علم ، اتحاد و انسجام ، کلید شکست COVID: رئیس سازمان ملل |

اجلاس مستقر در برلین با حمایت سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل متحد (WHO) ، با حضور 100 کشور و حدود 2500 شرکت کننده ، در جهت بهبود سلامت در سراسر جهان و پاسخگویی به چالش های بهداشت جهانی است.

دبیرکل آنتونیو گوترش در پیام ویدئویی خود ، بسیاری از اثرات مخرب ویروس کرونا را فراتر از دست دادن بیش از یک میلیون و 147 هزار نفر در روز یکشنبه ، و 42.5 میلیون مورد مشاهده کرد.

حدود 500 میلیون شغل ناپدید شده اند و ماهانه 375 میلیارد دلار ضرر برای اقتصاد جهانی داشته است. خشونت بر اساس جنسیت سر به فلک کشیده و بیماری روانی “یک بحران در یک بحران” است. حدود 24 میلیون کودک “با تأثیر مادام العمر” می توانند مدرسه را ترک کنند.

رئیس سازمان ملل با بیان اینکه اولین درس سخت بحران این بود که “ما آماده نبودیم” ، گفت: “COVID-19 ما را از دستیابی به چشم انداز و وعده برنامه 2030 برای توسعه پایدار حتی دورتر می کند.”

“سیستم های بهداشت جهانی و واکنش اضطراری مورد آزمایش قرار گرفته و مورد بی نیازی قرار گرفته اند. دسترسی به سلامت یک حق بشری است که از میلیاردها نفر در سراسر جهان سلب شده است. پوشش جهانی بهداشت راهی است برای مراقبت های بهداشتی با کیفیت ، عادلانه و مقرون به صرفه. سیستم های بهداشت عمومی قوی و آمادگی در موارد اضطراری گام های اساسی برای انعطاف پذیری بیشتر هستند. “

“علم را دنبال کن”

وی افزود: “اگر ما از علم پیروی کنیم ، و اتحاد و یکپارچگی را نشان دهیم ، می توانیم بر همه گیری غلبه کنیم. اقدامات بهداشت عمومی از جمله ماسک ، فاصله فیزیکی و شستن دست ، وسیله ای ثابت شده برای جلوگیری از ویروس است. “

محافظت از افراد آسیب پذیر نکته کلیدی و دوری از حوادثی است که ویروس را به سادگی منتشر می کند. دولت ها برای تقسیم اطلاعات قابل اعتماد و اعتماد سازی باید با جوامع در همه جا کار کنند.

“سوم ، ما در هر مرحله به همبستگی جهانی نیاز داریم. کشورهای پیشرفته باید از سیستم های بهداشتی در کشورهایی که کمبود منابع دارند پشتیبانی کنند. “، آقای گوترش ، تولید واکسن برای همه ، همه را به عنوان یک کالای عمومی در اولویت قرار داد.

“بیشتر از نجات نجات”

واکسن ، آزمایش و روش درمانی بیشتر از نجات دهنده زندگی است. آنها صرفه جویی در اقتصاد و جامعه هستند “، وی گفت. “امدادرسانی نه از طریق یک مرحله ، بلکه از طریق ترکیب هوشمندانه تحقیقات پیشرفته و بهداشت عمومی انجام می شود.”

درس چهارم ، وی به نمایندگان گفت ، این بود که اطلاعات غلط و اطلاعات غلط “متحدان کشنده ویروس هستند. آنها به مرگ و عفونت و تنش های اجتماعی منجر به خشونت کمک می کنند.

“تا زمانی که ما با شایعات ، نظریه های توطئه و دروغ مقابله نکنیم ، آنها سایر تلاش های ما را نفی می کنند.”

وی برای اطمینان از دسترسی مردم به مشاوره دقیق که از سلامتی محافظت و ارتقا می بخشد ، کمپین تأیید شده سازمان ملل را برجسته کرد.

دبیرکل پایان داد: “اجازه دهید ما از این فرصت برای مقابله با بحران COVID-19 ، با ضرورت و یکپارچگی مورد نیاز استفاده کنیم” ، دبیرکل گفت: