سازمان ملل متحد ، به مناسبت روز جهانی ایدز ، “همبستگی جهانی ، مسئولیت مشترک” در برابر بیماری های همه گیر را خواستار شد

آنتونیو گوترش ، دبیر کل ، در پیامی از جهان خواست تا در بحبوحه بحران COVID-19 ، سندرم نقص ایمنی اکتسابی (ایدز) را فراموش نکنند.

“علیرغم موفقیت های چشمگیر ، وضعیت اضطراری ایدز پایان نیافته است. ويروس نقص ايمني انسان (HIV) هنوز سالانه 1.7 ميليون نفر را آلوده كرده و 690 هزار نفر را از بين مي برد. ”

آقای گوترش تأثیر نابرابری ها را برجسته کرد و افراد آسیب پذیر را بیشتر تحت تأثیر قرار داد ، این واقعیتی است که با شیوع ویروس کرونا دیده می شود.

“COVID-19 زنگ بیداری برای جهان بوده است. نابرابری ها در سلامتی بر همه ما تأثیر می گذارد. هیچ کس در امان نیست ، مگر اینکه همه ما در امان باشیم. ”

وی گفت: “ثروت نباید تعیین کند که آیا مردم مراقبت های بهداشتی مورد نیاز خود را دریافت می کنند. ما به یک واکسن COVID-19 و درمان های اچ آی وی و مراقبت هایی نیاز داریم که مقرون به صرفه باشد و برای همه در همه جا در دسترس باشد. ”

‘سلامتی یک حق انسانی است’

رئیس سازمان ملل بار دیگر تأکید کرد که سلامت برای دستیابی به پوشش بهداشت جهانی باید از اولویت های اصلی سرمایه گذاری باشد. وی خواستار پایان دادن به انگ و تبعیض ، قرار دادن مردم در مرکز و ایجاد زمینه های پاسخ به ایدز و COVID-19 در حقوق بشر و رویکردهای پاسخ دهنده به جنسیت شد.

آقای گوترش گفت: “در این روز جهانی ایدز به ما بشناسیم که ، برای غلبه بر COVID-19 و پایان دادن به ایدز ، جهان باید در همبستگی بایستد و از مسئولیت مشترک برخوردار باشد.”

“قدرت در جوامع”

در یک پیام جداگانه ، وینی بیانیما ، مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل در زمینه HIV / AIDS (UNAIDS) ، تأکید کرد که افراد درون جوامع که با همکاری یکدیگر “با الهام از مسئولیت مشترک در برابر یکدیگر” به چندین پیروزی در برابر HIV کمک می کنند.

وی اضافه کرد که این قدرت “بیش از هر زمان دیگری” در مبارزه با HIV و COVID-19 مورد نیاز است.

https://www.youtube.com/watch؟v=RveYfAgTZnQ

ویدئو UNAIDS | آیا می توانید درمان مورد نیاز را دریافت کنید؟

خانم Byanyima تأکید کرد: “در پاسخ به COVID-19 ، جهان نمی تواند همان اشتباهاتی را که در مبارزه با HIV مرتکب شد ، انجام دهد ، زمانی که میلیون ها نفر در کشورهای در حال توسعه در انتظار درمان بودند.”

وی ادامه داد ، دسترسی عادلانه به واکسن های COVID-19 باید تضمین شود ، و از شرکت ها خواست “به طور آشکار فناوری و دانش خود را به اشتراک بگذارند” و از حقوق مالکیت معنوی خود برای واکسن ها در مقیاس و سرعت مورد نیاز “برای محافظت” چشم پوشی کنند. همه »و اقتصاد جهانی را به مسیر درست برگردانیم.

روز جهانی ایدز هر ساله در 1 دسامبر گرامی داشته می شود ، مردم از سراسر جهان را برای آگاهی بخشی ، به یاد آوردن کسانی که منتقل کرده اند و جشن پیروزی ها مانند افزایش دسترسی به خدمات درمانی و پیشگیری ، گرد هم می آورد.