“فوق طوفان” گونی: سازمان ملل متحد ، شرکای 45 میلیون دلار کمک فوری برای جمعیت آسیب دیده را درخواست می کنند | Super Typhoon Rolly: 45 میلیون دلار برای کمک فوری به جمعیت آسیب دیده مورد نیاز است

تلاش های پاسخگویی از زمانی آغاز شده است که طوفان ، محلی به Rolly معروف است ، در تاریخ 1 نوامبر به کشور مجمع الجزایر حمله کرد و ویرانی های گسترده ای را در پی آن برجای گذاشت.

با تأمین اعتبار کامل ، این پاسخ شش ماهه حدود 260،000 نفر از مردم آسیب دیده را پشتیبانی می کند ، بسیاری از آنها قبل از فاجعه در فقر زندگی می کردند.

گوستاوو گونزالس ، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در فیلیپین ، با شروع درخواست ، گفت که با حمایت از اهدا کنندگان ، جامعه بشردوستانه آماده است تا “همبستگی را به حمایت مشخص” از طریق یک پاسخ هماهنگ ، ترکیبی از کمک به اورژانس و بهبود زودهنگام تبدیل کند.

وی افزود: “سازمان ملل و شرکای بشردوستانه در فیلیپین در حال بسیج همه منابع ما هستند تا اطمینان حاصل کنند که در این زمان که احتیاج زیادی داریم کسی را پشت سر نگذاریم.”

خسارت قابل توجه

روز یکشنبه ، آقای گونزالس یک تیم بین آژانس را برای ارزیابی خسارت به استان آلبای ، یکی از مناطق آسیب دیده ، هدایت کرد. وی در جریان بازدید خود ، با مقامات محلی ، پاسخ دهندگان خط مقدم و مردم تحت تأثیر قرار گرفت.

آقای گونزالس گفت: “با دیدن اثرات مخرب توفان ، ما نگرانی عمیق خود را از هزاران خانواده آسیب دیده از این فاجعه ابراز می کنیم.”

علاوه بر آلبای ، خسارات قابل توجهی نیز در استانهای Catanduanes ، Camarines Sur و Quezon گزارش شده است. در مجموع ، 32 استان از 81 استان فیلیپین تحت تأثیر قرار گرفته اند.

طبق گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) ، بیش از 137،000 خانه آسیب دیده یا تخریب شده اند و خسارت کل زیرساخت ها 234 میلیون دلار تخمین زده شده است. علاوه بر این ، 67 مرکز بهداشتی و بیش از 1000 مدرسه ، از جمله مراکز تخلیه مسکن ، آسیب دیده اند.



منبع: OCHA

Super Typhoon Goni: برنامه اصلی نیازهای اصلی و اولویت های بشردوستانه.

چالش های پیچیده

طوفان گونی در حالی که تحت تأثیر طوفان های پی در پی احساس می کرد ، به فیلیپین برخورد کرد. فقط در ماه اکتبر ، چهار رویداد مهم آب و هوایی ، از جمله Typhoon Molave ​​(نام محلی Quinta) ، این کشور را تحت تأثیر قرار داد.

تأثیر بلایای طبیعی با بیماری همه گیر COVID-19 بیشتر شده است ، که علاوه بر عواقب بهداشت عمومی ، خسارت سنگینی به اقتصاد وارد کرده است. Typhoon Goni همچنین آزمایشگاه اصلی دولت COVID-19 را در Bicol بیرون کشید و در نتیجه آزمایش را متوقف کرد.

در میان چالش های پیچیده ، کودکان ، زنان و دختران (از جمله زنان باردار و شیرده ، و دختران نوجوان) ، زنان سرپرست خانوار ، کودکان دارای معلولیت ، افراد مسن ، افراد LGBTIQ و افراد بومی بیشتر در معرض خطر تبعیض قرار دارند. و قرار گرفتن در معرض خشونت جنسی و جنسیتی ، و مطابق برنامه پاسخ ، محافظت از آنها در تمام تلاشهای پاسخگویی ادغام خواهد شد.

بداهه گویی راه حل ها

با توجه به بیماری همه گیر ویروس کرونا ، سازمان ملل متحد و شرکای خود همچنین روشهای بداهه ای را برای حفاظت از ایمنی ، کیفیت و به موقع بودن واکنش بشردوستانه در نظر گرفته اند. به عنوان مثال ، در صورت احراز شرایط لازم ، به خانواده های آسیب دیده کمک نقدی یا کوپن برای خرید مواد غذایی یا مواد برای تعمیر خانه هایشان داده می شود تا در معرض ویروس کرونا قرار بگیرند.

به همین ترتیب ، تدارکاتی در مورد چادرهای مدولار برای اجرای فاصله فیزیکی تحت دستورالعمل های COVID-19 برای شرایط ایمن زندگی در مکان های جابجایی در نظر گرفته خواهد شد.