کمیسیون سازمان ملل ، شاهدانه را که دیگر ماده مخدر پرخطر محسوب نمی شود ، طبقه بندی مجدد می کند |

در بازنگری مجموعه ای از توصیه های سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد ماری جوانا و مشتقات آن ، CND در مورد تصمیم حذف حشیش از برنامه چهارم کنوانسیون واحد مواد مخدر 1961 – جایی که در آن در کنار مواد مخدر اعتیاد آور و کشنده ذکر شده بود ، صبر کرد. ، از جمله هروئین.

53 کشور عضو CND به حذف حشیش – که 59 سال در آن قرار داشت – از سخت ترین برنامه های کنترل رأی دادند ، که حتی استفاده از آن را برای اهداف پزشکی دلسرد می کند.

با رای موافق 27 رأی موافق ، 25 رأی مخالف و یک رای ممتنع ، CND دریچه ای را برای شناخت پتانسیل دارویی و درمانی داروی تفریحی معمولاً استفاده شده اما هنوز هم تا حد زیادی غیرقانونی باز کرده است.

علاوه بر این ، بر اساس گزارش های خبری ، این تصمیم همچنین می تواند تحقیقات علمی بیشتری را در مورد خواص دارویی گیاهان دیرینه اعلام کند و به عنوان کاتالیزور برای کشورها برای قانونی کردن دارو برای استفاده دارویی عمل کند و در مورد قوانین استفاده تفریحی آن تجدید نظر کند.

صبر طولانی

در ماه ژانویه سال 2019 ، WHO از شش توصیه WHO پیرامون زمان بندی شاهدانه در معاهدات کنترل مواد مخدر سازمان ملل متحد رونمایی کرد.

بر اساس گزارش های خبری ، در حالی که قرار بود این پیشنهادها در جلسه CND در مارس 2019 به رای گذاشته شود ، بسیاری از کشورها برای مطالعه تأییدها و تعریف مواضع خود زمان بیشتری را درخواست کرده بودند.

در میان بسیاری از نکات WHO ، مشخص شده است که کانابیدیل (CBD) – یک ترکیب غیر مست کننده – تحت کنترل بین المللی نیست. CBD در سال های اخیر نقش برجسته ای در درمان های سلامتی داشته و باعث ایجاد یک صنعت میلیارد دلاری شده است.

در حال حاضر ، بیش از 50 کشور برنامه حشیش دارویی را تصویب کرده اند در حالی که کانادا ، اروگوئه و 15 ایالت ایالات متحده استفاده تفریحی آن را قانونی کرده اند ، در حالی که مکزیک و لوکزامبورگ نزدیک به سومین و چهارمین کشور برای انجام این کار هستند.

جایی که ایستاده اند

پس از رای گیری ، برخی از کشورها اظهاراتی در مورد مواضع خود ارائه دادند.

اکوادور از تمام توصیه های WHO پشتیبانی کرد و خواست که تولید ، فروش و استفاده از شاهدانه “دارای یک چارچوب نظارتی باشد که عملکردهای خوب ، کیفیت ، نوآوری و توسعه تحقیقات را تضمین کند”

در همین حال ، ایالات متحده رأی به حذف حشیش از جدول چهارم کنوانسیون واحد داد و ضمن حفظ آن در جدول اول ، گفت: “این با علمی سازگار است که در حالی که یک درمان ایمن و موثر از حشیش ایجاد شده است ، خود حشیش ادامه می دهد خطرات قابل توجهی برای سلامت عمومی است و باید تحت کنوانسیون های بین المللی کنترل دارو کنترل شود “.

شیلی ، در رای گیری مخالف ، از جمله گفت که “رابطه مستقیمی بین مصرف شاهدانه و افزایش احتمال ابتلا به افسردگی ، نقص شناختی ، اضطراب ، علائم روان پریشی و غیره وجود دارد” در حالی که ژاپن اظهار داشت که استفاده غیر پزشکی این گیاه “ممکن است منجر به تأثیرات منفی بهداشتی و اجتماعی ، به ویژه در جوانان شود”.