را به آن می بخشند

اسانس خوراکی چیست ؟ اسانس ها به دو دسته اسانس خوراکی و اسانس شیمیایی یا اسانس عطر (اسانس غیر خوراکی) تقسیم می شوند و طبیعتا اسانس عطر با اسانس خوراکی متفاوت است و مواد تشکیل دهنده اسانس خوراکی متفاوت است. مصرف اسانس سابقه دیرینه دارد و مصریان باستان از اسانس در مناسک مذهبی، درمان و مومیایی کردن فراعنه استفاده می کردند. اسانسها در مجاورت هوا تبخیر می شود؛ از این رو به آن ها روغن های فرار، روغن استری و روغن معطر اضافه می کنند که به آن ها اسانس های روغنی نیز می گویند. همچنین اسانس های نارگیل، توت فرنگی، پرتقال، خرید اسانس گلاب هل، وانیل و…

آرد نارگیل، عسل خام، تخم مرغ ارغوانی و اسانس اسطوخودوس را مخلوط کنید و در 350 درجه بپزید. اگر به دنبال اسانس های روغنی هستید نیز می توانید آن را از این فروشگاه تهیه کنید. اسانس ها قابل تقطیر بوده و از این جهت به راحتی می توان آنها را از طریق روش های تقطیر استخراج نمود. با توجه به کاربرد اسانس های خوراکی، استفاده از اسانس به عنوان ضدعفونی کننده، ضد تشنج، ضد تورم و التهاب، خلط آور، ضد قارچ و ضد باکتری، محرک، مسکن دندان، ضد خارش، محرک دستگاه گوارش و ضد رماتیسم نیز قابل ملاحظه است. هرچند مضرات اسانس خوراکی نیز قابل توجه است اما عطر اسانس سبب افزایش کاربرد آن شده است.

به گفته FDA استفاده از مقدار کمی اسانس در تولید انبوه ایمن است اما مصرف مستقیم در مقادیر زیاد می تواند مسمومیت ایجاد کند. در رابطه با کاربردهای غذایی آنها، اگرچه این روغنها در طول تاریخ به عنوان مواد نگهدارنده غذا استفاده میشدهاست، اما در قرن بیستم بود که اسانسها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان ایمن در حالت عمومی (GRAS) پذیرفته شدند. یکی از بیشترین موارد استفاده از اسانس، اسانس به عنوان مواد اولیه آرایشی و بهداشتی است.

این اسانس ها در بسته بندی های کوچک و متوسط در فروشگاه های مواد قنادی و شیرینی پزی با عنوان اسانس میوه و با مزه های موز و توت فرنگی و قهوه و آلبالو و وانیل و شکلات و انبه و گیلاس و … اسانس های خوراکی، اسانس های غیر خوراکی، اسانس میوه ای، اسانس صنعتی و اسانس شیمیایی که به صورت پودر اسانس، اسانس مایع و اسانس روغنی برای تولید انواع مواد مصرفی استفاده می شوند. به طور کلی از انواع گیاهان، میوه ها و خشکبار اسانس تهیه می شود. هنگامی که اسانس­ها از میوه یا گیاهان گرفته می­شوند کاملا بی­رنگ هستند و سپس و به مرور زمان به دلیل اکسیداسیون و رزینی شدن، رنگ­ آن­ها تغییر و تیره رنگ می­شود.