رئیس WHO می گوید که برای اولین بار از ماه سپتامبر در سطح جهان عفونت های جدید سقوط می کند ، “احتیاط شدید” می کند |

مدیرکل تدروس آدانوم غبرایسوس در جریان جلسات توجیهی منظم خود از ژنو ، به روزرسانی خبرنگاران ، کاهش جهانی را شکننده توصیف کرد: به دلیل اقدامات دشوار اما ضروری که کشورها در هفته های اخیر انجام داده اند ، این امر با سقوط پرونده ها در اروپا ایجاد شده است.

رئیس آژانس گفت: “سود به راحتی از دست می رود” ، با اشاره به اینکه COVID-19 با افزایش مرگ و میر در بیشتر مناطق دیگر جهان در حال افزایش است.

تعطیلات – وقت راحتی نیست

وی به دلیل نزدیک شدن به فصل تعطیلات در بسیاری از فرهنگ ها و کشورها ، از رضایت خاطر خودداری کرد. بودن در کنار خانواده و دوستان ارزش این را ندارد که کسی را در معرض خطر قرار دهید. “همه ما باید تصمیم بگیریم که با زندگی چه کسانی قمار می کنیم.”

تدروس گفت ، مطمئناً ، همه گیری طریقه جشن مردم را تغییر خواهد داد. رعایت رهنمودهای محلی و ملی مهم خواهد بود. از نظر بسیاری ، این یک فصل برای خانه ماندن ، پرهیز از مراکز خرید شلوغ یا به صورت ایده آل ، استفاده از خرید آنلاین در صورت امکان است. وی گفت: “از اجتماعات با خانواده ها و خانواده های مختلف كه دور هم جمع می شوند خودداری كنید.”

اگر سفر ضروری است ، اقدامات احتیاطی را انجام دهید ، گفت: فاصله خود را با دیگران حفظ کنید و در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار و همچنین هواپیماها ، قطارها و اتوبوس ها ماسک بزنید. ضد عفونی کننده دست Cary یا دستها را مرتبا با آب و صابون بشویید. وی اصرار داشت اگر احساس ناخوشی دارید ، “مسافرت نروید”.

اختلال در خدمات ، افزایش خطرات برای افراد مبتلا به HIV

وی گفت ، برای میلیون ها نفر ، COVID-19 تنها یک سلامتی است که آنها با آن روبرو هستند. وی گفت: افرادی که با HIV زندگی می کنند نیز ممکن است در معرض خطر بیماری شدید یا مرگ ناشی از COVID-19 باشند.

رکورد 26 میلیون نفر تحت درمان ضد رترو ویروسی هستند – اما سرعت آن کند شده است و 12 میلیون نفر که با HIV زندگی می کنند بدون درمان باقی مانده است. وی اطمینان داد: “12 میلیون بزرگ است.”

بررسی سازمان بهداشت جهانی از 127 کشور در اوایل سال جاری نشان داد که بیش از یک چهارم گزارش اختلال جزئی در درمان ضد ویروسی است.

با این حال ، با حمایت سازمان جهانی بهداشت ، تعداد کشورهایی که از اختلال در خدمات HIV گزارش داده اند تقریباً 75 درصد از ماه ژوئن کاهش یافته است. فقط 9 مورد هنوز اخلال را گزارش می دهند و فقط 12 نفر گزارش می کنند که داروهای ضد ویروسی بسیار کم است.

وی گفت ، چنین موفقیت هایی عمدتا به دلیل اجرای کشورها از رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی است ، از جمله ارائه نسخه های ضد ویروس طولانی تر به مدت 3 تا 6 ماه ، بنابراین بیماران می توانند از امکانات بهداشتی اجتناب کنند. WHO همچنین همکاری نزدیک با تولید کنندگان و شرکا برای اطمینان از عرضه کافی درمان است.

نوآوری ، نوآوری ، نوآوری

علاوه بر این ، وی گفت که کشورها همچنین در طول COVID-19 سازگاری و نوآوری هایی را ایجاد کرده اند. به عنوان مثال ، در آفریقا ، بسیاری سیستم آزمایش خود را برای COVID-19 بر روی زیرساخت آزمایشگاهی موجود برای HIV و سل ساخته اند. در تایلند ، دولت خدمات پیشگیری و مشاوره از راه دور بهداشت را برای مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند ، حفظ کرده است. و بسیاری از کشورها خودآزمایی بیشتری را برای حمایت از مراقبت از خود برای HIV انجام داده اند.

تدروس گفت ، WHO از همه کشورها می خواهد که این نوآوری ها را به عنوان بخشی از “شرایط جدید” حفظ کنند و به گسترش آزمایش و درمان کمک کنند.

با نزدیک شدن به روز جهانی ایدز به اول دسامبر ، وی خواستار حفظ دستاوردهای “باورنکردنی” طی 10 سال گذشته شد: از سال 2010 عفونتهای جدید اچ آی وی 23 درصد کاهش یافته است و مرگهای ناشی از ایدز 39 درصد کاهش یافته است.

امید بیش از همه

وی اطمینان داد: “اگر بیماری همه گیر چیزی به ما یاد داده باشد ، این است که در برابر تهدید سلامتی فوری ، جهان می تواند به روش های جدیدی برای شکست آن جمع شود.”

جهان می تواند با استفاده از ابزارهای موجود و واکسن هایی که اکنون در دست تولید است ، همه گیری را شکست دهد. وی گفت: “مهمترین چیز این است كه ما باید امیدوار باشیم.” و همبستگی برای همکاری مشترک.