سیر سیاه چیست؟

کمتر گردشگری است که به گیلان برود و سری به جنگل گیسوم نزند و سراغی از سواحل زیبا و بکر و دیدنی این منطقه نگیرد. سیر سیاه می تواند تا حدی از پیری زودرس نیز جلوگیری کند؛ مطالعات نشان می دهد در پیشگیری و درمان بیماریهای تنفسی و آسم، کاهش استرس، سرماخوردگی، آلرژی و سرطان نیز مؤثر است. سیر سیاه یک غذای دارویی فوق العاده است؛ چند برابر سیر، خواص درمانی و پیشگیری از بیماری دارد اما بوی بد آن را ندارد و طعم شیرین و بافت قابل جویدنی دارد! دکتر محمدرضا صالحی متخصص بیماریهای عفونی بیمارستان امام خمینی تهران هم با اشاره به شایع شدن این بیماری در کشور و ۱۰ مورد بستری آن در بیمارستان امام خمینی تهران، درباره درمان این بیماری عفونی می گوید: درمان اصلی عفونت بیماری قارچ سیاه، استفاده از داروی «آمفوتیریسین بی» است که متاسفانه در کشور کمبود جدی آن مشاهده می شود یا در مواردی اصلا موجود نیست تا آنجا که برای ۱۰ بیماری بستری شده در بیمارستان نتوانستیم تهیه کنیم. برای همین بهتر است از سیر خام و تازه استفاده کنید. افرادی که مشکلات پوستی دارند از قرمزی و خشکی پوست گرفته تا اکنه وپوریازیس مشکلات مفاصلی بایدسیر خام بخورند.

بنابراین افرادی که به بوی سیر حساس هستند، می توانند به راحتی آن را میل نمایند. سیر سیاه بافت نرم و ژله ای دارد و به راحتی جویده می شود. این فرایند در مکان خاصی و در زمان حدود ۶۰ تا ۹۰ روز اتفاق می افتد که به همین علت شرایط تولید آن در خانه سخت و دشوار بوده و اغلب افراد سعی می کنند تا این محصول را به صورت آماده از مکان های مورد نظر خود تهیه کنند که به علت سخت بودن تولید آن در خانه ما خرید سیر سیاه برای کبد چرب را به شما توصیه می کنیم تا بتوانید به راحتی از این داروی گیاهی استفاده کرده و به درمان بیماری کبد چرب در بدن خود روند سریع تری ببخشید. همچنین این محصول علاوه بر SAC دارای مواد ارزشمندی دیگر به نام آمینو اسیدها بوده که از جمله آنها می توان به اس الیل مرکاپتوسیستئین، پولی فنل، فلاونوئید، ترکیبات لیپیدی و ارگانیک حاوی سولفور به همراه مشتقات تترا هیدرو β-کاربولین اشاره کرد. همچنین در این روش اگر استفاده از مواد شیمیایی ضروری باشد بلانچینگ خالی از اشکال نخواهد بود. سیر سیاه همانطور که در بخش قبلی مقاله گفته شد بسیار مفید و پرخاصیت بوده اما نباید در مصرف این گیاه دارویی زیاده روی کرد چرا که ممکن است برای فرد مصرف کننده آثار زیان باری را به دنبال داشته باشد.

یک پژوهش دیگر در کره جنوبی نشان داد که سیر سیاه خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و یک غذای مناسب برای محافظت از کبد در برابر آسیب های کبدی ناشی از مصرف الکل است. این ترکیبات می توانند هیدرولیز شده و اکسید شوند و آلیسین تشکیل دهند که در هنگام ذخیره سیر در دمای سرد به طور طبیعی تجمع می یابد پس از فرآوری مانند برش جون الیناز لیزر توکسیک سیستین سیدها دهد و باعث ایجاد توکسیک و بوگیری آلکیل کیوس اول فینال های معطر می شود و تعلم شخص سید کمک میکند آلیسین و سایر طیور و فینال ها بلافاصله ترکیبات یالین سولفید سلفی تنها این تجزیه می شوند. آیا مصرف سیر به لاغری کمک میکند؟ نتایج پژوهشها بر روی موشهای آزمایشگاهی نشان میدهد موشهایی که آلیسین (همان ترکیب آنتیبیوتیکی طبیعی سیر) مصرف کردهاند نه تنها وزن اضافه نکرده اند، بلکه کاهش وزن پیدا کرده اند، در حالی که بقیهی موشهایی که این ترکیب را دریافت نکردهاند با افزایش وزن روبرو شدهاند. در موش هایی که سیر سیاه تخمیر شده خورده بودند آثار مقابله با چاقی، بهبود در کبد و کاهش چربی خون مشاهده شد. به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سیر ماده اسرارآمیز درون خود خواص فراوانی را جای داده است که شاید یکی از آنها کمک به کاهش وزن و لاغری باشد.

بله اگر مصرف سیر در چهار چوب یک تغذیهی سالم باشد به لاغری و خوش اندامی شما کمک زیادی میکند. در نتیجه این فرآیند بوی سیر از بین میرود و بافت نرم و ژله مانند و مزه ای شبیه انجیر پیدا می کند. باید بدانید که آلیسین موجود در سیر بعد از پخته شدن به میزان زیادی از بین میرود. البته میزان مناسب برای مصرف روزانه به افراد هم بستگی دارد. بنابراین سیر سیاه خاصیت محافظتی برای کبد دارد و برای افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند مفید است. جلال الدين اشرف (ع) در قرن چهارم هجري قمري به اين شهر نقل مكان كرده، ولي در هيچ منبعي از آن ذكري به ميان نيامده است . در این متن نسخه های مختلف سیر را به شما پیشنهاد می کنیم ولی قبل از هرچیز باید بدانید که به دلیل خاصیت انرژی زایی که سیرسیاه دارد خوردن آن قبل از خواب توصیه نمی شود برای دستیابی به خواص سیر سیاه توصیه می شود آن را با شکم خالی میل کنید. در یک پژوهش نشان داده شده که مصرف همزمان سیر سیاه با مونوسدیم گلوتامات می تواند مانع از آسیب به سلول های مغزی شود (منبع).

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از سیر سیاه تبریز دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.