سازمان ملل متحد ، با توجه به روز جهانی توالت ، از بهداشت بهداشتی و بهداشتی برای همه اطمینان حاصل کنید

دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش این وضعیت را “غیر قابل قبول“از نظر اخلاقی ، اقتصادی و بهداشتی:” ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه ، در همه جا به خدمات بهداشتی ایمن و بهداشتی که حریم خصوصی و حیثیت را فراهم می کند دسترسی دارند. ”

روز جهانی توالت که هر سال در 19 نوامبر برگزار می شود ، در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013 تاسیس شد و اهمیت بهداشت را برای توسعه و تأثیر آن بر محیط زیست تشخیص داد.

دسترسی ایمن به توالت های تمیز نیز برای دستیابی به هدف 6.2 از هدف توسعه پایدار 6 (SDG6) ، بهداشت و بهداشت مناسب و عادلانه برای همه ضروری است. این امر خواستار پایان دادن به اجابت مزاج باز ، با توجه ویژه به نیازهای زنان و دختران و افرادی که در موقعیت های آسیب پذیر هستند ، تا سال 2030 است.

بهداشت و تغییرات آب و هوایی

امسال ، روز جهانی توالت با عنوان “بهداشت پایدار و تغییرات آب و هوا” گرامی داشته می شود.

این مضمون توجهات را به تهدیدات سیستم های بهداشتی از اثرات بدتر تغییرات آب و هوایی مانند سیل ، خشکسالی و افزایش سطح دریا جلب می کند. چنین حوادثی می تواند به توالت ، مخازن سپتیک و گیاهان تصفیه آسیب برساند ، در نتیجه آلودگی منابع آب آشامیدنی ایجاد شود و ضایعات انسانی را به جوامع و مزارع منتقل کند و باعث بیماری های مهلک شود.

اطمینان از بهداشت پایدار که در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم باشد ، در زمینه شیوع ویروس کرونا نیز امری حیاتی است ، زیرا توالت ها ، همراه با آب تمیز و بهداشت مناسب ، یک دفاع قوی در برابر COVID-19 و شیوع بیماری های آینده ایجاد می کنند.

آب و بهداشت – یک حق انسانی است

کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز با فراخوانی مشترک ، از دولت ها خواستند اطمینان حاصل کنند که کسی از دسترسی به آب و سایر تجهیزات اساسی محروم نیست و دسترسی جهانی به آب و بهداشت را به عنوان حقوق بشر در اولویت قرار دهند.

این مهم امسال بسیار شدیدتر است ، زیرا ویروس کرونا ویروس کرونا را تحت تأثیر قرار داده و جوامع در همه جا را تحت تأثیر قرار داده است ، و این واقعیت که یکی از م effectiveثرترین راه ها برای جلوگیری از شیوع COVID-19 ، رعایت بهداشت مناسب شخصی با شستن دستها با آب و صابون است – از بین رفته است برای بسیاری قابل دسترسی است.

“ما این فرصت را می گیریم و بار دیگر از دولتهای سراسر جهان درخواست می كنیم تا سیاست ممنوعیت قطع آب و همچنین سایر منابع اساسی را احیا كنند و مجدداً احیا كنند و حداقل مقدار ضروری آب و تجهیزات اساسی را برای افرادی كه با آنها روبرو هستند تضمین كنند. مشکلات پرداخت این خدمات و تجهیزات “، کارشناسان در بیانیه مشترکی گفتند.

کارشناسان تأکید کردند: “ما مجدداً تأکید می کنیم که حداقل هسته حقوق بشر در مورد آب و فاضلاب باید در هر زمان و تحت هر شرایطی تضمین شود”.

گزارشگران ویژه ، کارشناسان مستقل و گروه های کاری بخشی از مواردی است که به عنوان رویه های ویژه شورای حقوق بشر شناخته می شود. متخصصان به صورت داوطلبانه کار می کنند. آنها کارمندان سازمان ملل نیستند و حقوق دریافت نمی کنند. آنها از هر دولت یا سازمانی مستقل هستند و در قالب ظرفیت فردی خود خدمت می کنند.



یونیسف / پاندای

مادری دستهای پسر جوان خود را در منطقه روستایی كاور ، نپال با صابون شست. بهداشت مناسب دست می تواند بسیاری از بیماری ها را از بین ببرد.