افغانستان: رئیس سازمان ملل متحد تأکید می کند که به خشونت پس از حملات موشکی مرگبار پایان دهد |

گفته می شود این موشک ها از وسایل نقلیه شلیک شده و به چندین منطقه پرجمعیت برخورد کرده است. طبق گزارش رسانه ها که به منابع اطلاعاتی استناد می شود ، وابسته داعش در این کشور مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

سازمان ملل متحد آنتونیو گوترز رئیس عمیق ترین همدردی خود را به خانواده های قربانیان ابراز کرده است و آرزو بهبودی سریع به مجروحان، سخنگوی خود را در بیانیه ای گفت.

“عمیقا تکان دهنده و اسفناک”

مأموریت کمک به سازمان ملل در افغانستان (یوناما) نیز به داغدیدگان تسلیت گفته است.

در یک پست در توییتر ، یوناما گفت: “عمیقا تکان دهنده و تأسف آور است که غیرنظامیان باید تحت چنین حملات بی رویه قرار بگیرند. مسئولان باید با عدالت روبرو شوند. “

این حملات ساعاتی پیش از آن صورت گرفته بود كه مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا قرار باشد در قطر با نمایندگان دولت افغانستان و طالبان كه از ماه سپتامبر در كشورهای خلیج فارس مذاكره می كنند ، دیدار كند.

تعهد خود را برای صلح تجدید کنید

دبیر کل بر ضرورت پایان دادن به خشونت در افغانستان تأکید کرده است.

بیانیه سازمان ملل متحد گفت: “او امیدوار است که مذاکرات افغانستان صلح به سرعت می تواند رسیدن به یک د تشدید درگیری و قطع حملات به منظور صرفه جویی در زندگی”.

“آینده افغانستان 2020 کنفرانس در تاریخ 23 و 24 نوامبر، به میزبانی مشترک افغانستان، فنلاند، و سازمان ملل متحد، یک فرصت برای تجدید تعهدات به توسعه و آینده صلح آمیز شکوفایی کشور است.”

انتظار می رود بیش از 70 کشور در کنفرانس اهدا کنندگان شرکت کنند که هدف آن هماهنگی همکاری های توسعه ای برای دوره 2021-2024 است.

این رویداد عملاً از طرف دفتر سازمان ملل در ژنو برگزار خواهد شد و فقط میزبانان مشترک به طور حضوری دیدار می کنند.