نکات آیین نامه رانندگی نکاتی برای سال 1401

وقتی پشت فرمان خودرو هستید – چه به تنهایی و چه با مسافران – رانندگی ایمن همیشه باید مهمترین دغدغه شما باشد. حواس ما بیشتر از همیشه پرت شده است، بنابراین مهم است که اصول رانندگی ایمن را بدانید و هر بار که در جاده هستید آنها را تمرین کنید. در اینجا چند توصیه رانندگی ایمن وجود دارد:

نمونه سوالات امتحان آیین نامه رانندگی جدید جدید

 

 

4 نکته مهم ایمنی رانندگی

روی رانندگی تمرکز کنید

100% توجه خود را به رانندگی در هر زمان معطوف کنید – بدون انجام چند کار.

هنگام رانندگی از تلفن یا هر وسیله الکترونیکی دیگری استفاده نکنید.

آهسته تر سرعت زیاد به شما زمان کمتری برای واکنش می دهد و شدت تصادف را افزایش می دهد.

رانندگی “دفاعی”

از کارهایی که سایر رانندگان اطراف شما انجام می دهند آگاه باشید و منتظر موارد غیرمنتظره باشید.

فرض کنید سایر رانندگان یک کار دیوانه وار انجام می دهند و همیشه آماده باشید که از آن اجتناب کنید.

یک بالشتک 2 ثانیه ای بین خود و ماشین جلویی قرار دهید.

اگر هوا بد است این 4 ثانیه زمان بگذارید.

یک برنامه رانندگی ایمن تهیه کنید

زمانی را در برنامه سفر خود قرار دهید تا برای غذا، استراحت، تماس های تلفنی یا کارهای دیگر توقف کنید.

قبل از قرار دادن ماشین در دنده، صندلی، آینه ها و کنترل های تهویه مطبوع خود را تنظیم کنید.

برای خوردن یا نوشیدن بکشید. فقط چند دقیقه طول می کشد.

ایمنی را تمرین کنید

محموله ایمن که ممکن است در حین حرکت وسیله نقلیه حرکت کند.

سعی نکنید اقلامی را که به زمین می افتند بازیابی کنید.

اقلام مورد نیاز را در دسترس داشته باشید – مانند هزینه عوارض، کارت عوارض و کارت گاراژ.

همیشه کمربند ایمنی خود را ببندید و هوشیار و بدون مواد مخدر رانندگی کنید.

نکات ایمنی رانندگی بیشتر از سراسر کشور

به کودکان اجازه ندهید که در ماشین شما دعوا کنند یا از آن بالا بروند – آنها باید همیشه در صندلی های خود خم شوند. سر و صدای زیاد می تواند به راحتی حواس شما را از تمرکز بر روی جاده منحرف کند.

زمانی که خسته هستید از رانندگی خودداری کنید. توجه داشته باشید که برخی از داروها باعث خواب آلودگی می شوند و رانندگی یک وسیله نقلیه را بسیار خطرناک می کنند. درباره رانندگی با خواب آلودگی بیشتر بدانید.

همیشه هنگام تغییر مسیر احتیاط کنید. قطع کردن جلوی کسی، تغییر خط خیلی سریع یا عدم استفاده از سیگنال های شما ممکن است باعث تصادف یا ناراحتی سایر رانندگان شود.

هنگام رانندگی در فصل آهو بیشتر مراقب باشید.

عقل سلیم در مورد رانندگی ایمن

بعد از تصادف چه کنیم

اگر تصادف کردید، ابتدا مطمئن شوید که کسی در ماشین آسیب ندیده است. در مرحله بعد، سرنشینان وسیله نقلیه دیگر، عابران پیاده و هر کس دیگری که در آن نزدیکی است را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حالشان خوب است. سپس این پنج کار را انجام دهید:

در صحنه بمانید

ترک می تواند منجر به عواقب قانونی مانند جریمه یا تخلفات اضافی شود.

 

فوراً با 110 یا پلیس محلی تماس بگیرید

آنها یک افسر و کادر پزشکی را به محل حادثه اعزام می کنند. وقتی پلیس ها رسیدند، منتظر بمانید تا گزارش تصادف را تکمیل کنند.

