیسا ، روحانی یریمیا خانمبانی ، کشیش کلیسای انجیلی پروتستان ، ممکن است توسط اعضای نیروهای امنیتی کشته شده باشد و کشته شدن وی فقط یک نفر بوده است” از مجموعه ای از خشونت ها که در طول سال جاری در سراسر کشور اتفاق افتاده است. “” ، او گفت.

همچنین گزارش های زیادی درباره دستگیری ها گزارش شده است. یک مدافع مشهور حقوق بشر و هفت نفر از همکاران وی در میان حداقل 84 کسی بودند که در 17 نوامبر دستگیر و بازداشت شدند در حالی که آماده بودند برای مشاوره عمومی در مورد اجرای “قانون خودمختاری ویژه” در استانهای پاپوآ و پاپوآ غربی ، خانم شمداسانی گفت.

خانم شمداسانی گفت که مقامات اندونزی باید تحقیقات دقیق ، مستقل و بی طرفانه را در مورد همه اقدامات خشونت آمیز ، به ویژه قتل ها ، دنبال کنند و اطمینان حاصل کنند که از همه عاملان ، بدون در نظر گرفتن وابستگی ، مسئولیت آنها صورت می گیرد.

وی گفت: “ما از دولت اندونزی می خواهیم كه حقوق مردم در آزادی بیان ، اجتماعات مسالمت آمیز و اجتماعات را مطابق با تعهدات بین المللی خود حفظ كند ، خصوصاً قبل از اول دسامبر كه اغلب اعتراض ، تنش و دستگیری وجود دارد”.