تدروس از WHO می گوید که زمان آن رسیده است که جهان بهبود یابد ، و “ملی گرایی گمراه” را تحت فشار قرار دهد |

تدرس خطاب به مجمع جهانی بهداشت ، که پس از آنکه جلسه سالانه آن در ماه مه به علت همه گیری COVID-19 کوتاه شد ، کار خود را از روز دوشنبه از سر گرفت ، گفت که در سال 2015 که دولتها اهداف توسعه پایدار ، پاریس را تصویب کردند ، جهان “یک همگرایی بزرگ” را به دست آورد. توافق نامه و دستور کار اقدام آدیس آبابا در مورد امور مالی برای توسعه.

“از آن زمان ، موجهای خزنده ناسیونالیسم گمراه و انزوا طلبی این احساس هدف مشترک را از بین برد. توافقنامه پاریس تضعیف شده است. تعهدات انجام شده در دستور کار آدیس آبابا تا حد زیادی انجام نشده است. و اگرچه پیشرفتی به سمت SDG ها وجود داشته است ، اما اغلب اوقات تلاش های ما باقیمانده و متلاشی می شود “، وی گفت.

وی افزود: این بیماری همه گیر باعث شده است SDG ها حتی بیشتر از قبل عقب بیفتند و در عین حال شواهدی از اهمیت آنها ارائه دهند.

“هدف مشترک”

“با این حال ، باید صادق باشیم: فقط در صورتی می توانیم به قدرت و پتانسیل کامل SDG ها پی ببریم که جامعه بین المللی فوراً حس هدف مشترکی را که باعث تولد آنها شده است ، بازپس بگیرد. با این روحیه ، ما به رئیس جمهور منتخب جو بایدن و معاون منتخب رئیس جمهور کامالا هریس تبریک می گوییم و مشتاقانه منتظر همکاری بسیار نزدیک با دولت آنها هستیم. ”

تدروس گفت که زمان آن فرا رسیده است که دوره جدیدی از همکاری با تأکید بر سلامتی و رفاه جهانی باشد.

وی گفت: “زمان آن فرا رسیده است که جهان شفا یابد – از ویرانی های این همه گیری و اختلافات ژئوپلیتیکی که فقط ما را به شکاف آینده ای ناسالم ، ناامن و غیرمنصفانه سوق می دهد”.

“چنگال در جاده”

“جهان به یک چنگال در جاده رسیده است. ما نمی توانیم دی اکسیدکربن را با همان سرعت به هوا پمپ کنیم و هنوز هوای تمیز را تنفس کنیم. ما باید انتخاب کنیم

ما توانایی پرداخت نابرابری های عمیق تر را نداریم و انتظار ادامه صلح و رفاه را داریم. ما باید انتخاب کنیم و ما نمی توانیم سلامت را فقط به عنوان یك محصول جانبی برای توسعه یا كالایی ببینیم كه فقط ثروتمندان از پس آن برمی آیند. “

“امروز و هر روز ، ما باید سلامتی را انتخاب کنیم. ما یک خانواده بزرگ هستیم. “