 

تو ماشین بمون

اگر در یک بزرگراه شلوغ هستید، داخل ماشین بمانید و منتظر پلیس یا آمبولانس باشید. اگر مسافران در کنار بزرگراه یا جاده دیگری با ترافیک زیاد بایستند خطرناک است.

 

آرام بمان

با راننده دیگر وارد بحث و دعوا نشوید. به سادگی اطلاعات تماس و بیمه را تبادل کنید. در صورت امکان، نام و شماره تلفن شاهدان را نیز دریافت کنید.

 

با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید

برای گزارش خسارت با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید. نماینده شما از شما درخواست می کند تا هر گونه مدارکی که در مورد تصادف دریافت می کنید، داشته باشید و اطلاعات مهمی در مورد تعمیر خودرو به شما می دهد.

 

در مورد کارهایی که باید بعد از تصادف یا ضربه زدن و فرار انجام دهید بیشتر بدانید.

در هنگام افسر راهنمایی شما را کشید کنار چه باید کرد

اگر متوجه شدید که ماشین پلیس با چراغ های چشمک زن تعقیبتان می کند، با خیال راحت و سریع به کنار جاده بروید. در داخل ماشین خود صبر کنید تا افسر نزدیک شود و آماده باشید:

 

چراغ را روشن کن

چراغ داخلی خود را در شب روشن کنید و دستان خود را در جایی که افسر بتواند آنها را ببیند، ترجیحا روی فرمان نگه دارید.

 

دست های خود را قابل مشاهده نگه دارید

دست خود را زیر صندلی خود یا داخل جعبه دستکش خود قرار ندهید. این ممکن است باعث شود افسر فکر کند که به دنبال سلاحی هستید یا چیزی را پنهان می کنید.

 

مدارک لازم را ارائه دهید

در صورت درخواست مجوز و مدرک بیمه خود را به افسر بدهید. اگر افسر از شما خواست که از ماشین خود خارج شوید، این کار را بدون حرکات ناگهانی یا تهدیدآمیز انجام دهید.

 

مودب باش

خونسرد بمانید – مشاجره، بی نظم یا سوء استفاده نکنید – و هرگز سعی نکنید به افسر رشوه بدهید.

 

اگر نقل قولی صادر شد، اگر احساس می کنید با شما ناعادلانه رفتار شده است، داستان خود را در دادگاه راهنمایی و رانندگی ارائه دهید. شما ممکن است توسط یک وکیل وکالت داشته باشید و در صورت لزوم توسط یک قاضی یا قاضی به شما رسیدگی خواهد شد.

 

نکاتی که باید در مورد سرعت و قوانین راهنمایی و رانندگی بدانید

برخی از جاده ها به عنوان مناطق کم سرعت تعیین شده اند. اینها شامل مناطقی با تردد عابر پیاده زیاد است، مانند مناطق مدارس و خیابان‌های بسیاری از تقاطع‌های نزدیک به هم. رانندگی بیش از حد مجاز می تواند شما و دیگران را در معرض خطر قرار دهد.

 

هرگز از اتوبوسی که در سمت چپ آن علامت توقف نمایش داده می شود رد نشوید. یعنی بچه ها از خیابان رد می شوند.

اگر صدای آژیر را شنیدید که از پشت سرتان می آید، اگر می توانید به کناری بکشید، بایستید و منتظر بمانید تا ماشین پلیس یا ماشین آتش نشانی عبور کند.

به طور کامل در تابلوهای ایست توقف کنید و قبل از حرکت به دنبال سایر رانندگان و عابران پیاده باشید.

همیشه از محدودیت سرعت اعلام شده پیروی کنید. بلیط های سرعت پرهزینه هستند و جریمه های سرعت غیرمجاز می تواند شامل جریمه، دادگاه ap باشد

تسلیم شدن و از دست دادن یا تعلیق امتیازات رانندگی شما. همچنین، بسته به بیمه نامه شما، بلیط های سرعت می تواند نرخ شما را افزایش دهد.

هنگام پارک کردن وسیله نقلیه خود، همیشه به علائم معلولان، شیرهای آتش نشانی، مناطق ایستگاه اتوبوس، محدودیت های پارک در ساعات معینی از روز و مکان های پارکی که نیاز به مجوز دارند، توجه داشته باشید. فقط به یاد داشته باشید که به همه نشانه ها توجه کنید. حتی اگر مجبور شوید چند بار دور بلوک بچرخید، مطمئناً جریمه شدن یا یدک‌کشیدن ماشین شما را از بین می‌برد.

