“اقدامات اضطراری” مورد نیاز برای جلوگیری از بیماری فلج اطفال ، بیماری های سرخک |

طبق گفته دو آژانس سازمان ملل ، میزان ایمن سازی در برخی کشورها تا 50 درصد کاهش یافته است ، زیرا افراد به دلیل قفل شدن و اختلالات حمل و نقل یا عدم تمایل به دلیل ترس از ابتلا به COVID-19 ، نمی توانند به خدمات بهداشتی دسترسی پیدا کنند.

کمپین های واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک ، که برای جبران خلأهای موجود در خدمات ضروری طراحی شده اند ، ضمن جلوگیری از اقدامات محافظتی ، برای جلوگیری از آلودگی احتمالی کارکنان بهداشت و اجتماعات باید متوقف شوند.

تدروس آدانوم غبرایسوس ، مدیر کل WHO گفت: “COVID-19 تأثیر مخربی بر خدمات بهداشتی و به ویژه خدمات ایمن سازی در سراسر جهان داشته است.”

“اما برخلاف COVID ، ما ابزار و دانش لازم برای جلوگیری از بیماری هایی مانند فلج اطفال و سرخک را داریم. آنچه ما نیاز داریم منابع و تعهدات برای عملی ساختن این ابزارها و دانش ها است. ”

“اگر این کار را انجام دهیم ، زندگی کودکان نجات خواهد یافت.”

“تماس فوری برای اقدام”

یونیسف و WHO تخمین می زنند که حدود 655 میلیون دلار برای رفع شکاف های خطرناک مصونیت در کشورهای با درآمد متوسط ​​که شرایط دریافت کمک گاوی را ندارند ، لازم است. از این رقم 400 میلیون دلار برای حمایت از پاسخ شیوع فلج اطفال طی سالهای 2020-2021 و 255 میلیون دلار برای آماده سازی ، پیشگیری و پاسخ به شیوع سرخك طی سه سال آینده مورد نیاز است.

با صدور فراخوان فوری برای اقدام ، دو آژانس سازمان ملل هشدار دادند که اگر کنترل نشود ، “خطر فزاینده شیوع مواد منفجره و گسترش بالقوه بین المللی فلج اطفال و سرخک” به وجود می آید.

هنریتا فور ، مدیر اجرایی یونیسف ، گفت که جهان “نمی تواند اجازه دهد” مبارزه با یک بیماری کشنده – COVID-19 – بر مبارزه با سایر بیماری ها تأثیر بگذارد.

“پرداختن به بیماری همه گیر جهانی COVID-19 بسیار مهم است. با این حال ، سایر بیماری های کشنده نیز زندگی میلیون ها کودک را در برخی از فقیرترین مناطق جهان تهدید می کند. به همین دلیل امروز ما فوراً خواستار اقدام جهانی از رهبران کشورها ، اهدا کنندگان و شرکا هستیم. ”

“ما به منابع مالی اضافی نیاز داریم تا با خیال راحت کمپین های واکسیناسیون را از سر بگیریم و سیستم های ایمن سازی را که برای محافظت از کودکان و جلوگیری از بیماری های همه گیر غیر از COVID-19 ضروری است ، در اولویت قرار دهیم.”

به شیوع بیماری پاسخ دهید

WHO و یونیسف همچنین از کشورها خواسته اند که به فوری به شیوع بیماری در حال ظهور واکنش نشان دهند ، ایمن سازی در بودجه های ملی را در اولویت قرار دهند و همکاری با شرکا را برای افزایش هم افزایی تقویت کنند.

آنها همچنین خاطر نشان کردند که انتظار می رود ابزارهای جدیدی از جمله واکسن خوراکی فلج اطفال نسل جدید و برنامه پاسخ استراتژیک شیوع سرخک در طی ماههای آینده برای کمک به مقابله با این تهدیدات رو به رشد با روشی موثرتر و پایدارتر استفاده شود و زندگی می کند