نماینده حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار محافظت از کودکان و امدادگران گرفتار درگیری شد |

نماینده ویژه ویرجینیا گامبا اظهار داشت: “بار دیگر كودكانی كه بالاترین قیمت را پرداخت می كنند و بیماری همه گیر COVID-19 بار اضافی را بر دوش آنها ، خانواده ها و جوامع آنها در سراسر جهان آورده است”.

وی گفت: “اکنون بیش از هر زمان دیگر همه ما باید در جهت محافظت از کودکان عمل کنیم و از همه تلاش های بین المللی برای جلوگیری از شیوع COVID-19 ، به ویژه در شرایط درگیری مسلحانه حمایت کنیم”.

“من به درخواست دبیرکل سازمان ملل برای درخواست آتش بس فوری جهانی در تمام گوشه و کنار جهان – فرستاده سازمان ملل

نیاز به پوشش

خانم گامبا به حوادث مختلفی اشاره کرد ، از جمله در لیبی ، جایی که “چند مرکز بهداشتی عملکردی که در پاسخ COVID-19 در طرابلس و بنغازی بودند ، بارها مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و آسیب دیدند”.

و هفته گذشته در کامرون ، او به یاد آورد که “بر اساس گزارش ها ، هنگام حمله به مدرسه ای در منطقه جنوب غربی ، چندین کودک کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند”.

در همین حال ، نماینده ویژه ، در سومالی ، حملات علیه الشباب علیه مدارس و بیمارستانها “با سرعتی نگران کننده ، اغلب همراه با سایر موارد نقض شدید مانند آدم ربایی و استخدام کودکان” ادامه دارد.

وی ادامه داد: “در افغانستان ، حملات بی رویه به مدارس ، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی در حال انجام است.”

همین امروز ، افراد مسلح که در لباس افسران پلیس به دانشگاه کابل حمله کردند ، گروگان گرفتند و مردم را کشتند و زخمی کردند.

مدارس را ایمن نگه دارید

نماینده سازمان ملل خواستار طرف های درگیر ، اعم از نیروهای دولتی یا گروه های مسلح غیر دولتی ، باید مدارس و بیمارستان ها را ایمن نگه دارند و از آنها برای اهداف نظامی استفاده نکنند.

“من در درخواست او برای آتش بس فوری جهانی در تمام گوشه و کنار جهان به دبیرکل سازمان ملل متحد ملحق می شوم و یک بار دیگر از همه طرفین درگیری می خواهم که به تعهدات خود در قوانین بین المللی پایبند بوده و از حمله به مراکز آموزشی و بهداشتی جلوگیری کنند. وی به عنوان دیگر زیرساخت های غیرنظامی و پرسنل محافظت شده “، نتیجه گیری کرد.