بیماریهای گرمسیری فراموش شده: کشورها اهداف جدیدی را برای ریشه کن کردن 20 قاتل تأیید می کنند |

دکتر رن مینگوئی ، دستیار مدیر کل سازمان بهداشت جهانی برای پوشش بهداشت جهانی ، بیماری های واگیر و غیرواگیر گفت: “ما اکنون توافق و تعهد همه کشورها را داریم تا به صورت یکپارچه و مقطعی در زمینه مقابله با همه بیماری های گرمسیری فراموش شده کار کنیم”. .

اهداف 2030

این نقشه راه تازه مرکب اهداف جهانی و نقاط عطفی را برای پیشگیری ، کنترل ، از بین بردن و ریشه کن کردن 20 بیماری گرمسیری و گروه های بیماری غفلت شده ، که صدها میلیون نفر را مبتلا می کند ، تعیین می کند.

WHO توضیح داد که این جایگزین اولین طرح منتشر شده در سال 2012 می شود که اهداف آن با وجود پیشرفت قابل توجه محقق نخواهد شد.

علاوه بر تمرکز بر بهبود هماهنگی و همکاری بین شرکای بهداشتی در دهه آینده در همه کشورها ، ویژگی بارز دیگر انگیزه بیشتر مالکیت توسط دولت ها و جوامع است.

اهداف 2030 شامل کاهش 90 درصدی تعداد افرادی که برای درمان بیماریهای گرمسیری فراموش شده و درمان ریشه کن کردن دراکونکولیازیس – همچنین به عنوان بیماری کرم گینه شناخته می شوند – و بیماری مزمن پوستی خمیازه ، که عمدتا کودکان زیر 15 سال را تحت تأثیر قرار می دهد. سن.

دکتر Mwelecele Ntuli Malecela ، مدیر بخش کنترل بیماری های گرمسیری نادیده گرفته شده در سازمان بهداشت جهانی ، گفت: “نقشه راه جدید به شکاف های اساسی در بیماری های متعدد رسیدگی می کند ، رویکردهای اصلی را در سیستم های بهداشت ملی ادغام می کند و اقدامات مختلف را هماهنگ می کند.” فرصتهای ارزیابی ، ارزیابی و تنظیم اقدامات برنامه ای در صورت لزوم طی دهه آینده. “

عمودی v افقی

تأكید رویكرد جدید بر پایداری است و به دنبال یك بحث چند دهه ای پیرامون محاسن نسبی برنامه های به اصطلاح “عمودی” كه بیماری های خاص را هدف قرار می دهند ، در مقایسه با رویكرد بلند مدت “افقی” كه شامل مراقبت های بهداشتی اولیه جامع است خدمات ارائه حفاظت بیشتر بیشتر.

دکتر مینگوئی افزود: “برای انجام چنین كارآمد … كشورها باید مدل ها و فرهنگ عملیاتی خود را تغییر دهند تا مالكیت بیشتر برنامه های (ریشه كن كردن بیماری) را تسهیل كنند” ، در فراخوانی برای “سرمایه گذاری های هوشمندانه تر و تعهد سیاسی سطح بالا” برای كاهش اجتماعی و اقتصادی عواقب بیماریهای گرمسیری فراموش شده.

زرادخانه مواد مخدر مورد نیاز است

در حالی که اکثر برنامه های کنترل بیماری گرمسیری نادیده گرفته شده به داروهایی برای معالجه افراد مبتلا متکی هستند ، WHO همچنین هشدار داده است که مقاومت دارویی در حال ظهور ، پیشرفت های دهه ها را تهدید می کند.

نظارت بر اثربخشی دارو و ایجاد “زرادخانه مناسب داروهای خط دوم” برای اطمینان از محافظت از جمعیت در برابر بیماریهای گرمسیری فراموش شده بسیار مهم است.

آژانس سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد ، در یک توسعه مرتبط ، COVID-19 سهم خود را در آسیب پذیرتر کردن جوامع ایفا کرده است ، زیرا برخی از افراد با اعتقاد اشتباه آنتی بیوتیک ها را مصرف می کنند که آنها را از ویروس محافظت می کند.

زنگ آنتی بیوتیک

WHO گفت ، در حالی که برخی از كشورها شاهد کاهش چشمگیر استفاده از آنتی بیوتیك در هنگام قفل همه گیر ، فاصله فیزیكی و بهبود بهداشت دست و تنفس بوده اند ، “در سایر شرایط ، استفاده از آنتی بیوتیك به طرز نگران کننده ای افزایش یافته است”.

این چالش ها در هفته جهانی سالانه مبارزه با میکروبی (WAAW) از 18 تا 24 نوامبر در دستور کار است.

اهداف آن افزایش آگاهی و درک از مقاومت جهانی ضد میکروبی و تشویق بهترین روش ها در بین افراد جامعه ، کارکنان بهداشت و سیاست گذاران برای جلوگیری از ظهور و گسترش بیشتر عفونت های مقاوم به دارو است.