جهان می تواند جان انسان ها را نجات دهد و “با هم به این همه گیری پایان دهد” – رئیس WHO | کووید -19

تدروس آدانوم غبرایسوس ، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جلسه توجیهی مطبوعاتی منظم در ژنو گفت: “بسیاری از کشورها در ماه ژانویه تماس ما را شنیدند که ما با تماس اضطراری بهداشت عمومی با بالاترین زنگ خطر مواجه شدیم.”

از آن زمان ، وی توضیح داد كه آنها زیر آژانس سازمان ملل متحد ، زیر پارامترهای تعیین شده در برنامه پاسخ استراتژیك آن ، كه در 4 فوریه تشریح شده است ، كار نزدیكی داشته اند.

تدروس ادامه داد: “آنها بررسی ها ، داده ها و تجربیات مشترکی را انجام داده و پاسخ خود را به تجربیات ملی و شرایط منحصر به فرد خود در کشور بهبود بخشیده اند” ، و افزود که آنها همچنین با استفاده از بررسی های داخل عمل ، که “” رویکرد چند بخشی کل جامعه »در سطح ملی و فرعی ملی.

رئیس سازمان بهداشت جهانی تأیید کرد: “بررسی های درون عملیاتی نه تنها به کشورها کمک می کند تا پاسخ COVID-19 خود را بهبود بخشند بلکه به امنیت طولانی مدت آنها نیز کمک می کنند”. “تا به امروز ، 21 کشور آنها را تکمیل کرده اند ، و کشورهای دیگر در حال آماده سازی هستند”.

“هرگز خیلی دیر”

وی گفت ، بهترین زمان برای بررسی ظرفیت پاسخگویی به شرایط اضطراری کشور ، “در مواقعی که به وضوح می توانید ببینید چه عواملی م worksثر است ، چه عواملی م doesn’tثر نیست و چه مواردی برای بهبود نیاز دارید”.

و هر کجا که کشوری باشد ، اظهار داشت که آنها می توانند “با واکنش کل دولت و کل جامعه” آن را برگردانند.

تدروس تأكید كرد: “امید وجود دارد و اکنون زمان آن رسیده است كه تلاش برای مقابله با این ویروس را مضاعف كنیم.” “ما می توانیم زندگی و معیشت خود را نجات دهیم و با هم به این همه گیری پایان دهیم”.

وزرای بهداشت صحبت می کنند

وزرای بهداشت از تایلند ، آفریقای جنوبی و اندونزی با انجام بررسی های به موقع ، تجربیات خود را با رئیس WHO در میان گذاشتند.

آنوتین چارنویراکول توضیح داد که چگونه تایلند از درسهای SARS در سال 2003 آموخته و به COVID با یک واکنش شدید بهداشت عمومی پاسخ داده است که منجر به شناسایی ، جداسازی ، درمان موارد و ردیابی و قرنطینه کردن افراد آلوده می شود.

وی اظهار داشت: “ما متعهد می شویم كه با همکاری نزدیك با ذینفعان مربوطه ، پاسخ خود را به COVID-19 بهبود بخشیم.”

در همین حال ، زولی مخیزه مروری بر همه گیری در آفریقای جنوبی و چگونگی استفاده این کشور از بررسی درون عملیاتی ، درسهایی که آموخته و مسیر پیشرفت خود را شامل می شود ، که شامل کمیته های جدید در سطح ملی و استانی برای اطمینان از توصیه ها است. “گنجانیده شده در برنامه های استراتژیک” اجرا می شود.

وی هشدار داد: “COVID-19 هنوز با ما است و ما باید هوشیار بمانیم و به مبارزه با هم ادامه دهیم”.

و تراوان آگوس پوترانتو ، وزیر بهداشت اندونزی ، گفت که پاسخ موفقیت آمیز آنها به بیماری همه گیر حول “هماهنگی ، ارتباطات خطرناک و توانمندسازی جامعه” ساخته شده است.

وی همچنین اذعان کرد که کشور باید در اجرای “محدودیت های قفل و توانمند سازی جامعه ، به عنوان عوامل تغییر” بهبود یابد.