فروش عمده دوربین مداربسته

فروش عمده دوربین مداربسته

فروش عمده دوربین مداربسته

با گسترش تکنولوژی و راهیابی آن به تمامی جنبههای زندگی، استفاده از آن در محافظت و امنیت نیز امروزه کاربردهای فراوانی پیدا کرده است. دوربین مداربسته یکی از لوازمی است که در حفاظت، نظارت و سیستمهای مانیتورینگ به کار میرود. استفاده از دروبینهای مداربسته در ایجاد امنیت میتواند بسیار موثر باشد. فروش عمده دوربین مداربسته معمولا برای کارخانهها، شرکتها و… که قصد تامین امنیت در سراسر محل کار را دارند، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته در واقع دوربینی است که در محلی ثابت تصاویر را دریافت میکند و به این ترتیب تصاویر را به یک یا چند محل انتقال میدهند. در دوربین مداربسته ممکن است از فناوری نقطه به نقطه و نقطه به چند نقطه استفاده شده باشد. دوربینهای مداربسته در سالهای طولانی دچار تغییراتی شده اند و قابلیتهای فراوانی به آنها اضافه شده است. این دوربینها دارای ویژگیها و کاربردهای گوناگونی هستند و به واسطه همین ویژگیها در اماکن مختلفی به کار برده میشوند. دوربینهای مداربسته بهترین گزینه برای تامین امنیت منازل مسکونی، کارخانجاتها و شرکتها هستند.

کاربردهای دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دارای کاربردهای متنوعی هستند که میتواند امنیت و آرامش ما را بیشتر کنند. کاربرد دوربینهای مداربسته تنها امنیتی و حفاظتی نیستند و دارای کاربردهای دیگری نیز میباشند. در ادامه به برخی از کاربردهای دوربین مداربسته اشاره میکنیم:

جلوگیری از ارتکاب جرم

اولین کاربردی که از دوربین مداربسته معمولا به فکر افراد میرسد، جلوگیری از ارتکاب جرم است. دوربین مداربسته برای جلوگیری از ارتکاب جرم در موارد مختلفی به کار برده میشود. یکی از این موارد جلوگیری از ارتکات جرایم رانندگی است. از دوربینهای مداربسته برای کنترل نامحسوس راهها و جادهها استفاده میشود.

یکی از مواردی که از دوربین مداربسته در جلوگیری از ارتکاب جرم استفاده میشود، خودپردازها هستند. دوربینهای مداربستهای که در خودپردازها تعبیه شدهاند، برای تشخیص چهره افرادی که مرتکب جرایمی همچون سرقت و وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری میشوند، استفاده میشوند. پارکینگها، فرودگاهها و مراکز عمومی از دیگر موارد استفاده دوربین مداربسته هستند که در طولانی مدت باعث کاهش و جلوگیری از ارتکاب جرم شدهاند.

کاربرد صنعتی

از دیگر موارد استفاده از دوربینهای مداربسته میتوان به کارخانجات صنعتی اشاره کرد. این دوربینها معمولا در مکانهایی استفاده میشوند که حضور نیروی انسانی خطرناک و ناممکن است. در کارخانجات شیمیایی یا نیروگاههای هستهای از دوربینهای مداربسته برای اسکن خط تولید و نظارت بر کارها استفاده می‌شود.

کنترل ترافیک

کنترل ترافیک از دیگر موارد استفاده از دوربین مداربسته است. ممکن است شما نیز به این دوربین‌ها در جاده‌ها و راه‌ها برخورد کرده باشید. دوربین‌های مداربسته‌ای که در جاده‌ها و راه‌ها برای کنترل ترافیک استفاده می‌شوند اطلاعات را از طریق GPS به رانندگانی که قصد عبور از راه‌ها را دارند منتقل می‌کنند. این دوربین‌ها به نظارت تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی می‌پردازند. شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها از دیگر موارد استفاده از دوربین‌های مداربسته در کنترل ترافیک می‌باشد.

