سازمان ملل متحد قبل از اشتراک اطلاعات آنلاین ، مردم را به # تعهد موقت متوقف می کند

آنتونیو گوترش روز چهارشنبه کمپین # PledgetoPause را به عنوان بخشی از تلاشهای گسترده برای ایجاد آنچه سازمان ملل متحد امیدوار است “یک قانون جدید در رسانه های اجتماعی” باشد ، برای کمک به مبارزه با تأثیر اطلاعات غلط ویروسی آغاز کرد.

این کمپین بر اساس تحقیقاتی انجام شده است که نشان می دهد مکث کوتاه قبل از اشتراک اطلاعات می تواند تمایل به اشتراک گذاری مطالب تکان دهنده یا احساسی را به میزان قابل توجهی کاهش داده و گسترش اطلاعات غلط را کند کند.

عواقب مرگبار

“در طی بیماری همه گیر COVID-19 ، اطلاعات اشتباه می توانند کشنده باشند. متعهد شوید که مکث کنید و به جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط کمک کنید. “، رئیس سازمان ملل در پیام ویدیویی ضبط شده برای این کمپین گفت.

این پیام که با مکث پنج ثانیه ای آغاز می شود ، در حساب های توئیتر و اینستاگرام وی به اشتراک گذاشته می شود و به گونه ای طراحی شده است که توسط سایر رهبران ، تأثیرگذاران و افراد جامعه تکرار می شود.

هدف #PledgetoPause افزایش سواد رسانه ای است تا کاربران شبکه های اجتماعی بتوانند اطلاعات نادرست را تشخیص دهند و جلوی انتقال خود را بگیرند.

زنجیره اطلاعات غلط را بشکنید

کمپین جدید بخشی از است تأیید شده، یک ابتکار عمل سازمان ملل در ماه مه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بهداشتی با حمایت علمی و داستان های همبستگی جهانی پیرامون COVID-19 آغاز شد.

سازمان ملل متحد آن را به عنوان اولین کارزار جهانی تغییر رفتار در مورد اطلاعات نادرست ، جهت بسیج متخصصان و محققان ، دولت ها ، افراد تأثیرگذار ، جامعه مدنی ، مشاغل ، نهادهای نظارتی و رسانه ها ، تحت یک پیام واحد توصیف می کند: # توقف موقت.

“COVID-19 فقط یک بحران بهداشتی نیست ، بلکه یک اورژانس ارتباطی است. با انتشار اطلاعات نادرست ، مردم اعتماد خود را از دست می دهند و اغلب تصمیماتی می گیرند که پاسخ مردم و حتی زندگی خود را مختل می کنند “،” ملیسا فلمینگ ، رئیس دپارتمان ارتباطات جهانی سازمان ملل گفت.

“به طور فزاینده ای روشن است که ما نمی توانیم با موفقیت همه گیر را کنترل کنیم بدون اینکه به اطلاعات نادرست آنلاین بپردازیم. هر کس از ما می تواند با مکث قبل از اشتراک ، به زنجیره اطلاعات غلط کمک کند. ”

خانم فلمینگ افزود که سازمان ملل متحد همچنین در حال کار با سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای پیشنهاد تغییرات است.

حمایت جامعه مدنی

کمپین #PledgetoPause قصد دارد تا پایان دسامبر به صورت آنلاین و از طریق مشارکت به مخاطبان یک میلیاردی جهانی برسد.

همكاران جامعه مدنی كه از Pause پشتیبانی می كنند شامل سازمانهایی از سراسر جهان هستند كه با اطلاعات غلط مبارزه می كنند ، مانند Chequeado ، Newschecker.in و First Draft.

سازمان های رسانه ای آفریقا مانند MultiChoice و Yuvaa نیز در توزیع پیام های تبلیغاتی کمپین کمک می کنند.