صندوق مورد حمایت سازمان ملل برای رسیدگی به بحران بهداشت و بهداشت جهانی |

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد ، آمنا محمد ، هنگام راه اندازی صندوق ، از طریق یک پیام ویدئویی صحبت کرد ، بهداشت و بهداشت ایمن را “برای پاسخی که می خواهیم ابتدا ببینیم بسیار مهم است ، زیرا این امر مربوط به کرامت انسانی است.” دوم ، این یک مسئله بهداشتی است. ”

بسیاری از جدی ترین بیماری های جهان از بهداشت و بهداشت ضعیف ناشی می شود ، همه گیر ویروس کرونا ویرانگر این واقعیت است ، با بیش از سه میلیارد دسترسی به امکانات اساسی شستن دست – اقدامی اساسی برای جلوگیری از ویروس.

“بهداشت اساسی شستن دست ها و داشتن توالت قابل دسترسی مهم است [to enabling healthy communities] در دراز مدت ، “خانم محمد تأکید کرد.

صندوق بهداشت و بهداشت توسط دفتر خدمات پروژه سازمان ملل (UNOPS) ، یک نهاد تخصصی سازمان ملل متحد که خدمات ، مشاوره فنی و اجرای پروژه های سازمان و شرکای جهانی را ارائه می دهد ، میزبانی می شود.

این صندوق به عنوان مکانیزم تأمین مالی جهانی ، با تمرکز بر چهار هدف استراتژیک ، تأمین سریع مالی را به کشورهایی با بیشترین بار و کمترین توانایی پاسخگویی ارائه می دهد. اطمینان از بهداشت و بهداشت قاعدگی ؛ تأمین بهداشت و بهداشت در مدارس و مراکز درمانی و پشتیبانی از راه حل های نوآورانه بهداشتی

هدف آن جمع آوری 2 میلیارد دلار در پنج سال آینده برای حمایت از تلاش ها است.

‘یک تساوی عالی’

حتی اگر سرویس بهداشتی مناسب در هسته اصلی توسعه هر جامعه ، خانواده یا فردی باشد ، بیش از 600 میلیون مدرسه و تعداد بی شماری خانوار توالت ندارند و بسیاری از آنها فاقد خدمات بهداشتی اساسی هستند.

هنریتا فور ، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) ، با بیان اینکه بهداشت و بهداشت به عنوان “یک تساوی عالی برای کودکان” است ، از کشورها خواست که بهداشت را به عنوان یک کالای عمومی در نظر بگیرند.

“در حین قفل کردن ، با این واقعیت که خانه شما دستشویی ندارد چگونه کنار می آیید؟ این به ویژه برای دختران و زنان دشوار است. اگر همه به بهداشت و بهداشت در خانه ها ، در مدارس خود ، در مراکز بهداشتی و اجتماعات خود دسترسی داشته باشند ، این امر تفاوت عظیمی در دنیای ما ایجاد می کند. ”

“سرویس بهداشتی خوب باید یک کالای عمومی باشد. دولت ها باید این واقعیت را داشته باشند كه بهداشت برای حل آنها مشكل است و آنها راه هایی برای حل آن دارند. “