آژانس بهداشتی سازمان ملل می گوید Remdesivir no gulet نقره ای COVID-19 |

یک گروه از متخصصان بین المللی یک گروه توسعه راهنما (GDG) سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه را در BMJ – مجله پزشکی هفتگی بررسی شده توسط همکاران ، منتشر شده توسط انجمن پزشکی انگلیس – به عنوان بخشی از اصطلاح “دستورالعمل های زندگی” به ویروس کرونا را مدیریت کرده و به پزشکان کمک کنید تا با مشورت با بیماران تصمیم بهتری بگیرند.

WHO در بیانیه مطبوعاتی درباره یافته ها گفت: “دستورالعمل های زندگی در زمینه های تحقیقاتی سریع مانند COVID-19 مفید هستند زیرا به محققان این امکان را می دهد تا با در دسترس قرار دادن اطلاعات جدید خلاصه شواهد قبلی و بررسی شده توسط همتایان را به روز کنند.”

تصمیمات مبتنی بر شواهد

Remdesivir در درمان موارد شدید ویروس کرونا مورد توجه جهانی قرار گرفته و به طور فزاینده ای برای بیماران بستری در بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد. اما نقش آن در عمل بالینی همچنان نامشخص است.

توصیه WHO بر اساس شواهد جدیدی است که اثرات چندین دارو را در درمان ویروس مقایسه می کند و شامل داده های چهار آزمایش تصادفی بین المللی است که بیش از 7000 بیمار COVID-19 را درگیر می کند.

پس از بررسی شواهد ، هیئت متخصص WHO GDG ، شامل چهار بیمار مبتلا به ویروس کرونا ، به این نتیجه رسیدند که Remdesivir تزریق داخل وریدی “هیچ تأثیر معنی داری بر مرگ و میر یا سایر نتایج مهم برای بیماران مانند نیاز به تهویه مکانیکی یا زمان بهبود بالینی “.

بحث در مورد استفاده از آن

هیئت تصدیق کرد که اطمینان از شواهد پایین است و ثابت نکرد که Remdesivir هیچ فایده ای ندارد. مطابق با اعلامیه WHO ، “هیچ مدرکی بر اساس داده های موجود موجود وجود ندارد که نتایج مهم بیمار را بهبود بخشد”.

با این حال ، GDG از ثبت نام مستمر بیماران در آزمایشات ارزیابی Remdesivir پشتیبانی کرد تا مشخص شود آیا می توان شواهد قابل توجه تری به دست آورد ، به ویژه در مورد گروه های خاص بیماران.

بیانیه مطبوعاتی WHO همچنین به مقاله ای مرتبط با گزارش BMJ هیئت استناد می کند ، که می گوید داستان کامل Remdesivir تا زمانی که سازنده آن ، Gilead ، گزارشات کامل مطالعه بالینی را منتشر نکند ، قابل درک نخواهد بود.

در همین حال ، گزارش روزنامه نگار نویسنده این ویژگی ، جرمی هسو ، درمان های جایگزین مانند کورتیکواستروئید ، دگزامتازون که به طور گسترده در دسترس است و ثابت شده است که باعث کاهش مرگ و میر در میان برخی از مبتلایان به COVID-19 می شود ، “اکنون بحث در مورد هزینه Remdesivir را تحت تاثیر قرار “اثربخشی” ، به قول بیانیه مطبوعاتی WHO.