همه چیز درباره DUI و DWI

رانندگی پس از مصرف بیش از حد الکل به عنوان رانندگی تحت تأثیر (DUI) یا رانندگی در حالت مستی (DWI) شناخته می شود. الکل بازتاب شما را کند می کند، به طور موقت قدرت ذهنی شما را کاهش می دهد و بنابراین می تواند توانایی شما در کنترل وسیله نقلیه و رانندگی ایمن آن را به خطر بیندازد. و بله، حتی “رانندگی وزوز” همچنان رانندگی در حالت مستی است و می تواند به همان اندازه خطرناک باشد.

 

دستگیری DUI می تواند منجر به عواقب گرانی شود، از جمله گذراندن زمان در زندان، تعلیق گواهینامه رانندگی و جریمه. اگر در هنگام رانندگی ناتوان به شخصی ضربه بزنید و/یا بکشید، عواقب آن حتی بدتر خواهد بود

 

همچنین داشتن یک ظرف باز الکل در ماشین شما غیرقانونی است. اگر مشروبات الکلی را حمل می کنید، آنها باید مهر و موم شده و در صندوق عقب باشند.

 

طبق اعلام موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) همه 50 ایالت اکنون 0.08٪ غلظت الکل خون (BAC) را به عنوان حد قانونی برای رانندگی تحت تأثیر قرار داده اند. برای رانندگان تجاری، 0.04٪ است. و اگر زیر 21 سال دارید، تحمل آن صفر است – هر مقدار الکل دلیلی برای بازداشت DUI است.

 

در برخی از شهرها، ماموران انتظامی برای شناسایی و جلوگیری از رانندگان آسیب دیده، ایست های بازرسی هوشیاری در مسیر جاده ایجاد کردند. اینها معمولاً در تعطیلات آخر هفته یا در تاریخ‌هایی که ممکن است مشروبات الکلی و رانندگی بیشتر باشد تنظیم می‌شوند.

 

اگر در یک ایست بازرسی متوقف شوید، چندین سؤال از شما پرسیده می شود و ممکن است از شما خواسته شود که یک تست هوشیاری (مانند گفتن ABC به عقب، انجام برخی حرکات فیزیکی یا تنفس در حسگر الکل) انجام دهید. اگر این آزمایشات نشان دهد که سطح الکل شما بالاست، پلیس ممکن است شما را دستگیر کند.

 

نکات رانندگی در زمستان

زمستان انواع سردردهای رانندگی را به همراه دارد: برف، باران یخ زده و گل و لای که همه جاده ها را خطرناک تر می کند. برای مدیریت دردسرهای رانندگی در زمستان:

 

اول از همه، دست و پنجه نرم کنید. ایمنی اولیه خودرو استفاده از کمربند ایمنی و صندلی خودرو را همیشه تشویق می کند. آنها یکی از بهترین دفاع های شما در هنگام تصادف هستند. و این قانون است.

در مناطقی که به سرعت یخبندان می شوند، به ویژه تقاطع ها، مناطق سایه دار، پل ها و روگذرها، احتیاط بیشتری کنید.

عادت کنید به طور منظم گزارش های آب و هوا را در تلویزیون یا آنلاین بررسی کنید تا بتوانید برای آب و هوای بد آماده شوید. در روزهای بد آب و هوا، مدارس و محل های کار ممکن است بسته شوند یا بازگشایی را به تاخیر بیندازند. اگر نیازی به حضور در جاده ندارید، در خانه بمانید.

یک کیت اضطراری را در صندوق عقب ماشین خود نگه دارید – شامل پتو، کیت کمک های اولیه و کابل های جامپر. لیست کامل اقلام ما را برای کیت ماشین اضطراری خود بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که تلفن همراه شما کاملاً شارژ شده است و ماشین شما همیشه باک بنزین پر است.

برای اطمینان از اینکه همیشه یک نفر در کنار شماست تا شما و وسیله نقلیه خود را ایمن نگه دارید، درباره بیمه خودرو از Nationwide بیشتر بدانید.