مقامات ارشد این کشور ممنوعیت کار کردن زنان افغان در سازمان ملل توسط طالبان را به شدت محکوم کردند

در بیانیه‌های روز چهارشنبه، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، به همراه آمنه محمد، معاون رئیس‌جمهور، تشدید اخیر سرکوب زنان توسط مقامات عملی را به عنوان نقض حقوق اساسی بشری غیرقابل انکار آنها توصیف کرد.

“همچنین تعهدات افغانستان تحت قوانین بین المللی حقوق بشر را نقض می کند، و اصل عدم تبعیض را نقض می کندآقای گوترش در بیانیه‌ای که سخنگوی خود منتشر کرد، گفت، که یک اصل اساسی منشور سازمان ملل است.

نقض حقوق در حال افزایش است

از زمان سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک افغانستان در آگوست 2021، رهبران طالبان به طور پیوسته حقوق زنان و دختران را در زندگی عمومی تضعیف کرده‌اند و تحصیلات متوسطه، تحصیلات عالی، کار برای سازمان‌های غیردولتی و حقوق آنها برای آزادی را ممنوع کرده‌اند. جنبش.

ممنوعیت هایی در حال حاضر وجود دارد که آنها را از کار، تحصیل و سفر بدون همراهان مرد منع می کند.

“ضروری” برای عملیات نجات جان

رئیس سازمان ملل متحد گفت که کارمندان زن برای همه عملیات‌های سازمان ملل که توسط مأموریت کمک در کشور، یوناما هدایت می‌شوند و شامل ارائه کمک‌های نجات بخش است، «ضروری» هستند.

«اجرای این تصمیم به مردم افغانستان آسیب خواهد رسانددر این بیانیه آمده است که میلیون ها نفر از آنها به این کمک نیاز دارند. «دبیر کل از طالبان می خواهد که فوراً این را لغو کنند تصمیم گیری و تمام اقداماتی را که حقوق زنان و دختران را برای کار، تحصیل و آزادی حرکت محدود می‌کند، لغو کند.»

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، پیش از گزارش توسعه پایدار، یادآور شد که در سفر به افغانستان با بسیاری از زنانی که اکنون با ممنوعیت و از دست دادن معیشت روبرو هستند ملاقات کرده است. آغاز سال

“انجام همه اقدامات” برای حمایت از کارکنان زن

او گفت: «ما تکرار می‌کنیم که هم زنان و هم مردان افغان برای همه جنبه‌های کار ما ضروری هستند» و افزود که سازمان ملل «این بود. انجام تمام اقدامات ممکن در حال حاضر برای حمایت از کارکنان زن ملی ما در این زمان سخت.»

او گفت که کارمندان زن ملی سازمان ملل به دریافت حقوق خود ادامه خواهند داد، اما تا زمانی که شفاف سازی بیشتر صورت نگیرد، همه کارمندان ملی – اعم از زن و مرد – در حال بررسی هستند. گفت به اداره مراجعه نکن.

او گفت که در اوایل صبح چهارشنبه با وزیر امور خارجه مقامات رسمی شرکت داشته است و متعهد شد که رهبری سازمان ملل متحد “به تعامل” با نمایندگان طالبان و همچنین کشورهای همسایه ادامه دهید. برای حل و فصل آخرین موارد نقض حقوق بشر.

یک کارمند OCHA با زنان آواره در استان شرقی ننگرهار در افغانستان صحبت می کند.

یک کارمند OCHA با زنان آواره در استان شرقی ننگرهار در افغانستان صحبت می کند.

آسیب پذیرترین بدترین ضربه

رئیس مجمع عمومی، Csaba Kőrösi، نیز این اقدام را به شدت محکوم کرد و آن را “نقض آشکار” حقوق بشر زنان و دختران خواند.

پیامدهای این تصمیم به مردم افغانستان، به ویژه آسیب پذیرترین اقشار مردم آسیب می رساندوی با اشاره به اینکه افغانستان باید در مسیر توسعه پایدار قرار گیرد، گفت: برای این کار باید تمام ظرفیت های کشور را بسیج کند.

“کاملاً نفرت انگیز”

فولکر ترک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، آخرین تضعیف حقوق زنان در افغانستان را اقدامی “کاملاً نفرت انگیز” توصیف کرد.

“این یک سیستماتیک است، حمله بی امان به مردم افغانستان در کل او گفت که توسط طالبان، که به گفته او به نظر می رسد “برای ناتوانی، ارعاب و آزار نیمی از مردم تلاش می کند.”

وی از رهبری خواست تا در تمامی سیاست های محدودکننده ای که برای محدود کردن حقوق زنان ارائه شده است تجدید نظر کنند.به خاطر آینده کشور

زنان سازمان ملل متعهد شد که بماند و تحویل دهد

سیما باهوس، رئیس زنان سازمان ملل متحد، گفت که آژانس او ​​”مصمم است به هر طریق ممکن به ارائه خدمات و حمایت های حیاتی ادامه دهد، بنابراین هیچ زن یا دختری کنار گذاشته نخواهد شد.”

او در بیانیه‌ای در واکنش به فرمان طالبان اشاره کرد که تقریباً یک چهارم خانواده‌ها در افغانستان را زنان سرپرست تشکیل می‌دهند و افزود که آنچه مردم به آن نیاز دارند «کمک بیشتر است نه کمتر».

او ادامه داد: «این را از طریق زنان افغان در سفر اخیرم به آنجا دیدم و شنیدم. “در این ساعت تاریک، ما نباید آنها را فراموش کنیم. حذف امدادگران زن ماهر، دسترسی زنان و دختران به خدمات حیاتی نجات را کاهش می دهدو زمانی که مجبور باشند به جای آن از مردان کمک بگیرند، خطرات آنها را افزایش می دهد.”