“امید واقعی” پیرامون واکسن COVID “نمی تواند بیش از حد” – رئیس WHO |

مدیر کل تدروس آدانوم غبرایسوس گفت: “با آخرین اخبار مثبت از آزمایشات واکسن ، نور در انتهای این تونل طولانی و تاریک در حال افزایش است.” “اهمیت این دستاورد علمی قابل اغراق نیست”.

تنظیم استانداردهای جدید

رئیس WHO با اشاره به اینکه هیچ واکسنی در تاریخ به سرعت تولید نشده است ، اظهار داشت که جامعه علمی “استاندارد جدیدی برای تولید واکسن” تعیین کرده است و اکنون جامعه جهانی باید “یک استاندارد جدید برای دسترسی” تعیین کند.

وی اظهار داشت: “فوریتی كه با آن واكسن ساخته شده باید با همان فوریت برای توزیع عادلانه آنها مطابقت داشته باشد” ، وی هشدار داد كه خطر واقعی فقیرترین و آسیب پذیرترین افراد “لگدمال شود” تا خنثی شود.

شتاب دهنده ACT

تدروس توضیح داد که سازمان جهانی بهداشت و شرکای آن در ماه آوریل دسترسی به شتاب دهنده COVID-19 Tools (ACT) را در برابر این زمینه ایجاد کردند.

وی اظهار داشت: “شتاب دهنده ACT از سریعترین ، هماهنگ ترین و موفق ترین تلاش جهانی در طول تاریخ برای تولید واکسن ، تشخیص و درمان حمایت کرده است”.

وی گفت که در حال حاضر 50 تشخیص در دست بررسی است. اکنون تشخیص سریع آنتی ژن برای کشورهای کم درآمد و متوسط ​​در دسترس است. در حالی که درمان های نجات دهنده در حال انجام هستند و داروهای جدید آزمایش می شوند.

علاوه بر این ، 187 کشور در تاسیسات COVAX شرکت می کنند تا در زمینه تهیه و عرضه واکسن همکاری کنند ، “برای اطمینان از بهترین قیمت ها ، حجم و زمان مناسب برای همه کشورها” ، او گفت.

نیازهای مالی

با وجود پیشرفت عالی ، تدروس گفت كه “فقط یك تغییر اساسی در بودجه و رویكرد ، قول كامل شتاب دهنده ACT را تحقق می بخشد”.

وی فاش کرد که 4.3 میلیارد دلار هنوز برای حمایت از خرید و تحویل گسترده ، آزمایشات و معالجه در سال جاری مورد نیاز است و 23.8 میلیارد دلار دیگر در سال 2021 مورد نیاز است.

وی تأكید كرد: “این كار خیریه نیست ، سریعترین و هوشمندانه ترین روش برای پایان دادن به همه گیرى و ترمیم اقتصاد جهانی است”.

طبق صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) ، اگر راه حل های پزشکی سریعتر و گسترده تر در دسترس باشد ، می تواند منجر به افزایش تجمعی درآمد جهانی تقریباً 9 تریلیون دلار تا پایان سال 2025 شود.

“س realال واقعی این نیست که آیا دنیا توانایی تقسیم واکسن و سایر ابزارها را دارد؟ رئیس سازمان جهانی بهداشت ، اظهار داشت: