شخص اول: حمایت از مهاجران در خط مقدم COVID-19 در میانمار |

میانمار برای بازگشت صدها هزار کارگر آماده شده است – حدود 650،000 نفر فقط در تایلند هستند – و ایجاد یکی از وظایف اساسی برای قرنطینه برای مهاجران بازگشت و افزایش آگاهی در مورد پیام رسانی و پیشگیری از سلامت COVID-19 خشونت مبتنی بر جنسیت – یک نگرانی اساسی در میان زنان مهاجر بازگشتی. سندی سو ، که از مارس 2020 در یک مرکز قرنطینه کار می کند ، تجربه خود را با UN News به اشتراک گذاشت.

Sandi Swe از ماه مارس در مرکز قرنطینه COVID-19 کار کرده است. توسط گروه نظارت بر مهاجران (MMG)

آوریل باید یک ماه جشن می بود ، با برگزاری جشن Thingyan – سال نو برمه – اما امسال به دلیل اقداماتی که میانمار برای مهار COVID-19 انجام داده است ، شباهت به سالهای دیگر ندارد. با انتشار خبر شیوع همه گیر جهانی ، کارگران مهاجر میانمار بازگشت به خانه خود را آغاز کردند و این کشور با ارائه امکانات بی خطر قرنطینه خود را برای بازگشت گسترده آماده کرده است.

بسیاری از آنها در شهر مرزی میاوادی ، در ایالت کاین تاسیس شدند. زن و مردی که در مراکز مختلف پناه گرفته اند و من داوطلبانه از زنان مهاجر مهاجر بازگشتی حمایت کردم.

من برای یک سازمان محلی مستقر در میاوادی ، گروه نظارت بر مهاجران (MMG) کار می کنم و قبل از همه گیری ، آموزش آگاهی بخشی به مهاجران را ارائه داده ام. من تصمیم گرفتم داوطلب شوم ، حتی اگر نگران بودم ، زیرا احساس درست نیست که اجازه دهد ترس در وجود شما مانع شود. ساده بود: همه به کمک احتیاج داشتند و من می توانستم آن کمک ها را ارائه دهم.

من کار خود را در تاسیسات قرنطینه از ماه مارس آغاز کردم و اعتراف می کنم در ابتدای کار این بیماری همه گیر را بسیار جدی گرفتم. اما روز به روز ، ماه به ماه ، هنوز اینجا است. اقدامات محافظتی در حال تبدیل شدن به بخشی از برنامه روزمره ما هستند و ما حتی نمی توانیم حدس بزنیم چه زمانی پایان می یابد.

در چند ماه گذشته تعداد مهاجران به میزان قابل توجهی کاهش یافت ، بنابراین جدا از تمیز کردن امکانات ، آنقدرها هم شلوغ نبودیم و فکر می کردم این همه گیری تقریباً تمام شده است: یعنی تا الان. نرخ بازگشت دوباره در حال افزایش است و روزانه 100 تا 200 مهاجر وارد می شوند.

در ذهن بسیاری از افراد ، مسئله مهاجرت و بازگشت مهاجران به COVID-19 پیوند خورده است. این شغل به من این امکان را داده است که مهاجران را در سطح عمیق تری ، چالش هایی که اکنون با آن روبرو هستند ، اضطراب آنها درباره حال و آینده را درک کنم. من معتقدم که وضعیت آنها را واضح تر درک می کنم و مطمئناً نسبت به آنها احساس همدردی می کنم. من می خواهم از این افراد حمایت کنم.

وقتی مردم از من کمک می گیرند ، وقتی مردم به من احتیاج دارند ، احساس خوبی دارد ، به خصوص که می دانم می توانم کمک کنم و تفاوت ایجاد کنم.



گروه نظارت بر مهاجران (MMG)

در حین فعالیت آگاهی بخشی در مورد مضرات COVID-19 ماسک ها در یک مرکز قرنطینه توزیع می شوند.

با کمک به دیگران توانمند می شوید

قبل از همه گیری ، من تجربه ای از این نوع کارها را نداشتم ، اما واقعیت این است که هیچ چیز نمی توانست من یا شخص دیگری را برای این شرایط اضطراری جهانی آماده کند.

من وقت پیدا کردم و می توانم فکر کنم که چگونه این شغل از نظر عاطفی ، جسمی و روحی به من قدرت بخشیده و زندگی مرا غنی می کند. الان انرژی بیشتری دارم و باید یاد بگیرم که از خودم و سلامتی ام مراقبت کنم ، مخصوصاً اگر بخواهم به دیگران کمک بیشتری کنم. قبل از COVID-19 ، بیشتر اوقات در خانه می ماندم ، اما کار در این محیط به من نشان داده است که دوست دارم با افراد دیگر کار کنم.

من هر روز دعا می کنم تا همه گیر سریع تمام شود. من می دانم که حالم خوب است و خیلی روی من تأثیر نگذاشته است ، اما عده دیگری هم هستند که درآمد و فرصت های خود را از دست داده اند. برای آنها نیز دعا می کنم.