آیا ترمیم دندان موجب ماندگاری دندان می شود؟

در نهایت زمانی که به دندان نور تابیده می شود ماده کامپوزیت در ضخامت کم و به تدریج در لایه های مختلف داخل حفره قرار می گیرد و به مدت مناسب با استفاده از تابش نور سخت می شود، سپس با استفاده از لاستیک هایی پالیش مناسب انجام شده تا سطح دندانی مناسب و صیقلی را ایجاد نماید. یکی از مشکلاتی که افراد باید بعد از کشیدن دندانهایشان با آن کنار بیایند این است که تا زمانی که لثه آنها بهبود مییابد و امکان نصب دندانهای مصنوعی فراهم میشود باید بدون دندان این طرف و آن طرف بروند. به خصوص در مواردی که پر شدگی زیاد باشد، تجربه حساسیت دندان به سرما و گرما متداول است.

دندانپزشکان ما آماده کمک به شما در بهبود سلامت دندان و لثههای شما هستند و با ارائه توضیحات لازم در خصوص گزینههای ترمیم دندان، بهترین روش را برای شما انتخاب میکنند. نوع ماده ترمیم دندان بسته به اینکه پوسیدگی دندان چند سطح را درگیر کرده است و چه میزان از تاج دندان آسیب دیده باشد، متفاوت است و همین طور روش مناسب برای جایگزینی ساختار از دست رفته دندان متفاوت خواهد بود. با رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن مناسب حداقل سه نوبت در روز و استفاده از نخ دندان باعث می شود که نیاز به ترمیم دندان کاهش پیدا کند و همین طور در صورتی که دچار پوسیدگی های دندانی شوید به راحتی توسط دندانپزشک قابل تشخیص است و با ترمیم به موقع آن از انجام درمان های پیچیده و پر هزینه تر جلوگیری می گردد.

مگر آنکه استقاده از مواد مخدر یا سیگار تاثیر گذاشته و اثر بی حسی موضعی کاهش پیدا کرده باشد، که در چنین شرایطی احساس درد وجود خواهد داشت. نوعی دیگر از مواد ترمیمی غیر مستقیم اینله و انله می باشند، در صورت آنکه مواد جایگزین تنها دربرگیرنده برای بخش درونی دندان باشد، به آن اینله گفته می شود و زمانی که این پوشش روی سطوح جونده گسترش پیدا کند و سطح بیرونی را بیشتر دربربگیرد انله می باشد.

یکی از نمونه های مواد ترمیمی غیر مستقیم باندینگ ها می باشند، باندینگ ها مانند لمینت ها یا پوشش های به صورت پوسته نازک تهیه می شوند که این نوع روکش ها برای اصلاح تغییر رنگ یا شکل دندان ها مناسب خواهند بود. مراحل ترمیم دندان بدین صورت است که در ابتدا معاینات دقیق داخلی صورت می گیرد، سپس رادیوگرافی دندان یا عکس های از دندان ها انجام می شود تا دندانپزشک متوجه گردد که دندان تا چه سطحی دچار پوسیدگی شده است، تا در نهایت براساس میزان آسیب دیدگی نوع درمان مناسب و انتخاب ماده ترمیمی صورت گیرد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم دندان عفونی لطفا از سایت ما دیدن ترمیم دندان تخریب شده کنید.