رئیس آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد ، از ویروس کرونا ، “جلو بروید و جلوتر باشید” ، مطلع شوید

تدروس آدنوم گبریزوس ، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، به خبرنگاران خبر داد كه “بخشهای مراقبت ویژه در بعضی نقاط ، به ویژه در اروپا و آمریكای شمالی ، ظرفیت خود را پر می كنند”.

در همین حال ، در پایان آخر هفته ، بسیاری از رهبران جهان وضعیت خود را دوباره ارزیابی کردند ، رئیس سازمان بهداشت سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد ، و “برای محدود کردن شیوع ویروس اقدام کرد”.

هیچ کس نمی خواهد قفل شود

وی اذعان کرد که بسیاری از افراد در سراسر جهان “خستگی همه گیر” روحی و جسمی را تجربه می کنند اما تأکید کرد که باید قوی بایستید.

وی تصدیق کرد: “هیچ کس به اصطلاح قفل بیشتر نمی خواهد” و از رهبران خواست “با پر شدن مراقبت های ویژه ، ایجاد اختلال در زندگی و معیشت و نیاز به محافظت از کارمندان بهداشت و سیستم های بهداشتی را متعادل کنند.”

وی با تأکید درباره استرس و آسیب دیدگی کارکنان بهداشتی در خط مقدم ، با موج تازه ای از بیماران روبرو شد و بر لزوم حمایت از آنها تأکید کرد.

این مقام سازمان ملل گفت: “بهترین راه برای انجام این کار این است که همه ما اقدامات احتیاطی خود را برای کاهش خطر انتقال برای خود و دیگران انجام دهیم.”

بیماری همه گیر: “تجارت همه”

تدروس اظهار داشت که مبارزه با بیماری همه گیر “کار همه” است و افزود که “همه ما باید سهم خود را ایفا کنیم”.

وی برای نگه داشتن فرزندان ما در مدرسه ، مشاغل باز و حفظ معیشت و زندگی ، وی تأکید کرد که “باید تجارت ، سازش و فداکاری شود”.

این به معنای این است که ، از جمله ، افرادی که در خانه می مانند ، فاصله فیزیکی را حفظ می کنند و ماسک می زنند در حالی که دولت ها علاوه بر ردیابی تماس و حمایت از قرنطینه ها ، باید زنجیر انتقال را بشکنند ، آزمایش کنند ، جدا شوند و از موارد مراقبت کنند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: “با این اقدامات می توانید به این ویروس برسید ، می توانید از این ویروس پیشی بگیرید و از این ویروس جلوتر باشید”. “ما این را می گوییم زیرا بسیاری از نقاط جهان را دیده ایم که جلوتر از ویروس پیش می روند و از ویروس جلو می مانند”.

هیچ راه حل جادویی

مقام بهداشت سازمان ملل متحد با تأكيد بر نياز به كار سخت رهبران در تمام سطوح جوامع ، كاركنان بهداشت ، ردياب تماس و افراد ، تصديق كرد كه وقتي رهبران “سريع و آگاهانه” عمل مي كنند ، مي توان از COVID-19 جلوگيري كرد.

وی گفت: “دانش همچنان به ما حقیقت را در مورد این ویروس می گوید … چگونه می توان آن را مهار كرد ، سرکوب كرد و از بازگشت آن جلوگیری كرد و چگونه می توان زندگی را در میان افرادی كه به آن می رسد نجات داد” ، وی با اشاره به اینكه بسیاری از كشورها و شهرها با موفقیت ” علم را دنبال کرد “.

توقف سیاستگذاری COVID-19 – رئیس WHO

سیاست را از آن دور نگه دارید

اختلافات سیاسی بی احترامی آشکار به متخصصان علوم و بهداشت ؛ به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی و ایجاد سردرگمی عمدی ، باعث افزایش موارد و مرگ شده است.

وی هشدار داد: “به همین دلیل است که من به طور مکرر گفته ام: سیاست زدایی COVID-19 را متوقف کنید”. “همه گیر یک فوتبال سیاسی نیست. آرزوها یا انحراف عمدی مانع از انتقال و نجات جان افراد نمی شود.

تدروس تأكيد كرد ، آنچه كه موجب نجات جان انسانها خواهد شد ، “علم ، راه حل ها و همبستگي” است.