“اگر ما در سیستم های بهداشتی سرمایه گذاری کنیم ، می توانیم این ویروس را تحت کنترل درآوریم” – رئیس WHO |

“بهداشت عمومی بیش از دارو و علم است و از هر فردی بزرگتر است و امید است اگر در سیستم های بهداشتی سرمایه گذاری کنیم … می توانیم این ویروس را تحت کنترل درآوریم و با هم جلو برویم تا با دیگر چالش های زمانه خود مقابله کنیم” ، UN World رئیس سازمان بهداشت ، تدرس آدانوم غبریزوس در یک نشست خبری منظم مطبوعاتی به خبرنگاران گفت.

“از فرصت استفاده کن”

رئیس سازمان بهداشت جهانی بدون علامت ، که از طریق کنفرانس ویدئویی از قرنطینه خود صحبت می کرد و اخیراً با کسی که آزمایش COVID-19 مثبت داشت در تماس بود ، اظهار داشت که موارد آخر هفته در برخی از کشورها در اروپا و آمریکای شمالی افزایش یافته است.

وی گفت: “این لحظه مهم دیگری برای اقدام است … رهبران قدم بردارند … تا مردم برای یک هدف مشترک دور هم جمع شوند”. “از فرصت استفاده کنید ، خیلی دیر نیست”.

وی همچنین پرچم گذاری کرد که در مواردی که موارد به طور چشمگیری در حال افزایش هستند و بیمارستان هایی که توانایی “بیماران و کارکنان بهداشت” را دارند ، در معرض خطر هستند.

رئیس آژانس سازمان ملل تأکید کرد: “ما به کشورها نیاز داریم تا دوباره در مبانی اولیه سرمایه گذاری کنند تا اقدامات با خیال راحت برداشته شود و دولت ها امیدوار باشند که دیگر مجبور به اتخاذ این اقدامات نشوند.”

همانطور که برخی کشورها اقداماتی را برای کاهش فشار سیستم های بهداشتی انجام می دهند ، وی تأیید کرد که ساخت “سیستم های قوی تر که اطمینان از آزمایش کیفیت ، ردیابی و اقدامات درمانی را دارند ، کلیدی است”.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در پایان گفت: “WHO به تلاش خود برای پیشبرد علم ، راه حل ها و همبستگی ادامه خواهد داد”.

مبارزه با COVID

برای درک بیشتر در مورد چگونگی آماده سازی و کنار آمدن بیمارستان ها با COVID-19 ، سه مهمان در مورد چگونگی کنار آمدن کشورهایشان با بیماری همه گیر صحبت کردند.

با توجه به درسهایی که از شیوع MERS COVID در سال 2015 آموخته است ، جمهوری کره از دومین بالاترین میزان بارگیری بیماران ویروسی کرونا در سطح جهانی به یکی از پایین ترین موارد – بدون نیاز به قفل کردن کشور – تبدیل شد ، طبق گفته Yae-Jean Kim ، استاد دانشگاه بخش بیماری های عفونی و نقص ایمنی در کودکان ، دانشکده پزشکی دانشگاه سونگکیون کوان.

وی علاوه بر آزمایش سریع سواب PCR و انزوای سریع ، توضیح داد که پزشکان جمهوری کره ، از جمله موارد دیگر ، “امکانات آزمایش رانندگی” را ایجاد کردند. دارای یک مرکز درمان جامعه برای موارد خفیف تر بود. بیمارستان های دولتی آماده برای بیماری های واگیر خطرناک ؛ و بیمارستان های خصوصی مجبور شدند موارد اضافه بار را انتخاب کنند.

از آفریقای جنوبی ، مروین مر ، متخصص اصلی بیمارستان دانشگاهی شارلوت ماکسکه ژوهانسبورگ ، دانشگاه ویتواترزرند ، گفت که آنها در حد توانایی خود برای رسیدن به بیشترین تعداد افراد کار می کنند.

وی گفت: از آنجایی که همه گیری آفریقای جنوبی ماهها پس از سایر کشورها رخ داد ، آنها وقت خود را برای تهیه پروتکل برای به حداکثر رساندن “هر آنچه ممکن بود” ، از جمله گسترش ظرفیت بیمارستان های موجود در مقابل ایجاد بیمارستان های صحرایی استفاده کردند.

در همین حال ، کارمند جدید WHO ، مارتا لادو ، متخصص بیماری های عفونی و افسر ارشد پزشکی Partners In Health در سیرالئون ، تأکید کرد که شیوع ابولا در سال 2014-2016 این کشور را قادر می سازد که چگونه از طریق ردیابی تماس ، نظارت ، مراقبت های ویژه و استفاده از PPE.

وی گفت: “یكی از مهمترین درسهایی كه آموخته شده این است كه چگونه توانستیم آموزش مراقبتهای ویژه ای را تهیه كنیم” كه شامل نظارت بر علائم حیاتی بیماران و همچنین شوك و همچنین تهویه و اکسیژن است.