امنیت نقل و انتقالات

یکی دیگر موارد استفاده از دوربین‌های مداربسته، استفاده از آن‌ها در کنترل امنیت نقل و انتقالات است. از این دوربین‌ها در متروها برای کنترل عبور و خروج مسافران استفاده می‌شود و به این وسیله از اینکه مسافر به طور کامل از در عبور کرده است اطمینان حاصل می‌شود.

استفاده در مکان‌های پر رفت و آمد

مکان‌هایی مانند بیمارستان‌ها که در آن‌ها رفت و آمد و جمعیت معمولا زیاد است، باید تحت نظارت قرار گرفته شوند. دوربین مداربسته در بیمارستان‌ها کاربردهای مفید فراوانی دارد. در بیمارستان، بیماران با وضعیت جسمی و روحی متفاوتی وارد می‌شوند و باید تحت نظارت و درمان قرار بگیرند. وضعیت درمان این بیماران می‌تواند توسط دوربین مداربسته تحت کنترل قرار بگیرد زیرا سهل‌انگاری در این امر ممکن است جان بیماران را با خطر مواجه کند.

مکان‌های دیگری مانند دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی، مهد کودک‌ها، استادیوم‌ها، مجمتمع‌های مسکونی، صنایع نظامی و هوانوردی، بانک‌ها و… باید تحت کنترل باشند تا از رخداد حوادث ناگهانی و پیش‌بینی نشده جلوگیری شود.

کاهش مسئولیت و بدهی

با استفاده از دوربین مداربسته می‌توان بسیاری از ادعاها را رد یا تایید کرد. به عنوان مثال اگر کارگری در کارخانه مصدوم شده باشد می‌تواند به وسیله دوربین مداربسته این ادعای خود را اثبات کند. البته گاهی اوقات بسیاری از ادعاها مبنی بر مصدومیت و خسارت داخل محیط کاری تنها برای ایجاد مسئولیت برای کارفرمایان و کسب غرامت انجام می‌شود که با دوربین مداربسته می‌توان این ادعاها را رد کرد. دوربین مداربسته در واقع شاهدی برای جلوگیری از زیان‌های بسیار هستند و می‌توان از آن‌ها برای اثبات بسیاری از واقعیت‌ها استفاده کرد.

انواع دوربین مداربسته

دوربینهای مداربسته دارای انواع متفاوتی هستند که میتوان از هر کدام در مکانهای مختلف استفاده کرد. این دوربینها از نظر شکل نیز گسترده و متفاوت هستند و میتوان اشکال مختلفی از آن را در موقعیتها و مکانهای مختلف استفاده کرد. در ادامه به برخی از انواع دوربین مدار بسته میپردازیم:

دوربین مداربسته دام یا گنبدی

دوربین مداربسته دام یا گنبدی

دوربین مداربسته دام یا گنبدی به دوربینی گفته میشود که دارای ظاهری مانند گنبدیشکل هستند و به همین دلیل برای نصب روی سقف بسیار مناسب هستند. این دوربینها در نظارت و امنیت فضاهای بسته بیشترین استفاده را دارد. ظاهر کوچک و زیبای آن نیز باعث میشود تا زیاد در دید نباشند و به همین دلیل در محیطهای اداری نیز استفاده خوبی خواهد داشت. دوربینهای مداربسته دام یا گنبدی در مدلهای ضد ضربه و ضد آب طراحی میشوند و به همین دلیل میتوان از آنها در فضای باز نیز استفاده کرد.

دوربین مداربسته لنز سوزنی

دوربین مداربسته لنز سوزنی دارای لنزی کوچک و همینطور میکروفونی برای ضبط صدا است. لنز این دوربین ابعادی 3 * 3 سانتیمتر دارد و به همین دلیل در مکانهای کوچک قابل استفاده است. دوربین مداربسته لنز سوزنی را می‌توان در سوراخی 3 میلی‌متری نیز جای داد. لنز دوربین مداربسته لنز سوزنی بسیار کوچک است و به همین دلیل دوربین ‌آن از کیفیت بالایی برخوردار نیست. از این دوربین می‌توان برای مکان‌های دارای نور مناسب استفاده کرد ولی بیشتر برای استفاده به صورت مخفی کاربرد دارد.

