میانمار: از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی خواسته شد در مقابل حکومت نظامی بایستند

کارشناسان حقوق در درخواست از پلتفرم‌های چت اینترنتی برای نظارت دقیق‌تر بر محتوا و تخصیص منابع کافی برای انجام این کار، هشدار دادند که تلگرام به‌ویژه تبدیل شده است. “محل فعالیت های طرفدار نظامی”.

“خشن و زن ستیز”

کارشناسان حقوق هشدار دادند که ده‌ها هزار نفر از پیروان «محتوای خشونت‌آمیز و زن‌ستیزانه» حکومت نظامی، که خاطرنشان کردند زنان اغلب متهم می شوند رابطه جنسی با مردان مسلمان یا حمایت از جمعیت مسلمان.

این یک است «روایت مشترک افراطی ملی گرایانه، تبعیض آمیز و اسلام هراسانه در میانمار»کارشناسان گفتند که زنان نیز مورد هدف به اصطلاح «داکسینگ» قرار می‌گیرند – اقدامی که انتشار اطلاعات خصوصی، از جمله نام و آدرس، درباره افراد بدون رضایت آنهاست.

کارشناسان، که شامل تام اندروز، گزارشگر ویژه میانمار می‌شود، از تصمیم تلگرام برای مسدود کردن حداقل 13 حساب رسانه‌های اجتماعی حامی ارتش پس از اطلاع از اتفاقات استقبال کردند، اگرچه حداقل یکی از بدترین کانال‌های متخلف دوباره آنلاین شده است.

«مگر اینکه تلگرام اساساً رویکرد خود را به تعدیل محتوا در میانمار تغییر ندهد، این احتمال وجود دارد بازیگران طرفدار نظامی به سادگی حساب های جدیدی باز می کنند و به کمپین آزار و اذیت خود ادامه می دهند.

باگان، شهری در منطقه ماندالای میانمار.

باگان، شهری در منطقه ماندالای میانمار.

تهدیدهای روزانه

هر روز زنان در فضای مجازی با خشونت جنسی تهدید می شوند کارشناسان در بیانیه ای گفتند: زیرا آنها برای حقوق بشر می ایستند، با تلاش ارتش مخالفت می کنند و برای بازگشت به مسیر دموکراتیک مبارزه می کنند.

«داکسینگ» و سایر اشکال آزار و اذیت آنلاین به تهدیدات متعدد می‌افزاید که فعالان زن، مدافعان حقوق بشر و انجمن های مستقل هم اکنون در میانمار با آن مواجه هستند.

کارشناسان مستقل از تلگرام و دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی خواستند تا مسئولیت‌های خود را برای شناسایی، پیشگیری و کاهش هرگونه نقض حقوق بشر در پلتفرم‌هایشان انجام دهند.

اهتمام لازم

«شرکت های فناوری باید اطمینان حاصل کنند که خدمات آنها به نقض حقوق بشر کمک نمی کنداز جمله خشونت و تبعیض مبتنی بر جنسیت، دستگیری خودسرانه، حق حریم خصوصی، و سرکوب آزادی بیان، اجتماعات مسالمت آمیز، چه آنلاین و چه آفلاین، و انجمن.

آنها از پلتفرم های رسانه های اجتماعی خواستند تا منابع لازم را تخصیص دهد برای حمایت از حقوق بشر کاربران خود، با اشاره به هدف قرار دادن زنان و نیاز به نظارت بر محتوای برمه ای – و زبان های قومی در میانمار – با هماهنگی نزدیک با سازمان ها و بازیگران محلی.

گزارشگران ویژه و سایر کارشناسان حقوق منصوب شده توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل، به صورت داوطلبانه و بدون دستمزد کار می کنند، کارکنان سازمان ملل نیستند و مستقل از هر دولت یا سازمانی کار می کنند.