سه میلیارد نفر در سطح جهان فاقد امکانات شستشوی دست در خانه هستند: یونیسف |

طبق برآوردهای جدید یونیسف ، 40 درصد از جمعیت جهان – یا 3 میلیارد نفر – فاقد محلول شستن دست با آب و صابون در خانه هستند. این تعداد در کشورهای کمتر توسعه یافته ، که تقریباً سه چهارم آنها بدون آن زندگی می کنند ، بسیار بیشتر است.

کلی آن نایلور ، دستیار مدیر امور آب ، بهداشت و بهداشت در یونیسف ، گفت که “غیر قابل قبول است” که آسیب پذیرترین جوامع قادر به استفاده از ساده ترین روش ها برای محافظت از خود و عزیزانشان نیستند.

“همه گیری ، نقش اساسی بهداشت دست در پیشگیری از بیماری را برجسته کرده است. این مسئله همچنین برای بسیاری از افراد تأکید کرده است: شستن دست با صابون برای میلیون ها کودک در جایی که متولد شده ، زندگی می کنند و یاد می گیرند ، دور از دسترس است. ”

وی اصرار كرد: “ما باید فوراً اقدام كنیم تا شستن دست با صابون برای همه ، در همه جا – در حال حاضر و در آینده – قابل دسترسی باشد.”

این وضعیت همچنین در مدارس نگران کننده است: 43 درصد در سطح جهان (70 درصد در کشورهای حداقل توسعه یافته) فاقد امکانات شستن دست با آب و صابون هستند که بر اساس تخمین ها صدها میلیون کودک در سن مدرسه را تحت تأثیر قرار می دهد.

همچنین نگاه کنید به: هر آنچه در مورد شستن دست ها برای محافظت در برابر ویروس کرونا باید بدانید

‘بهداشت دست برای همه’

با توجه به این زمینه ، یونیسف ، همراه با سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل متحد ، طرح “بهداشت دست برای همه” را برای حمایت از توسعه نقشه های راه ملی جهت تسریع و پایداری پیشرفت در جهت ایجاد بهداشت دست به عنوان اصلی در مداخلات بهداشت عمومی ، آغاز كرد.

یونیسف گفت ، این به معنای بهبود سریع دسترسی به امکانات شستشوی دست ، آب ، صابون و ضد عفونی کننده دست در همه تنظیمات و همچنین ارتقا interven مداخلات تغییر رفتار برای انجام اقدامات بهداشتی مطلوب است.

این طرح شرکای بین المللی ، ملی و محلی را گرد هم می آورد تا اطمینان حاصل شود كه محصولات و خدمات ارزان قیمت ، به ویژه در جوامع آسیب پذیر و محروم ، در دسترس و پایدار هستند.

تخمین ها روز پنجشنبه ، همزمان با روز جهانی شستشوی دست ، که به عنوان بستری برای آگاهی از اهمیت شستن دست با صابون استفاده می شود ، منتشر شد.