دوربین مداربسته گردان یا اسپیددام

دوربین مداربسته گردان که به آن دوربین مداربسته چرخشی نیز گفته می‌شود، می‌توانند به صورت 360 درجه چرخش کند. این دوربین می‌تواند 90 درجه نیز به صورت عمودی حرکت کند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این دوربین را می‌توان زوم اپتیکال و دقیق آن دانست که به افراد امکان بررسی تمامی نقاط را می‌دهد. کنترل دوربین مداربسته گردان به صورت شخصی انجام می‌شود.

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت دوربینی است که دارای ظاهری شبیه به گلوله تفنگ است. ضد آب بودن این دوربین از دیگر خاصیت‌های آن است که به دلیل پوشش آن روی لنز ایجاد می‌شود. دوربین مداربسته بولت خاصیت چرخش یا زوم ندارند اما به دلیل داشتن اشعه مادون قرمز می‌توانند تصاویر را در شب نیز ثبت کند.

دوربین مداربسته c-mount

دوربین مداربسته c-mount، دوربینی با کاربردهای فراوان است که می‌تواند تصاویر را تا فاصله 35 تا 40 متری پوشش دهد. این دوربین دارای قابلیت چرخش و تعویض لنز است و به همین دلیل در محیط‌های مختلف کاربرد دارد.

دوربین مداربسته صنعتی یا box type

دوربین‌های مداربسته صنعتی، دوربین‌هایی با قابلیت زوم بالا و کیفیت فیلم‌برداری خوب هستند. این دوربین‌ها که به دوربین‌های مداربسته body camera نیز شناخته می‌شوند، برخلاف نامشان در محیط‌های متنوعی استفاده می‌شوند. از این دوربین‌ها در محیط‌های اداری، بانک‌ها و در کل مکان‌هایی که نیاز به زوم بالا دارند، به کار برده می‌شوند.

 از این دوربین‌ها می‌توان در داخل و خارج ساختمان استفاده کرد. مدل‌های بدون قاب آن در داخل ساختمان و مدل‌های همراه با قاب آن در خارج از ساختمان کاربرد دارد. قابلیت تنظیم زمان فیلم‌برداری نیز از دیگر ویژگی‌های خوب این دوربین است که باعث می‌شود در زمانی خاص که به دوربین داده می‌شود، دوربین شروع به فیلم‌برداری کند.

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب دارای LED مادون قرمز یا فروسرخ است و قابلیت تشخیص تا فاصله 183 متری را در شب دارد. این دوربین دارای سنسورهای آشکارساز و تصویربرداری به وسیله سنسور حرارتی است و برای فیلم‌برداری در شب به کار برده می‌شود.

دوربین مداربسته ip

دوربین مداربسته ip یا تحت شبکه دوربینی است که به دو صورت بی سیم و با سیم به فروش می‌رسد. این دوربین‌ها دارای نصب راحت‌تری نسبت به دوربین‌های آنالوگ هستند. مدل بی سیم دوربین مداربسته ip تصاویر را از طریق وای فای انتقال می‌کنند و مدل‌های باسیم دوربین مداربسته ip، تصاویر را از طریق کابل به کامپیوتر ارسال می‌کند.

دوربین مداربسته دو منظوره

دوربین مداربسته دو منظوره، دوربینی آنالوگ است که پورت شبکه به آن متصل شده است. این دوربین به عنوان دوربین تحت شبکه به کار برده می‌شود. دوربین دو منظوره زمانی استفاده می‌شود که سیستم مداربسته آنالوگ باشد. به این ترتیب می‌توانید یک تا چند دوربین را به آن متصل کنید.

دوربین مداربسته روز و شب

دوربین مداربسته روز و شب دوربین‌هایی هستند که دارای کیفیت فیلم‌برداری مناسبی در طول روز و شب می‌باشند و همین دلیل در محیط‌های با نور کم و همچنین محیط‌های باز کاربرد بسیاری دارد. این دوربین‌ها در برابر نور خورشید مقاوم هستند و به مرور زمان دچار آسیب نمی‌شوند.

