حفاظت از شهروندان در برابر COVID هنگام اعطای دسترسی پناهندگان ، می تواند انجام شود: UNHCR |

جیلیان تریگز ، دستیار کمیساریای عالی حفاظت ، با افتتاح یک جلسه مجازی گفتگوی سالانه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای پناهندگی ، هشدار داد که “اجازه نمی دهد اقدامات محدود کننده دسترسی به پناهندگی تحت عنوان بهداشت عمومی ریشه دار شود” ،

در عوض ، وی از کشورها خواست تا دسترسی پناهجویان را حفظ کرده و از حقوق پناهندگان ، همراه با افراد بیجا و بی تابعیت ، محافظت کنند.

خانم تریگز همچنین در مورد تأثیر عمیق و سخت بر پناهندگان ویروس کرونا صحبت کرد ، از جمله محدودیت های جلوگیری از دسترسی به پناهندگی ، مارپیچ شدن خشونت مبتنی بر جنسیت ، خطرات بازگشت ناایمن و از دست دادن معیشت.

صحبت کردن

شرکت کنندگان – متشکل از آوارگان ، سازمان های غیردولتی و سخنرانان دولت از آسیا ، آفریقا ، خاورمیانه و اروپا – در مورد چگونگی دلسوزی و ابتکار عمل می توانند اطمینان حاصل کنند که ادعاهای پناهندگی در طی همه گیر شدن مورد بررسی قرار گرفته و خدمات محافظتی متناسب با دسترسی به افراد در حین قفل کردن نیاز دارند. آنها همچنین به چگونگی بروز همه گیری چالشهای بیشتری برای حمایت از پناهندگان ، آوارگان داخلی و افراد بدون تابعیت ، حفظ نیاز به همبستگی و حمایت بیشتر اشاره کردند.

این مقام سازمان ملل گفت: “بیماری همه گیر حقوق اجتماعی و اقتصادی آسیب پذیرترین افراد جامعه را تهدید کرده است – در میان آنها پناهندگان و آوارگان اجباری که اغلب به اقتصاد غیررسمی وابسته هستند”. “آنها از اولین کسانی هستند که اثرات اقتصادی یک قفل را متحمل می شوند”.

علاوه بر این ، عملیات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد همچنین گزارش می دهد که افزایش موارد تبعیض ، انگ و بیگانه هراسی علیه پناهندگان و آوارگان “باعث تشدید تنش با جوامع محلی” می شود.

قدم برداشتن

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از ورود فوری پناهندگان ، بیجاشدگان و افراد بی تابعیت در طیف وسیعی از پاسخ ها به بیماری همه گیر ، از بهداشت عمومی گرفته تا شبکه های امنیت ملی ملی حمایت کرده است.

خانم تریگز یادآور شد: “ویروس بین وضعیت قانونی و ملیت تمایزی قائل نمی شود”. “دسترسی به خدمات بهداشتی نباید به تابعیت یا شرایط محدود کننده ویزا بستگی داشته باشد”.

وی تأیید کرد که “یک فرصت واقع بینانه و عملی برای حفاظت” در گنجاندن اجتماعی و دسترسی بدون تبعیض به آموزش ، بهداشت و شغل نهفته است.

برای نشان دادن مشکلاتی که پناهندگان و آوارگان داخلی در زمینه بیماری همه گیر با آن روبرو هستند ، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد نیز گزارش تعاملی را با عنوان فضا ، پناهگاه و منابع کمیاب – کنار آمدن با COVID-19، که نشان می دهد چگونه جمعیت آواره بسیار آسیب پذیر باید با بیماری همه گیر مقابله کنند.

پس زمینه

گفتگوی کمیساریای عالی بیش از یک دهه پیش برای پناهندگان ، دولت ها ، بخش خصوصی و سازمان های بین المللی برای تبادل نظر در مورد موضوعات حفاظت جهانی ایجاد شد.

امسال ، گفتگوها از طریق پنج جلسه مجازی در سه ماهه آخر سال برگزار می شود و جلسه اختتامیه در 9 دسامبر برگزار می شود.