شیوع همه گیر خاموش: استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها موثرتر نیست – آژانس کشاورزی سازمان ملل |

طبق گفته سازمان غذا و کشاورزی (FAO) ، مدت ها است که داروهای ضد میکروبی ، از جمله آنتی بیوتیک ها ، بیش از حد مورد سو استفاده و سو استفاده قرار گرفته اند ، که افزود که مقاومت ضد میکروبی (AMR) “هر روز بیشتر و سریعتر گسترش می یابد”.

AMR اکنون اتفاق می افتد

آنتی بیوتیک ها ، داروهایی هستند که برای پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی استفاده می شوند ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) توضیح داد و در دوره گسترده تر ضد میکروبی ها گنجانده شده است.

در حالی که باکتریها ، نه انسانها و نه حیوانات ، ضد میکروب مقاوم می شوند ، اما ممکن است انسان و حیوان را آلوده کنند و درمان عفونتهای ناشی از آن باکتریها غیر مقاوم سخت تر است.

فائو معتقد است که در صورت عدم رسیدگی ، AMR ممکن است دهها میلیون نفر دیگر را به فقر شدید ، گرسنگی و سو mal تغذیه مجبور کند.

ماریا هلنا سمدو معاون مدیر FAO گفت: “درست مثل بیماری همه گیر COVID-19 ، AMR دیگر تهدیدی برای آینده نیست”. “این در حال حاضر و در حال اتفاق افتادن است و همه ما را تحت تأثیر قرار داده است”.

تأثیرات موج دار

سازمان بهداشت جهانی (WHO) تأكید كرد كه مقاومت ضد میكروبی باعث می شود كه عفونت های شایع برای درمان بیماری سخت تر و تسریع شود و خطر شیوع بیماری ، بیماری شدید و مرگ را تسریع كند.

AMR زمانی اتفاق می افتد که باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها یا انگلی ها با گذشت زمان تغییر کرده و دیگر به داروها پاسخ نمی دهند و این یک تهدید جهانی برای سلامتی و توسعه است.

به گفته WHO ، استفاده بیش از حد از داروها در انسان ، دام و کشاورزی و همچنین دسترسی کم به آب تمیز ، بهداشت و بهداشت از جمله عواملی هستند که تهدید AMR را در سراسر جهان تسریع کرده اند.

فائو افزود که عدم تنظیم و نظارت بر AMR ، استفاده از آنتی بیوتیک ها به عنوان محرک رشد در حیوانات و فروش بدون نسخه یا فروش اینترنتی که باعث رونق ضد میکروبی های تقلبی یا بی کیفیت شده است نیز از دلایل این امر است.

خانم سمدو اظهار داشت: “در سراسر جهان مردم ، حیوانات و گیاهان از عفونتهایی که قابل درمان نیستند می میرند – حتی با قوی ترین درمان های ضد میکروبی ما”.

داروی مدرن تهدیدآمیز

WHO AMR را به عنوان یکی از 10 تهدید جهانی بهداشت عمومی در برابر بشریت اعلام کرده است.