میلر

هنگامی که برای شروع یک پروژه ساخت بتن یا سیمان آماده می شوید ، ممکن است اصطلاح میلگرد در هنگام تلاش برای برنامه ریزی و خرید مصالح دور ریخته شود. اما میلگرد چیست؟ دقیقاً چه کاری برای پروژه شما انجام می دهد که آن را بسیار مهم می کند؟ آیا انواع مختلف آن واقعاً برای پروژه شما حیاتی است؟ در اینجا نگاهی سریع به اصول میلگرد می اندازیم تا به شما در شروع کار کمک کند.

 

 

 

میلگرد چیست؟

میلگرد دقیقاً چیست؟

میلگرد نوار فولادی است که در ساخت بتن استفاده می شود. با افزودن این میله های فولادی تقویت کننده ، شما بتن مسلح ایجاد می کنید. خواه پروژه شما شامل صفحات کف ، دیوارها یا تیرها باشد ، میلگرد به شما کمک می کند تا ترک هایی که ایجاد می شوند از هم پاشیده نشوند. اگرچه تمام ترک های بتونی ، میلگرد و مواد تقویت کننده به کنترل محل و میزان ترک کمک می کنند. همچنین مقاومت ساختاری پروژه را فراهم می کند.

 

 

چرا میلگرد در پروژه من مهم است؟

میلگرد باعث می شود بتن چندین برابر در برابر خرابی مقاومت کند. مقاومت کششی را با استفاده از یک میله تقویت کننده مقاوم در برابر خوردگی فراهم می کند. اگر می خواهید بتن خود را ساختاری کنید ، میلگرد پشتیبانی بسیار محکم تری نسبت به سیم های فولادی ، فایبرگلاس تقویت کننده و بسیاری از محصولات موجود در بازار فراهم می کند. چرا؟ زیرا مقاومت ساختاری را در نوع خود تأمین می کند.

 

 

انواع مختلف میلگرد

طیف گسترده ای از انواع میلگرد در بازار وجود دارد:

 

میلگرد فولاد کربنی ستون فقرات کار بتن است. در اکثر موارد بتن ریزی استفاده می شود. چرا؟ هزینه کمتری دارد و مقاومت جامد را فراهم می کند.

پلیمر تقویت شده با الیاف شیشه GFRP جایگزینی برای میلگردهای فولادی سنتی است. با استفاده از فایبرگلاس میلگرد به صورت میله ای ایجاد می شود تا تقویت شود. از نظر مقاومت کششی قوی تر است.

میلگردهای گالوانیزه در شرایطی استفاده می شوند که خوردگی می تواند یک مشکل باشد. میلگرد با استفاده از چندین فرآیند مختلف با روی پوشانده می شود. اینها می تواند شامل آبکاری سرد ، آبکاری گرم یا آبکاری باشد. روی مانع محافظتی در برابر فولاد ایجاد می کند.

میلگردهای فولاد ضد زنگ در محیط های خورنده ای که به دلیل اثرات گالوانیزه نمی توان از روی استفاده کرد ، استفاده می شود. گرانتر از میلگرد گالوانیزه است. به همین دلیل ، فقط در موارد ضروری استفاده می شود.

 

میلگرد روکش اپوکسی یک گزینه مدرن و اقتصادی برای محیط های خورنده است. میلگرد برای محافظت در برابر خوردگی در اپوکسی پوشانده شده است. با این حال ، ممکن است بهترین شرط بندی در محیط هایی باشد که تغییر زیره ، شکاف یا حرکت مکانیکی ممکن است به پوشش محافظ آسیب برساند و به مواد خورنده اجازه دسترسی به فولاد را می دهد.

میلگردهای اروپایی به سادگی در قالب های مختلفی از آنچه در بازارهای آمریکا می بینیم اندازه گیری می شوند. آنها هنوز آرماتورهای محکم بتن سازه ای شما را فراهم می کنند.

 

اندازه ها و گریدهای مختلف میله ای از فولاد برای تأمین سطوح مختلف مقاومت در دسترس هستند. این به شما امکان می دهد با سهولت نسبی راه حل مناسب پروژه خود را انتخاب کنید.