مصونیت گله ، استراتژی COVID-19 “غیراخلاقی” ، تدروس به سیاستگذاران هشدار می دهد |

تدروس آدانوم غبرایسوس ، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، به عادی آژانس گفت: “مصونیت گله مفهومی است که برای واکسیناسیون استفاده می شود ، در آن یک جمعیت می تواند از یک ویروس خاص محافظت شود”. جلسه مطبوعاتی در ژنو.

اما ، وی توضیح داد ، این امر با محافظت از مردم در برابر ویروس ، “نه با قرار گرفتن در معرض آنها” به دست می آید.

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: “در تاریخ بهداشت عمومی هرگز از مصونیت گله به عنوان یک استراتژی برای پاسخ به شیوع استفاده نشده است” ، و آن را “از نظر علمی و اخلاقی مشکل ساز” خواند.

برای مثال برای بدست آوردن مصونیت گله از سرخک ، باید حدود 95 درصد مردم واکسینه شوند. با این حال ، طبق تخمین های WHO ، کمتر از 10 درصد از جمعیت جهان در برابر ویروس کرونا مصونیت دارند و “اکثریت قریب به اتفاق” جهان را مستعد می کند.

تدروس گفت: “اجازه می دهیم ویروس بدون کنترل گردش کند ، به این معنی است که عفونت ها ، رنج ها و مرگ های غیر ضروری مجاز است.”

موارد در حال افزایش است

تدروس خاطرنشان كرد كه در روزهاي اخير ، در جهان طي دوره همه گيري ، به ويژه در اروپا و آمريكا ، جهان بيشترين سرعت را در افزايش عفونت ها داشته است.

وی اظهار داشت: “هر چهار روز گذشته بیشترین موارد گزارش شده بوده است”. “بسیاری از شهرها و کشورها نیز از افزایش بستری شدن در بیمارستان و اشغال تخت مراقبت های ویژه خبر می دهند”.

رئیس سازمان بهداشت جهانی همچنین یادآوری کرد که ، به عنوان یک “همه گیر ناهموار” ، هر کشور به طور متفاوتی پاسخ می دهد ، و تأکید کرد که می توان شیوع بیماری را با استفاده از اقدامات هدفمند ، مانند جلوگیری از تقویت حوادث ، انزوا و آزمایش کنترل کرد.

وی اظهار داشت: “این انتخاب بین آزاد گذاشتن ویروس و خاموش كردن جوامع ما نیست.”

دوباره: “بدون گلوله نقره ای”

WHO خاطرنشان كرد كه بسياري از افراد براي اقامت در خانه خود براي تهيه برنامه ها ، آموزش كاركنان بهداشت ، افزايش زمان و ظرفيت آزمايش و بهبود مراقبت از بيمار ، از آنها استفاده كرده اند.

و فناوری های دیجیتالی به کارآمدتر کردن ابزارهای آزمایش شده بهداشت عمومی ، مانند برنامه های بهتر تلفن های هوشمند برای پشتیبانی از تلاش برای ردیابی تماس کمک می کنند.

تدروس گفت: “ما به خوبی سرخوردگی را درک می کنیم که بسیاری از مردم ، جوامع و دولت ها با کشیدن بیماری همه گیر احساس می کنند و موارد دیگر دوباره افزایش می یابد.”

با این حال ، “هیچ میانبر و هیچ گلوله نقره ای” وجود ندارد ، “وی افزود.

فقط یک رویکرد جامع ، با استفاده از هر ابزاری در جعبه ابزار ، اثبات شده است.

“پیام من به هر کشوری که اکنون گزینه های خود را ارزیابی می کند این است: شما نیز می توانید این کار را انجام دهید.”