دبیرکل بر اهمیت مشارکت سازمان ملل در جنوب شرقی آسیا تأکید می کند |

آنتونیو گوترش بر اهمیت کار مشترک برای رسیدگی به موضوعات مهم مانند همه گیری COVID-19 ، واکنش آب و هوا و افزایش تنش های ژئوپلیتیکی تأکید کرد.

وی از کشورها به خاطر تعهد قاطعانه خود به چند جانبه گرایی ، و حمایت از درخواست خود برای طرفین درگیر برای پایین گذاشتن اسلحه در طول بیماری همه گیر تشکر کرد.

“من از حمایت شما از درخواست من برای آتش بس جهانی ، که ماه گذشته در سخنرانی خود در مجمع عمومی تجدید کردم ، استقبال می کنم. من مشتاقانه منتظر طرفداری بیشتر شما برای کمک به پایان دادن به درگیری ها در سراسر جهان ، از جمله درگیری های مداوم در منطقه خود هستم “، وی گفت.

بهبود همه گیر و اقدامات آب و هوایی

دبیرکل ابراز خوشحالی کرد که مانند سازمان ملل متحد ، اعضای آسه آن موافقند که واکسن COVID-19 باید یک کالای عمومی جهانی باشد و برای همه مردم قابل دسترسی باشد.

وی ضمن تأکید بر اینکه ساخت مجدد ساختمان باید شامل و پایدار باشد ، بر لزوم همکاری برای محافظت از زندگی و مشاغل و پایدار نگه داشتن مشاغل و اقتصاد تأکید کرد.

وی گفت: “بازیابی همه گیر این توانایی را دارد که اقدامات آب و هوایی را برای جهانی بدون کربن تا سال 2050 پیش ببرد. سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر همچنان مقرون به صرفه تر از تکیه بر یارانه های سوخت فسیلی و نیروگاه های زغال سنگ است.”

“ما همچنین باید روند کاهش تنوع زیستی ، جنگل زدایی و تخریب زمین را معکوس کنیم و به بهره برداری ناپایدار از منابع دریایی پایان دهیم.”

“رقابت ژئوپلیتیک شدید”

دبیرکل با روی آوردن به صلح و امنیت ابراز نگرانی در مورد “تشدید رقابت ژئوپلیتیک” در منطقه و فراتر از آن کرد.

آقای گوترش گفت: افزایش تنش ها در دریای چین جنوبی مستلزم گفتگو و خودداری از هرگونه تشدید است.

“من امیدوارم که من به نتیجه گیری زودهنگام یک قانون رفتار احترام بگذارم. من همچنین خواهان حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات ، مطابق با قوانین بین المللی ، از جمله کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق دریاها هستم. ”

“در شبه جزیره کره ، وزرای امور خارجه آسه آن نقش مهمی در درخواست احزاب ، به ویژه جمهوری دموکراتیک خلق کره ، برای ادامه کار آغاز شده دارند. سازمان ملل آماده است ، از جمله با همکاری آسه آن ، برای حمایت از روند و طرف های اصلی در تلاش های آنها. ”

حل بحران روهینگیا

دبیرکل همچنین بر آوارگی مداوم روهینگیا و سایر جوامع در میانمار تمرکز کرد.

نزدیک به یک میلیون روهینگیا به بنگلادش همسایه پناهنده شده اند که بیشتر آنها پس از فرار از سرکوب شدید نیروهای امنیتی در آگوست 2017 وارد این کشور شده اند.



OCHA / Vincent Tremeau

پسران جوان روهینگیا از پناهگاه خود در اردوگاه پناهندگان Hakimpara در Cox’s Bazar ، بنگلادش نگاه می کنند.

آقای گوترش فراخوانهای قبلی خود را برای اقدام برای رسیدگی به دلایل اصلی بحران و ایجاد شرایطی برای بازگشت داوطلبانه پناهندگان به یاد آورد.

وی با تأکید بر آمادگی سازمان ملل برای همکاری بیشتر در این زمینه گفت: “فراتر از راه حل های رنج فوری انسان دوستانه ، پاسخگویی ضروری برای آشتی طولانی مدت است.”

مقیاس توسعه پایدار

روز چهارشنبه ، سازمان ملل و آسه آن برنامه عملی پنج ساله جدیدی را تصویب کردند که همکاری در زمینه هایی مانند جوانان ، صلح و امنیت ، امنیت سایبری و اقدام برای جلوگیری از سخنان نفرت را گسترش می دهد.

اولویت های دیگر شامل ایجاد انعطاف پذیری ، از جمله در برابر بلایای آب و هوایی ، و افزایش چشمگیر حمایت از اجتماعی است.

از آنجا که امسال یک دهه اقدام برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDG) آغاز می شود ، رئیس سازمان ملل متحد از کشورها خواست که این چالش را برآورده کنند.

وی گفت ، “در این دهه اقدام ، ما باید تلاش های خود را در همه ابعاد برنامه اقدام جدید ، از جمله از طریق پیشبرد برابری جنسیتی و از بین بردن کربن در اقتصاد ، گسترش دهیم.”