UNAIDS ماه افتخار را جشن می گیرد و خواستار جرم زدایی در سراسر جهان است

UNAIDS در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که ماه غرور فرصتی برای تجلیل از انعطاف‌پذیری، تنوع و دستاوردهای افراد LGBTQI فراهم می‌کند، و در عین حال بر ادامه مبارزه برای برابری، کرامت و به رسمیت شناختن کامل نیز تأمل می‌کند.

آژانس ادامه داد: این مناسبت مهم همچنین یادآور تعهد جمعی مهم به حقوق بشر، برابری، و نیاز فوری به جرم زدایی از روابط همجنس‌گرایان است.

با افتخار خدمت می کنم

کلیتون اوزبیو، مشاور ارشد جوامع و جمعیت های کلیدی، UNAIDS گفت: «من به عنوان یک مرد همجنس گرا و به عنوان یک فعال برای عدالت اجتماعی برای همه، بسیار مفتخرم که برای برنامه مشترک سازمان ملل برای پایان دادن به ایدز کار می کنم.

«سازمان ملل متحد در کنار جوامع می ایستد، از آنها در رهبری پاسخ به اچ آی وی، مقابله با انگ، و ایجاد جوامعی که در آن برای هر فرد ارزش قائل می شود، حمایت می کند. در این ماه و هر ماه، باشد که همه به آنچه هستند احساس غرور کنند

UNAIDS گفت که تا حد زیادی به لطف تلاش‌هایی که توسط جمعیت‌های کلیدی رهبری می‌شود، جهان شاهد پیشرفت قابل توجهی در پاسخ به HIV بوده است و این امکان واقعی را ایجاد می‌کند که می‌توان ایدز را یکبار برای همیشه ریشه‌کن کرد.

اما تبعیض، خشونت، و انگ علیه افراد LGBTQI در بسیاری از نقاط جهان ادامه دارد و دسترسی به خدمات ضروری، از جمله پیشگیری، درمان، مراقبت و پشتیبانی HIV را محدود می‌کند.

مانع عدالت، برابری، سلامت

این آژانس گفت که جرم انگاری روابط همجنس گرایان یک مانع مهم باقی می ماند برای دستیابی به عدالت اجتماعی و برابری برای افراد LGBTQI و تضمین سلامت برای همه.

این آژانس یادآوری کرد که قوانینی که فعالیت های همجنس گرا با توافق را جرم تلقی می کنند، باعث تداوم انگ، به خشونت و تبعیض و مانع دسترسی به خدمات حیاتی مراقبت های بهداشتی می شود، و از همه دولت ها می خواهد که فورا قوانین و سیاست های تبعیض آمیز را لغو کنند و در جهت ایجاد یک قانون توانمند و قانونی کار کنند. محیط اجتماعی که به حقوق افراد LGBTQI احترام می گذارد و از آنها حمایت می کند.

به گفته UNAIDS، جرم زدایی از روابط همجنس‌گرایان، گامی مهم در تلاش جمعی برای پایان دادن به همه‌گیری ایدز است.

پیشرفت واقعی است

دستاوردهای قابل توجهی در پیشبرد حقوق LGBTQI در بسیاری از نقاط جهان به دست آمده است، از جمله جرم زدایی از روابط همجنس گرایان در چندین کشور در ماه های اخیر، از آنگولا گرفته تا سنگاپور و باربادوس.

با این حال، کشورهای دیگر قوانین کیفری سخت‌تری را بر روابط همجنس‌گرا وضع می‌کنند، از جمله تنها در این هفته، اوگاندا، جایی که قانون به اصطلاح ضد همجنس‌گرایی در آن اجرا شد، با برخی از جرایم مجازات اعدام و محکومیت تا 20 سال. در زندان، صرفا به دلیل ترویج حقوق همجنسگرایان.

کمیسر عالی حقوق بشر، ولکر ترک، تبریک خود را اضافه کرد در یک توییت جشن، از کل جامعه بین المللی می خواهد که از غنا و تنوع جامعه LGBTIQ+ قدردانی کنند و “به کمک های عظیم آنها در جنبش حقوق بشر احترام بگذارند.”