موارد COVID در میان تهدید فزاینده مقاومت ضد میکروبی – رئیس WHO |

تدروس آدانوم غبرایسوس ، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در جلسه توجیهی مطبوعاتی منظم در ژنو گفت: “در سراسر اروپا و آمریکای شمالی ، بیمارستان ها و واحدهای ICU در حال پر شدن یا پر شدن هستند.”

وی ضمن به اشتراک گذاشتن “خبرهای خوب بیشتر از آزمایشات واکسن ، که همچنان ما را امیدوار به پایان دادن به همه گیری می کند” ، نیاز به ادامه “استفاده از ابزارهایی را که برای قطع زنجیره های انتقال و نجات جان انسان ها داریم” را تأیید کرد.

حل کردن “قرن پیشرفت پزشکی”

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت که بیماری همه گیر COVID-19 یادآور کاملاً “رابطه صمیمانه بین انسان ، حیوانات و سیاره مشترک ما” است.

“ما نمی توانیم بدون توجه به سلامت حیوانات و بهداشت محیط خود ، از سلامت انسان محافظت و ارتقا دهیم”.

به گفته تدروس ، كه آن را “یكی از بزرگترین تهدیدهای سلامتی در عصر ما” خواند ، این امر به ویژه در هنگام بررسی مقاومت ضد میكروبی بسیار مهم است.

مقاومت ضد میکروبی ، اثر آنتی بیوتیکی را که در مقابله با HIV ، مالاریا ، بیماری های گرمسیری فراموش شده و بسیاری از بیماری ها مهم است ، تهدید می کند.

وی هشدار داد ، اگرچه مقاومت ضد میکروبی به اندازه یک بیماری همه گیر فوری به نظر نمی رسد ، اما نه تنها به همان اندازه خطرناک است بلکه تهدید می کند “یک قرن پیشرفت پزشکی را از بین می برد و ما را در برابر عفونت هایی که امروز به راحتی قابل درمان هستند ، بی دفاع نگه می دارد”.

مبارزه با مقاومت

همسو با هفته جهانی آگاهی از ضد میکروب ، که از روز چهارشنبه آغاز شد ، رئیس WHO گزارش جدیدی را – همراه با سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و سازمان جهانی بهداشت حیوانات – ارائه داد که قوانین بین المللی حاکم بر اقدامات ضد میکروبی را بررسی می کند و شکاف ها را شناسایی می کند. در مقررات حاکم بر استفاده از آنها بر روی انسان ، حیوانات و گیاهان.

این گزارش ، بر اساس داده های 136 کشور نشان می دهد که در حالی که تقریباً 90 درصد ایالات برنامه های اقدام ملی برای مقاومت ضد میکروبی دارند ، تنها 20 درصد بودجه را برای اجرای آنها شناسایی کرده اند.

تدروس اظهار داشت: “با تشكر از هلند ، سوئد و انگلیس برای 13 میلیون دلار در بودجه – دور اول حمایت از یازده کشور و ایجاد انسجام جهانی در استفاده از آنها.

گروه رهبری جدید

در برابر این زمینه که افزایش تعهد سیاسی در بالاترین سطح دولت “یکی از مهمترین راهها” برای دستیابی به این هدف بود ، رئیس WHO گروه رهبران جهانی One Health را اعلام کرد ، رهبران برجسته دولت ، بخش خصوصی و سازمانهای جامعه مدنی “برای حمایت از اقدامات فوری برای مبارزه با تهدید مقاومت ضد میکروبی”.

این برنامه همچنین شامل مشارکت کنندگان از بخش های کشاورزی ، بهداشت ، توسعه و سایر زمینه های مربوطه “برای حفظ فوریت ، حمایت عمومی ، حرکت سیاسی و قابل مشاهده بودن چالش مقاومت ضد میکروبی” است.



فائو / جولیو ناپولیتانو

بهداشت مناسب در مزارع می تواند از افزایش مقاومت ضد میکروبی ناشی از اتکای بیش از حد آنها جلوگیری کند.