نکات مهم در انتخاب دوربین مداربسته

اولین مورد برای انتخاب دوربین مداربسته هدف شما از استفاده از دوربین است. افراد باید نیازهای خود را برای استفاده از دوربین در نظر بگیرند و بسته به نیازهای دوربین مناسب خود را انتخاب و خریداری کنند. همانطور که گفته شد دوربین‌ها از نظر کارایی و شکل ظاهری دارای انواع مختلفی هستند و هر یک از این انواع دوربین در مورد خاصی به کار برده می‌شوند. بنابراین باید بودجه و نیاز خود را در نظر بگیرید و سپس نسبت به خرید دوربین مداربسته اقدام کنید.

مکان نصب دوربین مداربسته نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر قصد دارید دوربین مداربسته را در بیرون از ساختمان نصب کنید، باید دوربینی را تهیه کنید که در برابر عوامل بیرونی مانند باد، باران و نور خورشید مقاوم باشد. اگر نیاز دارید محیطی که در آن دوربین نصب می‌شود به صورت 360 درجه تحت پوشش قرار گیرد باید دوربینی با قابلیت چرخش 360 درجه را تهیه کنید. برخی از دوربین‌های امروزی قابلیت هشدار نیز دارند و می‌توانند در صورت وجود اشکال شما را آگاه کنند. برخی از دوربین‌ها نیز می‌توانند تصاویر را به صورت مستقیم به نمایش بگذارند در حالیکه برخی دیگر تصاویر را ذخیره می‌کنند.

عوامل مهم در قیمت دوربین مداربسته

عوامل مهم در قیمت دوربین مداربسته

عوامل مهمی در قیمت تمام شده دوربین مداربسته‌ای که خریداری می‌کنید موثر است. در نظر گرفتن این عوامل باعث می‌شود تا بتوانید به درستی هزینه‌های خود را کنترل و مدیریت کنید. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

·         برند سازنده دوربین مداربسته

برند‌های مختلفی در زمینه تولید و فروش دوربین مداربسته فعالیت دارد. اولین مورد برای خریداری دوربین مدار بسته انتخاب برندی مطمئن است تا هم از لحاظ قیمت به صرفه باشد و هم از لحاظ خدمات

·         قابلیت‌های موجود در دوربین مداربسته

همانطور که بیان شد انتخاب دوربین مداربسته باید متناسب با نیاز شما صورت بگیرد. وجود آپشن‌های متنوع در یک دوربین صرفا به دلیل کاربردی بودن و بهتر بودن آن دوربین نخواهد بود. باید تمامی جوانب را بسنجید و نیازهای خود را در نظر بگیرد و متناسب با آن نیاز‌ها به خرید دوربینی با قابلیت مفید و مناسب بپردازید. برای تصمیم‌گیری بهتر می‌توانید با یک کارشناس قابل اطمینان مشورت کنید.

· تعداد دوربین‌ها و مکان نصب دوربین‌ها

از دیگر مواردی که باید در خرید دوربین مداربسته به آن توجه داشته باشید تعداد دوربین‌ها و محل نصب دوربین‌ها است. اگر محیطی که باید دوربین‌ها در آن نصب شوند گسترده باشد و یا تعداد دوربین‌ها زیاد باشند، تجهیزات بیشتری از جمله کابل، لوله و… نیاز است. به همین دلیل هزینه‌ها بالاتر خواهد رفت. پس بهتر است تعداد دوربین‌هایی که باید نصب شوند را در نظر بگیرید و بهترین مکان‌ها برای نصب آن‌ها را نیز انتخاب کنید و سپس نسبت به خرید دوربین مداربسته اقدام کنید.

سخن پایانی

امروزه استفاده از دوربین مداربسته در ادارات، منازل مسکونی، کارخانجات و دیگر مکان‌های عمومی بسیار رواج پیدا کرده است. دلیل این امر نیز تاثیر استفاده از این دوربین‌ها بر روی امنیت و کنترل محیط است. پرند سیستم با ارائه با کیفیت‌ترین دوربین‌های مداربسته سعی در تامین امنیت و راحتی مشتریان دارد. می‌توانید از دوربین مداربسته دایناتک می‌تواند در محیط کاری و منزل استفاده کرده و به این ترتیب آرامش و راحتی را برای کارکنان و اعضای خانواده خود تامین کنید.

منبع: پرند سیستم