ماموریت سازمان جهانی بهداشت در منطقه زلزله زده سوریه محافظت در برابر شیوع بیماری را افزایش می دهد

تمرکز این ماموریت افزایش ظرفیت شبکه هشدار و پاسخ زودهنگام (EWARN) و اطمینان از تشخیص سریع، تأیید و پاسخ به هشدارها و شیوع بیماری های واگیردفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد.

شناسایی کردند مناطق در آمادگی و واکنش که نیاز به تقویت دارندسازمان جهانی بهداشت گفت، و چندین بازدید میدانی از جمله از معرت تمسرین، یکی از مناطق تحت تاثیر زلزله، برای ارزیابی بیمارستان محلی و ادغام مراکز پذیرش به عنوان بخشی از بازنگری گسترده تر سیستم هشدار اولیه انجام داد.

از دو مرکز پذیرش نیز بازدید شد پایش کیفیت آبو آب آشامیدنی با هماهنگی یک سازمان غیردولتی سوری آزمایش شد و در نتیجه پیشنهادی برای کلرزنی آب در مراکز ارائه شد.

کارکنان سازمان جهانی بهداشت آب آشامیدنی را در یک مرکز پذیرش در شمال غرب سوریه آزمایش می کنند.

پاسخ سریع

اعضای مأموریت نیز ظرفیت خود را در این منطقه افزایش دادند تیم های واکنش سریع (RRT) که برای وبا و سایر بیماری های مستعد اپیدمی راه اندازی شده اند. این شامل یک دوره آموزشی آنلاین دو روزه RRT در مورد چگونگی ایجاد تیم در مراکز پذیرش بود.

RRT ها حیاتی هستند، زیرا اعضا می توانند به سرعت شیوع بیماری ها و بیماری های مسری را بررسی کرده و به آن پاسخ دهند.دکتر Sherein Elnossery از واحد پیشگیری از خطرات عفونی در دفتر منطقه ای WHO که بخشی از این ماموریت بود و آموزش را ارائه کرد، گفت.

بیش از 150 شرکت کننده از تیم های نظارت، مراقبت های بهداشتی جامعه، WASH و تیم های پزشکی در این آموزش شرکت کردند. این شامل جلساتی در مورد واکنش به شیوع، مشارکت جامعه، آب و خدمات بهداشتی بود.

علاوه بر این، تأثیر روانی بحران های جامعه مورد توجه قرار گرفت و شرکت کنندگان در مورد ارائه کمک های اولیه روانشناختی راهنمایی شدند.

تقویت پاسخ به وبا

در طول این ماموریت، تیم WHO برای تقویت هماهنگی و رهبری واکنش به وبا و سایر بیماری‌های مستعد اپیدمی تلاش کرد. آنها همچنین بر اجرای یک کمپین واکسیناسیون خوراکی وبا 1.7 میلیون نفر را هدف قرار داده است در نواحی دانا و حریم.

علاوه بر این، اعضای تیم خطر گسترش شیوع وبا موجود و بر این اساس، 10 منطقه فرعی در شمال غرب سوریه با جمعیت هدف را ارزیابی کردند. 1.12 میلیون نفر برای کمپین های واکسن خوراکی وبا شناسایی شده اند.

دکتر النوسری اصرار داشت که WHO «این کار را خواهد کرد به حمایت از مناطق آسیب دیده ادامه دهد در شمال غرب سوریه برای نجات از زلزله.