سیستم روشنایی هوشمند چیست و چه قابلیتهایی دارد؟

کنترل از راه دور ساختمان و مکان های اداری توسط تلفن همراه و کامپیوتر از هر نقطه دنیا جهت کنترل تجهیزات متصل به سیستم هوشمند ساختمان ، نرم افزار های متنوعی جهت استفاده بر روی موبایل وکامپیوتر طراحی و قابل ارائه می باشد که این نرم افزارها امکان ارتباط کاربر را با سیستم هوشمند برقرار کرده و باعث ایجاد امنیت و آسایش و راحتی در ساختمان می ﮔردد و در واقع مدیریت تجهیزات برقی ساختمان را در دستان ساکنین خانه هوشمند قرار میدهد. بهترین نقطه شروع این است که از خود بپرسید در کدام نواحی منزل نیاز به هوشمندسازی و اتوماسیون دارید. دیگر برندی را که میتوان در حوزه ی هوشمندسازی معرفی کرد، zennio میباشد که در کشور اسپانیا فعالیت میکند. اما گاهی فراهم کردن راحتی افراد خانواده به معنی برطرف کردن نیازهای ابتداییتر زندگی روزمرهی آنها میباشد. برای بسیاری، دلیل اصلی هوشمند سازی خانه، صرفهجویی در مصرف انرژی و کم کردن هزینهها با استفاده از سیستمهای خودکار گرمایش و سرمایش است.

با ارایه کلیدهای تاچ رنگی که دارای ۳ صفحه با ترموستات مستقل است امکان کنترل همزمان گرمایش از کف و دو زون مستقل سیستم سرمایش و گرمایش را در یک فضای بزرگ نظیر سالن پذیرایی بدون نیاز به نصب کلید ترموستات دار اضافه فراهم نمود که صرفه جویی در هزینه و تعداد کلید و کنترل کامل تر را به دنبال داشت. ما به کمک این سنسور از عملکرد صحیح فیلترهای سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی مطلع می شویم. بدلیل عدم گذر فرکانس مادون قرمز از موانعی مانند دیوار در صورت نیاز می بایست در هر فضا یک عدد از این دستگاهها قرار بگیرد. شاید مایل نباشید حجم زیادی از اطلاعاتتان را در اختیار گجت ها هوشمند سازی خانه در ایران قرار دهید. دستگاهی همچون کنترلر IRF، یکی از محصولات شرکت خانه هوشمند لوکسین است، که علاوه بر امکانات دیگری که در اختیار ما میگذارد، با دقت بالا دما و رطوبت خانه را پایش می کند. فقط دقت نمائید که کانکس دارای سلامت و کیفیت مطلوبی باشد که شما مجبور به هزینه های مجدد نشده ضمن اینکه سازه از نظر فرم و کاربری برای کار شما مناسب باشد. برخلاف گذشته که سنسور و حسگرها جایگاهی در خانه و ساختمان ها نداشتند، در دنیای امروز این تجهیزات با کمک پروتکل های مختلف منجر به روی کار آمدن سیستم های هوشمندسازی شده اند.

اين دسته از چراغهای هيو با دستیارهای آمازون و گوگلهوم هم به طور محدود کار میکنند (امکان تعريف روال برای آنها وجود ندارد). در غیر این صورت ممکن است نصب سازه مورد نظر از نظر ظاهری هیچ گونه هماهنگی با محیط اطراف خود نداشته و مانند قطعه ای حل نشده در محیط قرار گیرد که همین امر سبب می گردد تا رسالت سازه ( چه نوع خدماتی ، حراستی و یا فروشگاهی باشد) به سر انجام نرسیده و بازده مورد انتظار را نداشته باشد. با تولید کلیدها ،ترموستات، کنترل کننده سیستم صوتی و انواع سوکتها و پریزهای مورد استفاده در ساختمان که بصورت ماژولار کنار هم قرار میگیرند با قابهایی از جنس چوب ،چرم ،سنگ،فلز،شیشه و … شرکت­هایی که دارای بشکه ­های نفت با ارزش بیش از ۶ دلار هستند، به دنبال بهینه سازی هزینه­ ها و کاهش آنها می­باشند. آینه حمام این خانه از تکنولوژی پیشرفتهای برخوردار است که اخبار و وضعیت آبوهوا را نشان میدهد.

اتوماسیون تنها کلید طراحی و ساخت ساختمان­ها با کارایی بالایی از انرژی و هزینه کارآمد می­باشد که “هوشمند سازی” نامیده می­شود. از دیگر امکانات پنل های پشت کلید میتوان به کنترل تجهیزات ریموت دار و هوشمند کردن کلیدهای سنتی و سنسورهای NO/NC اشاره نمود. برای خانه هوشمند یک ریموت کلی طراحی شده و حتی برای خاموش و روشن کردن سینمای خانگی نیاز به کنترل جداگانه نخواهید داشت و به جای استفاده از کنترل های متعدد تنها با یک کنترل میتوانید تمام دستورهای خود را اجرا کنید. سیستم هوشمند ترکیبی از دو روش سیمی و بی سیم برای فراهم کردن یک سیستم واحد و منسجم بهره می برد. ولی درصورتیکه از استانداردهای مخصوص هر برند که به صورت محدود و توسط خود برند ارائه میشود استفاده نمایید، درصورتیکه پس از گذشت زمان نیاز به تغییر تجهیزات پیدا کردید و شرکت موردنظر دیگر فعال نبود، میبایست کل تجهیزات خانه هوشمند خود را تغییر دهید. شرکت TIS با ارایه سوییچرهایی که کانالهای آن به صورت دوتایی و یا ۳ تایی اینترلاک می شوند باعث حذف ماژول شاتر پرده و نیز ماژول HVAC برای کنترل فن های سه دور گردید. 12 متر سبک طبق مشخصات فنی بالا 46/860/000 تومان می باشد کانکس کارگاهی ساندویچ پانل در برخی مواقع که کارگاه ها در مناطق خیلی سرد یا مناطق خیلی گرمی فعالیت می کنند از نوعی کانکس کارگاهی استفاده می شود که بدنه آن مانند یخچال بوده و در جداره های آن عایق پلی اورتان تزریق شده است.این سازه دارای طول عمر بسیار بالا و کمترین میزان تبادل حرارتی بوده که گرمای محیط بیرونی یا سرما به هیچ عنوان به داخل آن نفوذ نمی کند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد هوشمند سازی خانه با الکسا لطفا از سایت ما دیدن کنید.