گوترش: نیروهای حافظ صلح سازمان ملل “چشمه امید و حفاظت” هستند

او گفت که مردان و زنانی که از 125 کشور در 12 عملیات خدمت می کنند، برای حمایت از امنیت، ثبات و حاکمیت قانون تلاش می کنند.

آنها نماینده قلب تپنده آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: تعهد سازمان ملل به صلح.

با گرد هم آوردن نیروهای حافظ صلح از سراسر جهان، حفظ صلح نیز به یک امر تبدیل شده است نماد الهام بخش چندجانبه گرایی در عملوی افزود، درست قبل از اهدای جایزه معتبر سال مدافع جنسیت نظامی سازمان ملل به یک حافظ صلح غنی در داخل سالن طلاکاری شده مجمع عمومی در نیویورک.

او گفت اما به لطف پیچیدگی روزافزون درگیری ها، روندهای راکد صلح، ضربان مداوم فعالیت های تروریستی، شبه نظامیان مسلح، خشونت باند و جنایات فراملی، جوامع، کشورها و کل مناطق به طور فزاینده ای مسموم می شوند.

به طور فزاینده ای “آرامشی برای حفظ وجود ندارد”

و دنیای دیجیتال به مرز ترسناک تنش، تفرقه، نفرت، بد و اطلاعات نادرست تبدیل شده است.

متأسفانه، نیروهای حافظ صلح ما به طور فزاینده ای در مکان هایی کار می کنند که هیچ صلحی برای حفظ آن وجود ندارد.»

او از دولت‌هایی که در سالن نمایندگی می‌شوند خواست تا «به طور جدی در مورد نیاز به الف نسل جدید ماموریت های اجرای صلح و عملیات ضد تروریسمتحت فرمان شورای امنیت تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد، که می تواند بر یک جریان تامین مالی تضمین شده تکیه کند.

قبل از مراسم باشکوه اما تکان دهنده، دبیرکل سازمان ملل تاج گلی را در یادبود صلح بانان گذاشت و از فداکاری های انجام شده توسط همه کسانی که زیر پرچم سازمان ملل خدمت می کردند، قدردانی کرد.

ما از دست دادن آنها عزادار هستیم و عمیق ترین همدردی خود را با خانواده ها، دوستان و همکارانشان شریک می شویم. ما هرگز کمک های آنها را فراموش نخواهیم کرد.» او قبل از یک لحظه سکوت گفت.

در این 75 سالگرد عملیات حافظ صلح سازمان ملل با بیش از 4200 کشته در مجموع در راه صلح، فهرست کسانی که سال گذشته در خدمت جان باختند، قرائت شد.

تجسم “وظیفه در قبال صلح”

ارتش، پلیس و پرسنل غیرنظامی کشته شده ما از 39 کشور مختلف با پیشینه‌های مختلف آمده‌اند. ولی همه تجسم وظیفه ما در قبال صلح بودندآقای گوترش گفت. من عمیق ترین تسلیت و قدردانی خود را به خانواده ها، دوستان، همکاران و کشورهایی که در اینجا نمایندگی می کنند ابراز می کنم.

من به خدمات و فداکاری آنها ادای احترام می کنم که هر روز الهام بخش کار ما هستند. و من متعهد می شوم که هر کاری از دستمان بر می آید برای حمایت از حافظان صلح خود انجام دهم در مأموریت خود، از جمله بهبود ایمنی و امنیت و اثربخشی حفظ صلح از طریق استراتژی اقدام برای صلح به علاوه.”

زنان “پیشرو راه”

دبیرکل سازمان ملل متحد با ادای احترام به قطعنامه تاریخی 1325 شورای امنیت درباره زنان، صلح و امنیت گفت: این قطعنامه یادآوری می کند که زنان حافظ صلح ما نه تنها از صلح و امنیت جهانی حمایت می کنند.

آنها در حال پیشروی هستند.»

برنده جایزه مدافع جنسیت نظامی امسال، کاپیتان سیسیلیا ارزوآه او گفت که غنا، رهبری را از هر نظر و اصول پشت قطعنامه 1325 را به دلیل کارش در آبیئی به عنوان فرمانده جوخه نامزدی غنا از مارس سال گذشته، مجسم می کند.

او در ابی، تلفات هنگفت درگیری مسلحانه را بر کل جوامع – به ویژه زنان – دید. از هیچ تلاشی برای اطمینان از شنیده شدن صدای آنها دریغ نکردند و منعکس شد.»

کار او در ارتباط با جوامع محلی برای شنیدن نگرانی‌های آنها، توضیح کار حافظان صلح، و ایجاد اعتماد، و همچنین تعامل با رهبری محلی، زنان و جوانان، «می‌باشد. برای موفقیت ماموریت حیاتی است

او گفت که “زمان رسیده” است که تعداد زنان شاغل در ماموریت های حافظ صلح سازمان ملل در همه جا به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

زنده باد سازمان ملل

در سخنان خود در این مراسم، Cpt. ارزواح گفت که از دریافت این جایزه مفتخر است و این را گفت “تاکید بر تلاش های خستگی ناپذیر و فداکاری” کل دسته او، به سمت برابری جنسیتی و فراگیری.

منطقه مورد مناقشه ابیی بین سودان و سودان جنوبی، از سال 2011 شاهد حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل بوده است، جایی که نیروی امنیتی یونیفسا برای تقویت ظرفیت پلیس، محافظت از غیرنظامیان در معرض تهدید، و کمک به کمک های بشردوستانه و حرکت آزادانه امدادگران کار می کند.

او گفت که کار جوخه او منجر به افزایش تعداد زنانی شده است که به کمیته های محلی حفاظت از جامعه تحت سلطه مرد می پیوندند.

Cpt ارزواح جایزه خود را به “مردم زیبای ابیاییاو همیشه یادش را گرامی می دارد، و «برای همه پرسنل حافظ صلح، به ویژه ما زنان یونیفرم پوش.

باشد که فداکاری، تعهد و عشق ما به انسانیت هرگز بی پاداش باقی نماند. زنده باد سازمان ملل

غیرنظامی سقوط کرد

رئیس پشتیبانی عملیاتی آتل خاره به نمایندگی از خانواده های این کشور مدال دریافت کرد 42 صلحبان غیرنظامی، که از 20 کشور عضو “فداکاری نهایی را پرداخته اند”.

او گفت که بهترین راه برای گرامیداشت خاطرات آنها این است که “خودمان و تلاش هایمان را وقف دوباره برای صلح کنیم.”