آژانس بهداشتی سازمان ملل می گوید ، ملت های آفریقا برای آمادگی واکسیناسیون COVID-19 “هنوز آماده نیستند”

Matshidiso Moeti ، مدیر منطقه ای WHO در آفریقا بر اهمیت برنامه ریزی قوی و آماده سازی برای تلقیح موفق علیه COVID-19 تأکید کرد.

“بزرگترین روش ایمن سازی در تاریخ آفریقا درست در گوشه ای قرار دارد و دولت های آفریقایی باید فوراً آمادگی را افزایش دهند. برنامه ریزی و آماده سازی این تلاش بی سابقه را ایجاد می کند یا می شکند. ”

دکتر موتی افزود: “ما به رهبری و تعامل فعال از بالاترین سطح دولت با برنامه ها و سیستم های هماهنگی ملی جامع و جامع نیاز داریم.”

این فراخوان در حالی انجام شد که تجزیه و تحلیل جدید WHO نشان داد که آمادگی برنامه واکسیناسیون در آفریقا عقب مانده است.

آمادگی “بسیار زیر” معیار

بر اساس تجزیه و تحلیل ، براساس گزارش خودآزمایی کشورها ، منطقه آفریقا به طور متوسط ​​33 درصد آمادگی برای واکسن COVID-19 را دارد که بسیار کمتر از معیار مورد نظر 80 درصد است.

WHO ، همراه با Gavi ، اتحاد واکسن ، ائتلاف برای ابتکار آمادگی اپیدمیک و سایر شرکا ، در تلاشند تا از طریق مرکز COVAX ، ستون واکسن های دسترسی WHO به COVID-19 Tools ، دسترسی عادلانه به واکسن در آفریقا را تضمین کنند. هنگامی که واکسن ها مجوز و تأیید شده اند ، COVAX برای تأمین دوزهای کافی برای محافظت از 20 درصد اولیه جمعیت آفریقا تلاش خواهد کرد.

با این حال ، طبق تجزیه و تحلیل WHO ، فقط 49 درصد جمعیت اولویت دار برای واکسیناسیون را شناسایی کرده اند و برنامه هایی برای رسیدن به آنها دارند ، 44 درصد دارای ساختار هماهنگی هستند. علاوه بر این ، 24 درصد برنامه های کافی برای منابع و بودجه ، 17 درصد ابزار جمع آوری و نظارت بر داده آماده دارند و تنها 12 درصد برنامه هایی برای برقراری اعتماد و ایجاد تقاضای ایمن سازی برای برقراری ارتباط با جوامع دارند.

واکسن “فقط اولین قدم”

دکتر موتی ، تأکید کرد که تولید واکسن ایمن و موثر “فقط اولین قدم برای موفقیت آمیز بودن موفقیت” است.

“اگر جوامع در هواپیما نباشند و متقاعد شوند كه واكسن از سلامتی آنها محافظت می كند ، پیشرفت كمی خواهیم داشت. این بسیار مهم است که کشورها با جوامع ارتباط برقرار کنند و نگرانی های آنها را بشنوند و در این زمینه به آنها صدا دهند. ”

WHO ابزار سنجش آمادگی واکسن خود را به 47 کشور در منطقه آفریقا ارائه داده است. این ابزار ، برای استفاده توسط وزارتخانه های بهداشت ، نقشه راهی را برای برنامه ریزی برای معرفی واکسن COVID-19 فراهم می کند و ده حوزه اصلی را شامل می شود ، از برنامه ریزی و بودجه گرفته تا آموزش ، نظارت و مشارکت جامعه.

آژانس سازمان ملل و شرکای آن همچنین راهنمایی هایی را در مورد برنامه ریزی و استقرار واکسیناسیون COVID-19 برای دولت ها صادر کردند تا به آنها در طراحی استراتژی های استقرار ، اجرا و نظارت بر واکسن های COVID-19 و ادغام بهتر استراتژی ها و بودجه خود برای افزایش کارایی کمک کند.