شورای حقوق بشر سازمان ملل می گوید: «امید اکنون در میانمار نادر است».

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR) گفت: «امید اکنون در میانمار نادر است.

«بی‌اعتنایی و تحقیر جان انسان‌ها و حقوق بشر که پیوسته توسط ارتش نشان داده می‌شود، یک خشم به وجدان بشریت،” او گفت.

آخرین گزارش که از 1 فوریه 2022 تا 23 ژانویه سال جاری را پوشش می دهد، به جزئیات تعدادی از حوادث می پردازد که در آن هزاران نفر بازداشت شدند، صدها خانه سوختند، و ده ها نفر از جمله کودکان در اثر گلوله باران و حملات نظامی کشته شدند.

روستاها به آتش کشیده شد

در سال دوم پس از کودتا، ارتش حملات هوایی را افزایش داده است علیه مکان های غیرنظامی 141 درصدو میزان آتش زدن خانه ها و محله ها 380 درصد افزایش یافته است.

همکاران سازمان ملل نشان دادند که از زمان تسلط نظامی، برخی 39000 سازه سوخته اند او گفت که در روستاها و شهرهایی که ارتش در آنها فعالیت داشته است. تصاویر ماهواره‌ای تأیید می‌کنند که حوادث متعددی منجر به تخریب کل روستاها شده است، در حالی که جوامع دیگر در موارد متعدد به آتش کشیده شده‌اند.

او گفت: “افرادی که قادر به فرار نیستند، در خطر سوختن قرار دارند.” “آنهایی که می توانند فرار کنند – تمام شد 1.3 میلیون نفر از زمان شروع کودتا آواره شده اند – با فقر روبرو شوید.»

مرگ، شکنجه در زندان

منابع موثق تایید کرده اند حداقل 2947 غیرنظامی کشته شده اند او گفت که توسط ارتش و وابسته های آن از سال 2021، از جمله 244 کودک. او افزود که بیش از یک سوم از این مرگ های تایید شده در بازداشتگاه های نظامی رخ داده است و تعداد واقعی کشتار غیرنظامیان تقریباً به طور قطع بسیار بیشتر است.

«ضروری است که نظامی به قطعنامه شورای امنیت احترام بگذارد و اقداماتی برای پایان دادن به خشونت انجام دهدوی گفت: همه احزاب مسلح باید تلاش کنند یا تقویت کنند رعایت کنند با اصول اساسی از حقوق بشردوستانه بین المللی.

وی با اشاره به اینکه ارتش در ماه فوریه وضعیت اضطراری را تمدید کرد، گفت که بازداشت شدگان گزارش داده اند ضرب و شتم شدیداعدام های ساختگی، آویزان از سقف بدون آب و غذا، برق گرفتگی، و اعمال خشونت جنسی.

منابع موثق تأیید کردند که از اول فوریه 2021، حداقل 17572 نفر از جمله 381 کودک دستگیر شده اند که 13763 نفر در بازداشت باقی مانده اند.

حقوق تخلفات نیز ادامه دهید آزادی رسانه ها و فضای مدنی را “خفه کن”.، او گفت.

او گفت: «فقط «لایک کردن» یک پست فیس بوک ممکن است منجر به اتهامات تروریستی، با احکام 10 سال زندان یا بیشتر، پس از محاکمه های غیر شفافی شود که به هیچ وجه استانداردهای محاکمه عادلانه را ندارد.

نیازهای انسانی “وخیم”.

در سراسر کشور، اکنون 17.6 میلیون نفر به کمک های بشردوستانه نیاز دارند و بیش از 15.2 میلیون نفر با آن مواجه هستند. ناامنی غذایی حاد. او گفت که در زمان چنین نیازهای انسانی وخیم، مقررات فعلی ظرفیت بسیاری از سازمان های غیردولتی را برای ارائه کالاها و خدمات ضروری با مشکل مواجه می کند.

را جامعه روهینگیاکه قبلاً چندین دهه آزار و شکنجه را تحمل کرده است، با “حالی تاریک و آینده بدتر” روبرو است، او گفت. بیشتر از یک میلیون روهینگیا در آن باقی می ماند تبعید اجباری و صدها هزار نفر دیگر در داخل کشور آواره شده اند.

“خواهد بود بدون پاسخگویی هیچ چشم انداز پایداری برای آینده وجود ندارد برای خشونت بی رحمانه گذشته،» او گفت، و خواستار افزایش حمایت بین المللی و ارائه فرصت های آموزشی و معیشتی برای پناهندگان شد.

اردوگاه پناهندگان کوتوپالونگ در بازار کاکس، بنگلادش، یکی از بزرگترین اردوگاه های جهان است که میزبان صدها هزار مرد، زن و کودک روهینگیا است که از خشونت در میانمار گریخته اند.

© UNOCHA/Vincent Tremeau

اردوگاه پناهندگان کوتوپالونگ در بازار کاکس، بنگلادش، یکی از بزرگترین اردوگاه های جهان است که میزبان صدها هزار مرد، زن و کودک روهینگیا است که از خشونت در میانمار گریخته اند.

دادگاه های بین المللی ضمانت حمایت را دارند

وی گفت: رسیدگی های جاری در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) و دیوان کیفری بین المللی (ICC) در رابطه با نقض شدید حقوق بشر علیه مردم روهینگیا، حمایت بیشتر را تضمین می کند.

در میان آوارگی جمعی و بازداشت خودسرانه رهبران سیاسی منتخب در فوریه 2021، و هزاران نفر دیگر از آن زمان، که تنها جرمشان مخالفت با تسلط نظامی بود، او باقی ماند. عمیقا نگران با چشم انداز انتخابات جدید در میانمار در حالی رخ می دهد که خشونت از کنترل خارج شده است.

وی گفت: «انتخابات نوامبر 2020 روشن کرد که آنچه مردم کشور می‌خواهند ادامه راه اصلاحات دموکراتیک است که به سختی به دست آمده است.» بسیار مهم است که آینده کشور توسط فرآیندی به رهبری مردم میانمار تعیین شود.

او برای رفع این نگرانی ها از شورای حقوق بشر خواست اعضا حداکثر تلاش خود را برای ارائه مستقیم کمک های بشردوستانه به مردم میانمار، از جمله با هدایت عملیات از طریق سازمان های مردمی انجام دهند. او نیز فراخوان داد همه سازمان ملل عضو ایالت ها ترویج گفت‌وگو و راه‌حل‌های پایدار که نماینده اراده مردم میانمار باشد، به منظور «برای پایان دادن به این بحران وحشیانه».