دیابت خطرات COVID را افزایش می دهد ، نیاز به تقویت سیستم های بهداشتی است |

“تلاش های زیادی برای جلوگیری و درمان دیابت انجام شده است” ، اما این بیماری در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​، “کمترین تجهیزات مجهز به روش های تشخیصی ، داروها و دانش برای ارائه درمان های نجات دهنده” ، به سرعت در حال افزایش است. دبیرکل آنتونیو گوترش.

یک تصویر غم انگیز

در سطح جهان ، حدود 422 میلیون بزرگسال مبتلا به دیابت هستند (آخرین آمار مربوط به سال 2014) ، بر اساس سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، در مقایسه با 108 میلیون نفر در سال 1980 – از 4.7 به 8.5 درصد در جمعیت بزرگسالان افزایش می یابد.

این نشان دهنده افزایش عوامل خطر مرتبط ، مانند اضافه وزن یا چاقی است.

دیابت یکی از دلایل عمده کوری ، نارسایی کلیه ، حمله قلبی ، سکته مغزی و قطع اندام تحتانی است و بیماری همه گیر COVID-19 درد اضافی را برای کسانی که نیاز به مراقبت و درمان منظم دارند و برای دستیابی به درمان های بیماری خود دردسر ایجاد می کنند ، ایجاد کرده است.

امیدوارم پیش رو باشید

سازمان ملل گفت ، یک رژیم غذایی سالم ، فعالیت بدنی و عدم استعمال دخانیات می تواند از دیابت نوع 2 جلوگیری کند یا آن را به تعویق بیندازد ، که قبلاً دیابت غیر وابسته به انسولین یا دیابت بزرگسالان نامیده می شد.

علاوه بر این ، این بیماری می تواند درمان شود و با استفاده از دارو ، غربالگری منظم و درمان عوارض ، از عواقب آن جلوگیری یا به تأخیر بیفتد.

سال آینده ، WHO در حال راه اندازی قرارداد جهانی دیابت است ، “یک ابتکار جدید که ساختار و انسجام را در تلاش های تکمیلی ما برای کاهش بار دیابت ایجاد خواهد کرد” ، به آقای گوترش اطلاع داد.

“بیایید با هم کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ، از طریق این همکاری جاه طلبانه و مورد نیاز ، به زودی در مورد کاهش دیابت به عنوان یک مشکل بهداشت عمومی صحبت خواهیم کرد”.

سلام پرستاران

موضوع روز جهانی دیابت در سال 2020 “پرستار و دیابت” است که هدف آن افزایش آگاهی در مورد نقش اساسی این متخصصان مراقبت های بهداشتی در حمایت از افراد مبتلا به دیابت است.

پرستاران ، که در حال حاضر بیش از نیمی از نیروی کار بهداشت جهانی را تشکیل می دهند ، به افرادی که با طیف گسترده ای از نگرانی های بهداشتی زندگی می کنند نیز کمک می کنند.

افراد مبتلا به دیابت با چالش های زیادی روبرو هستند و تحصیلات برای تجهیز پرستاران به مهارت های پشتیبانی از آنها امری حیاتی است.

رئیس سازمان ملل گفت: “ما در تلاش برای غلبه بر بیماری همه گیر هستیم ، تمام تلاش خود را برای اطمینان از پوشش جهانی بهداشت ، تقویت سیستم های بهداشتی و ارتقا health سلامت و انعطاف پذیری برای همه انجام دهیم.”



© WHO / Quinn Mattingly

یک مبتلا به دیابت 68 ساله با داروهای روزانه خود در خانه در Doi Son ، استان Ha Nam ، ویتنام.