رئیس سازمان جهانی بهداشت نسبت به اطلاعات غلط در مورد توافق جهانی همه گیر هشدار داد

تدروس آدهانوم قبریسوس در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود به خبرنگاران در ژنو گفت:این ادعا که این توافق قدرت را به WHO واگذار می کند کاملاً نادرست است. خبر جعلی است

کشورها تصمیم خواهند گرفت

او این را روشن کرد خود کشورها تصمیم خواهند گرفت عبارت و دامنه هر توافق جهانی در مورد چگونگی مقابله با همه گیری بعدی، «و کشورها به تنهایی“.

هیچ کشوری هیچ حاکمیتی را به WHO واگذار نخواهد کرد“، مدیرکل تاکید کرد.

گزارش‌های خبری چندین مورد از منابع خبری آنلاین و مفسران را در هفته‌های اخیر برجسته کرده‌اند و به دروغ ادعا می‌کنند که دولت بایدن در ایالات متحده در حال مذاکره برای توافقی است که به سازمان جهانی بهداشت اجازه می‌دهد تا قوانین اضطراری را در صورت شیوع بیماری همه‌گیر دیگری، مانند کووید، «کنترل» کند. -19.

مذاکرات بین المللی ادامه دارد

در اوایل این ماه، کشورهای عضو WHO شروع به کار کردند مذاکرات در مورد پیش نویس توافق جهانی در مورد پیشگیری، آمادگی و واکنش همه گیر، کار بر اساس یک “پیش نویس صفر” توافق شده، که برای محافظت از کشورها و جوامع در برابر شرایط اضطراری همه گیر آینده طراحی شده است.

هیئت مذاکره‌کننده بین‌دولتی (INB) که در حال تهیه پیش‌نویس و مذاکره درباره توافق مورد انتظار WHO است، قرار است در اوایل ماه آینده مجدداً با هدف تهیه اولین پیش‌نویس تشکیل جلسه دهد.

رئیس مشترک INB، خانم پریسس ماتسوسو از آفریقای جنوبی، در جلسه مارس گفت که این جلسه “یک گامی حیاتی در حصول اطمینان از اینکه اشتباهات واکنش COVID-19 را تکرار نمی کنیماز جمله در به اشتراک گذاری واکسن های نجات دهنده، ارائه اطلاعات و توسعه ظرفیت های محلی.

تدروس روز پنجشنبه گفت که اگر هر یک از سیاستمداران، رهبران تجاری، «یا اصلاً هرکسی در مورد اینکه توافق همه‌گیر چیست و چه نیست، سردرگم است، ما بسیار خوشحال خواهیم شد که در مورد آن بحث و توضیح دهیم

کلید آزمایشگاه سیار WHO برای پاسخ به ویروس ماربورگ تانزانیا

تدروس با توجه به واکنش سریع به اولین شیوع بیماری ویروسی ماربورگ در تانزانیا گفت که پاسخ دهندگان ملی که به طور مشترک توسط WHO و مراکز کنترل بیماری ایالات متحده آموزش دیده اند، به منطقه آسیب دیده اعزام شده اند تا تحقیقات بیشتری را انجام دهند و مراقبت های لازم را انجام دهند.

وی به خبرنگاران گفت که تاکنون هشت مورد تایید شده است، از جمله پنج فوتی، در حالی که بیش از 160 تماس شناسایی شده است.

تانزانیا توانست شیوع بیماری را تایید کند زیرا اولین نمونه ها در یک آزمایشگاه سیار که در نتیجه کار پشتیبانی شده توسط WHO در سال گذشته راه اندازی شد، آزمایش شدند رئیس سازمان جهانی بهداشت افزود: برای آماده شدن برای شیوع تب خونریزی دهنده ویروسی از جمله ابولا و ماربورگ.

WHO حمایت بیشتری از دولت تانزانیا ارائه کرده است.

شیوع گینه استوایی

یک ماه پیش، گینه استوایی نیز شیوع بیماری ویروسی ماربورگ را گزارش کرد و از آن زمان تاکنون، هشت مورد تایید شده آزمایشگاهی دیگر گزارش شده است که مجموع را به 9 مورد تایید شده و 20 مورد احتمالی.

تدروس ادامه داد: «سازمان بهداشت جهانی کارشناسانی را به گینه استوایی اعزام کرده است تا از واکنش دولت حمایت کنند و مشارکت جامعه را تقویت کنند».

ماربورگ متعلق به خانواده ای از ویروس ها مانند ابولاو علائم مشابهی را ایجاد می کند و بین انسان ها به همان روش با میزان بالای مرگ و میر منتقل می شود.

در حالی که هیچ واکسن یا درمان تایید شده ای برای ماربورگ وجود ندارد WHO تلاشی را برای ارزیابی واکسن‌ها و درمان‌های کاندید رهبری می‌کنددر زمینه شیوع بیماری، تدروس نتیجه گرفت.