آینده یک نسل کامل در معرض خطر است ، زیرا بیماری همه گیر COVID-19 در حال افزایش است |

یونیسف در گزارشی که پنجشنبه پیش از روز جهانی کودک منتشر شد ، پیامدهای “وخیم و رو به رشد” را برای کودکان به عنوان کلیساهای شیوع ویروس کرونا نسبت به سال دوم بیان کرد.

“در سراسر بیماری همه گیر COVID-19 ، این افسانه پایدار وجود دارد که کودکان به سختی تحت تأثیر بیماری قرار می گیرند. هیچ چیز از واقعیت فراتر نیست. ”گفت هنریتا فور ، مدیر اجرایی یونیسف.

“در حالی که کودکان می توانند بیمار شوند و می توانند بیماری را گسترش دهند ، این فقط نوک کوه یخ همه گیر است. ایجاد اختلال در خدمات اصلی و افزایش نرخ فقر بیشترین تهدید را برای کودکان ایجاد می کند. هرچه بحران بیشتر ادامه یابد ، تأثیر آن بر آموزش ، بهداشت ، تغذیه و رفاه کودکان عمیق تر است. آینده یک نسل کامل در معرض خطر است. ”

جلوگیری از “نسل از دست رفته COVID”

یونیسف در گزارش خود برای جلوگیری از ابتلا به COVID-19 از 3 نوامبر ، در 87 کشور با داده های تفکیک شده از سن ، کودکان و نوجوانان زیر 20 سال از هر 9 نفر 1 یا 11 درصد از عفونت ها گزارش شده است. یک نسل از دست رفته COVID.

یونیسف افزود ، در حالی كه كودكان می توانند ویروس را به یكدیگر و به گروه های سنی بزرگتر منتقل كنند ، مدارك محكمی وجود دارد كه نشان می دهد ، با رعایت اقدامات اساسی ایمنی ، منافع خالص باز نگه داشتن مدارس بیش از هزینه های بستن آنها است. عامل اصلی انتقال در جامعه ، و کودکان بیشتر از محیط مدرسه به ویروس مبتلا می شوند.

افشاگری های نگران کننده

علاوه بر این ، با استفاده از داده های نظرسنجی در 140 کشور ، این گزارش نشان داد که اختلالات مربوط به COVID در بهداشت و خدمات اجتماعی مهم برای کودکان جدی ترین تهدید را برای کودکان ایجاد می کند ، در حدود یک سوم کشورها شاهد کاهش حداقل 10 در هر پوشش دهی خدمات درمانی ، از جمله واکسیناسیون معمول و ویزیت های سرپایی.

پوشش خدمات تغذیه ای برای زنان و کودکان ، از جمله وعده های غذایی در مدرسه و برنامه های مکمل ویتامین ، و همچنین مراجعه به خانه توسط مددکاران اجتماعی ، کاهش چشمگیری داشته است.

در سطح جهان ، بیش از 570 میلیون دانش آموز – 33 درصد دانش آموزان ثبت نام شده در سراسر جهان – تحت تأثیر تعطیلی مدارس در سراسر کشور در 30 کشور قرار گرفتند (از نوامبر 2020). تعداد كودكانی كه در فقر چند بعدی زندگی می كنند ، 15 درصد افزایش یافته است – 150 میلیون كودك دیگر تا اواسط سال 2020.



© یونیسف / اورت

کودک 11 ساله کتابهای درسی کلاس 6 خود را مطالعه می کند و تمرینات را در خانه در نایروبی ، کنیا تجدید نظر می کند. او نمی تواند در یادگیری آنلاین شرکت کند زیرا خانواده اش تلفن همراه ندارند.

“اولویت بندی نیازهای کودکان”

با توجه به افشاگری های نگران کننده در گزارش ، یونیسف از دولت ها و شرکا خواست اقدامات اساسی را برای پاسخگویی به بحران انجام دهند.

آژانس سازمان ملل خواستار اطمینان از یادگیری همه کودکان از جمله با بستن شکاف دیجیتالی شد. همچنین از کشورها خواسته است دسترسی به تغذیه ، آب آشامیدنی سالم و همچنین خدمات بهداشتی ، بهداشتی و بهداشتی را تضمین کنند. واکسن ها نیز باید مقرون به صرفه و در دسترس هر کودک باشد.

در کنار آن ، کودکان و جوانان باید از سلامت روان حمایت کرده و در برابر خشونت و غفلت محافظت شوند و تلاش برای حمایت از کودکان و خانواده های آنها که از طریق درگیری ، فاجعه و آوارگی زندگی می کنند ، افزایش یابد.

یونیسف همچنین بر ضرورت معكوس كردن افزایش فقر كودكان و اطمینان از بهبودی فراگیر از بیماری همه گیر تأكید كرد.

خانم فور گفت: “در این روز جهانی کودک ، ما از دولت ها ، شرکا و بخش خصوصی می خواهیم که به حرف های کودکان گوش دهند و نیازهای آنها را اولویت بندی کنند.”

“همانطور که همه ما آینده را دوباره تصور می کنیم و به آینده ای پس از همه گیری نگاه می کنیم ، کودکان باید در درجه اول قرار بگیرند.”