‘فوق العاده طوفان’ گونی: در اثر پاسخ های COVID-19 شهرها قطع شدند |

بر اساس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) ، منطقه Bicol – جایی که طوفان گونی روز یکشنبه به آنجا حمله کرد – در حال حاضر حدود 425 مورد COVID-19 فعال دارد و خطر انتقال آن به ویژه در مراکز تخلیه معمولاً شلوغ همچنان بالا است. .

حدود 361،000 نفر در مراکز تخلیه در مناطق آسیب دیده پناه می گیرند در حالی که 54،400 نفر دیگر توسط بستگان و دوستانشان پذیرایی می شوند. آزمایشگاه اصلی COVID-19 Bicol نیز خسارت زیادی دیده و باعث توقف آزمایش شده است.

سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل (IOM) ، یکی از آژانس های سازمان ملل درگیر در واکنش ، هشدار داد که با شیوع ویروس کرونا ، “آسیب پذیرترین جمعیت آواره شده حتی بیشتر آسیب پذیر شده اند.”

کریستین دادی ، رئیس مأموریت آژانس سازمان ملل در فیلیپین گفت: “IOM به کار با شرکای دولت ما برای حمایت از تلاش های عظیم بهبودی آنها برای رفع ضروری ترین نیازهای بشردوستانه ادامه خواهد داد.”

IOM با تأکید بر نیاز اساسی اقدامات پیشگیرانه مناسب COVID-19 در محل های تخلیه ، تجهیزات حفاظت شخصی مختلف (PPE) شامل 200000 ماسک صورت ، 20،000 بطری ضدعفونی کننده ، 2000 محافظ صورت و 500 چادر مدولار را به اداره رفاه اجتماعی فیلیپین تحویل می دهد. و توسعه و گارد ساحلی کشور.

مقامات همچنین در حال اعزام پرسنل برای نظارت بر علائم COVID-19 در میان آوارگان هستند.

در زمین ، ارزیابی خسارت

تیم های بشردوستانه در مناطق آسیب دیده در زمین حضور دارند و خسارات را ارزیابی می کنند.

طوفان گونی (معروف به رولی) پس از ورود به زمین در بیکل ، به شهر تیوی در استان آلبای برخورد کرد و باعث طغیان رودخانه ها و طغیان بسیاری از منطقه شد. تاکنون گزارش شده است که حدود 11 شهر از بین رفته و حداقل 10 هزار خانه تخریب یا آسیب دیده اند ، از جمله بیش از 300 خانه در زیر سنگ های آتشفشانی مدفون شده اند.

خطوط برق و پیوندهای مخابراتی نیز مختل می شوند.

گزارش های اولیه حاکی از خسارت به حدود 16900 هکتار از زمین های زراعی است که حدود 18000 کشاورز را متضرر کرده است ، با زیان تولید 66،600 تن تن برنج ، ذرت و محصولات با ارزش ، که حدود 24 میلیون دلار تخمین زده شده است.

گزارش شده است که یازده نفر در استان های Catanduanes و Albay بر اثر حمله توفان کشته شده اند. انتظار می رود اعداد در روزهای آینده افزایش یابد.

گونی دو بار دیگر در استانهای کوزون و باتانگاس فرود آمد و با عبور از فیلیپین روز دوشنبه به تدریج ضعیف شد و پایتخت مانیل را پس انداز کرد.

واکنش بشردوستانه ادامه دارد

در همین حال ، آژانس های سازمان ملل به تلاش های خود برای پاسخگویی ادامه می دهند. برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) تصاویر ماهواره ای از مناطق آسیب دیده را در اختیار مقامات استانی در آلبای قرار داده است.

سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل (IOM) تیم هایی را برای ارزیابی نیازهای آوارگان در Bicol و Regional IV مستقر کرده است. همچنین دستورالعمل های خود در مورد COVID-19 و هماهنگی اردوگاه و مدیریت اردوگاه (CCCM) و حفاظت را ارائه داده است.

سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) به ارزیابی خسارات وارد شده به کشاورزی و همچنین احیای تسهیلات کشاورزی کمک خواهد کرد. صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اقلام آب و فاضلاب (WASH) ، چادرهای فضاهای مناسب کودک و مواد آموزشی را از قبل قرار داده است که در صورت لزوم می تواند برای شرکا آزاد شود.

سازمان بشردوستانه ، فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر (IFRC) ، 1000 بسته غیرمغذی (NFI) اعزام کرده است ، در حالی که صلیب سرخ فیلیپین تیم های جستجو و نجات را در جوامع سیل زده مستقر کرده و همچنان به کمک های امدادی کمک می کند و حمایت روانی – اجتماعی از آوارگان در مراکز تخلیه.



عکس: IOM

کارمندان IOM و WFP از مدرسه ای بازدید می کنند که به عنوان مرکز تخلیه در سانفرانسیسکو ، مالیلیپوت ، آلبای که سقف آن به دلیل وزش باد شدید سوفای تیفون گونی (محلی به نام Rolly شناخته می شود) کاملاً پاره شده بود.