طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

قابلیت نچسب بودن و مقاومت در برابر پلاک ها دارد و بسیار روان است. این کامپوزیت جزو کامپوزیت های نسل دوم کامپوزیت های جیومر لایت کیور است که قابلیت آزاد سازی فلوراید دارند. هم چنین خوردن خوراکی های سفت بعد از کامپوزیت دندان پیشنهاد نمی شود. عدم آسیب دیدن مینای دندان بعد از کامپوزیت: روکش کامپوزیت ونیر نیاز به تراش بسیار کمتری روی سطح دندان دارد و در بسیاری از موارد به تراشیدن نیازی ندارد. فرق روکش دندان با کامپوزیت یا لمینت در چیست؟ کامپوزیت دندان های جلو روشی برای زیباتر کردن دندان هاست که در آن تنها با استفاده از یک روکش کامپوزیتی می توانید زیبایی چشمگیری را به دندان های خود ببخشید.

پس از پاک کردن ژل، اکنون سطح دندان کاملا آماده کامپوزیت است. این برند که دارای شهرت و معروفیت بسیار بالایی است در گذشته فقط کامپوزیت هایی را تولید می کرد که برای پرد کردن دندان پوسیده استفاده می شود. پولیش پذیری این کامپوزیت بسیار مناسب است. به این سبب اگر مثلا بدرنگی یا ترک دندان فراتر از حد پوشش آن باشد، بهتر است لمینت سرامیکی به جای کامپوزیت دندان بهم ریخته آن استفاده شود. بهتر است پس از نوشیدن و خوردن مواد غذایی رنگ دانه دار دهان و دندان خود را بشوئید و مسواک بزنید. اگر در شرایطی بودید که دسترسی به مسواک نداشتید بهتر است با آب دهان خود را بشوئید.

به این نکته توجه داشته باشید که امکان جدا شدن کامپوزیت ها وجود دارد، اما اگر کامپوزیت توسط بهترین دندانپزشک کامپوزیت دندان انجام شود، احتمال آن بسیار پایین خواهد بود. در نتیجه طیف رنگی A1، B1 و A3امروزه محبوبیت بالایی بین بیماران پیدا کرده است اما اگر بخواهید رنگ دندان های خود را متفاوت تر کنید وبا دندان طبیعی شما هم خوانی داشته باشد می توانید از طیف رنگی موارد دیگر کامپوزیت استفاده نمائید. این نوع کامپوزیت جزو جدیدترین تکنولوژی هایی است که برای ساخت کامپوزیت ونیر از خصوصیات نانو هیبریدی استفاده می کند. دلیل استفاده از ونیر کامپوزیت ها در دندان های جلویی را می توان این گونه توضیح داد که این نوع کامپوزیت ها رنگ طبیعی تری دارند و استفاده از آن جلب توجه نخواهد کرد.

این نوع کامپوزیت دندان دارای خاصیت انقباض پلیمریزاسیون و مقاومت بالایی است. دقت کنید که نباید فشار یا ضربه بسیار شدید به دندان کامپوزیت شده وارد شود زیرا موجب ایجاد شکستگی در آن می شود. در واقع به دلیل حساس بودن دوره بارداری با وجود تغییرات هورمونی و احتمال ایجاد مشکلاتی در دهان و دندان بانوان؛ پروسه های انجام شده برای آن ها باید با احتیاط و در ایمن ترین حالت ممکن صورت بگیرد. از مهم ترین مزیت های آن شفافیت بسیار بالا شبیه به مینای دندان، پولیش راحت و فرم دهی بسیار آسان و امکان تطابق رنگ سایه با رنگ دندان است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کامپوزیت دندان گرادیا وب سایت خود باشید.