اقدامات اقلیمی: رئیس سازمان ملل متحد با تعهد صفر خالص ژاپن در سال 2050 تشویق شد |

در بیانیه آمده است: “دبیر كل از اظهارات نخست وزیر ژاپن سوگا یوشیهیده در مورد تعهد ژاپن برای رسیدن به میزان خالص انتشار صفر تا سال 2050 بسیار تحسین شده است ، كه پیشرفت بسیار چشمگیری است و بدینوسیله قدردانی خود را از رهبری نخست وزیر سوگا ابراز می دارد.” منتشر شده توسط سخنگوی سازمان ملل متحد استفان دوجاریک.

اعلامیه ژاپن دو هفته پس از فراخوان آقای گوترش به کشورهای عضو سازمان ملل متحد مبنی بر تعهد در دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2050 و ارائه جاه طلبانه مشارکت های تعیین شده ملی (NDC) صورت می گیرد – که در آن هر کشور درمورد کاهش انتشار گازهای ملی توضیح می دهد ، و با تأثیرات تغییرات آب و هوایی سازگار شوند.

در این بیانیه آمده است که آقای گوترش اکنون منتظر ژاپن ، سومین اقتصاد بزرگ جهان است ، و اقدامات سیاسی مشخص ، همراه با NDC بلند پروازانه را به موقع برای بیست و ششمین کنفرانس طرفین کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (COP26) اعلام کرد. ، قرار است در نوامبر 2021 در گلاسکو برگزار شود.

“دبیرکل شک ندارد که ژاپن تمام ابزارهای لازم فن آوری ، مالی و مهندسی را برای رسیدن به صفر خالص انتشار تا سال 2050 در اختیار دارد. او اطمینان دارد که ژاپن نیز به کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به همان هدف کمک خواهد کرد ، از جمله با کمک فناوری و بودجه دولتی و خصوصی آن برای انرژی های تجدید پذیر »، در بیانیه آمده است.

تعهد ژاپن یک ماه پس از آن صورت می گیرد که شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین به مجمع عمومی سازمان ملل گفت که چین قصد دارد قبل از سال 2030 میزان انتشار کربن را به حداکثر برساند و تا سال 2060 به خنثی شدن کربن برسد.

رئیس جمهور شی وعده داد که NDCs چین را بر این اساس بازنگری کند و از همه کشورها خواست تا به تعهدات خود تحت توافقنامه پاریس 2015 ، که تلاش می کند افزایش درجه حرارت جهانی را در این قرن بسیار کمتر از دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی نگه دارد ، انجام دهند و تلاش برای محدود کردن درجه حرارت حتی بیشتر از 1.5 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

اتحادیه اروپا همچنین متعهد شده است که تا سال 2050 کربن خنثی باشد.

ایالات متحده تعهد مشابهی نداده است و پس از علامت گذاری در سال 2017 مبنی بر خروج از توافق پاریس ، می تواند به محض روز بعد از انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده رسماً این پیمان را ترک کند.